Schenkelvigninger?? Hvordan gør jeg!? Schenkelvigninger?? Hvordan gør jeg!?
Hej hg'er
Sagen er at jeg virkelig ikke kan få schenkelvigningerne til at virke.. jeg ved ikke hvad det er jeg gør galt -_- når jeg prøve at gøre det går min pony bare lige ud meget langsomt eller også tror hun jeg vil lave et galop anspring.. what to do??!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Det er meget lettere hvis du får fat i en underviser der kan hjælpe dig med at se hvad der går galt :o) Desuden skal hesten også forstå hvad den skal - så hvis den ikke kender hjælpen til at gå sidelæns, så forstår den jo ikke hvad du beder den om.
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Eller spørger du om hjælp til at indlære den det?
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.328
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.775
Jeg har førhen lavet sidebevægelse men uden at have lært hvad jeg skulle gøre, det jeg gjorde virkede, men det var sku hverken schenjelvigning eller versade vi fik lavet, nu har efter 26 års ridning endelig lært at gøre det rigtigt, så jeg stemmer for undervisning
Rigtig god fornøjelse.
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.882
Men ja, en god underviser må være vejen frem
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.243
maj 2013
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 243
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 509
Jeg skiftede underviser dengang og hun ville have mig til at lave schenkelvigninger, selvom jeg prøvede at overbevise hende om det aldrig ville lykkedes for mig. Det viste sig slet ikke at være så svært, da jeg først havde lært det.
Jeg ved ikke om det giver mening eller ej, men du får lige hendes anvisninger.. og ja man føler sig lidt dum de første par gange, men når det først sidder vil det føles og se mere naturligt ud
først ridder du op ad midten i frisk skridt (start med skridt, så du selv kan følge med og korrigere signalerne uden at miste balance og kontrol) når du er klar lægger du ben til i den modsatte side af den vej du vil have hesten (det ved du sikkert godt), holder den tøjle i bevægelsesretningen lidt ud fra hesten (for at vise hesten at det er den vej) og evt. lægger den anden mod hestens hals for yderligere guiding. til sidst lægger du en smule mere vægt på det haleben væk fra bevægelsesretningen.
Jeg håber det giver mening for dig og at jeres schenkelvigninger lykkes!
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.868
Du kan også finde videoer på Youtube, hvis du har brug for noget visuelt, fx denne: https://youtu.be/ng89xXODShk
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
Men noget af det mest essentielle er at støtte på udvendig tøjle! Det har jeg i hvert fald lært med min, og så bare tage det i små bidder. Men få dig en underviser det kan hjælpe dig
Schenkelvigninger?? Hvordan gør jeg!?