1.605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Schenkelvigninger?? Hvordan gør jeg!? Schenkelvigninger?? Hvordan gør jeg!?

Hej hg'er
Sagen er at jeg virkelig ikke kan få schenkelvigningerne til at virke.. jeg ved ikke hvad det er jeg gør galt -_- når jeg prøve at gøre det går min pony bare lige ud meget langsomt eller også tror hun jeg vil lave et galop anspring.. what to do??! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schenkelvigninger?? Hvordan gør jeg!?
  • #1   3. mar 2018
    Det er meget lettere hvis du får fat i en underviser der kan hjælpe dig med at se hvad der går galt :o) Desuden skal hesten også forstå hvad den skal - så hvis den ikke kender hjælpen til at gå sidelæns, så forstår den jo ikke hvad du beder den om.

• #2   3. mar 2018 Har den lært schenkelvigning? - så at du spørg om hjælp til hvordan du skal give signal?

Eller spørger du om hjælp til at indlære den det?

• #4   3. mar 2018 Jeg tænker umiddelbart at du ikke får redet nok frem, og hesten generelt ikke er foran schenklen.. Meb det er jo bare et vildt gæt når jeg ikke har set dig ride hesten:-)

• #5   3. mar 2018 Jeg vil også sige at det vil være det bedste at få en underviser til at hjælpe dig, så både du OG ponyen får lært signalet korrekt og så kan du få hjælpen med det samme...

Jeg har førhen lavet sidebevægelse men uden at have lært hvad jeg skulle gøre, det jeg gjorde virkede, men det var sku hverken schenjelvigning eller versade vi fik lavet, nu har efter 26 års ridning endelig lært at gøre det rigtigt, så jeg stemmer for undervisning smiley
    Rigtig god fornøjelse.

• #6   3. mar 2018 En god ting er at lære hesten at flytte sig for schenklen først. Den kunne godt lyde lidt signalforvirret.

Men ja, en god underviser må være vejen frem smiley

• #7   3. mar 2018 Det er så fint du placere dine ben korrekt, men husker du den korrekte tøjleføring? Det skal hverken gå for hurtigt eller for langsomt, men sænk tempoet så er det nemmere til en start. Evt brug en pisk til lige at markere bagtil for at flytte den. Og som nævnt før kræver det også at den forstår at flytte sig for din schenkel.

• #8   3. mar 2018 Lige umiddelbart syntes jeg det lyder som om den ikke bliver stillet korrekt ift. at den går i galop. I schenkelvigningen stiller du den jo modsat ift. Hvis benet skulle signalere galopanspring. Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvordan du øver det, men prøv at komme skråt i gennem, rid et par meter, stil en smule og læg benet til for at få bagparten over. Når så den basale forståelse er der kan du komme direkte fra hjørnet smiley det har hjulpet mig med mange smiley håber det var noget du kunne bruge

• #9   9. mar 2018 Jeg har ALTID haft svært ved schenkelvigninger.. faktisk lærte jeg det først for et par år siden og indtil da skete der det samme for mig, som du beskriver.

Jeg skiftede underviser dengang og hun ville have mig til at lave schenkelvigninger, selvom jeg prøvede at overbevise hende om det aldrig ville lykkedes for mig. Det viste sig slet ikke at være så svært, da jeg først havde lært det.

Jeg ved ikke om det giver mening eller ej, men du får lige hendes anvisninger.. og ja man føler sig lidt dum de første par gange, men når det først sidder vil det føles og se mere naturligt ud smiley

først ridder du op ad midten i frisk skridt (start med skridt, så du selv kan følge med og korrigere signalerne uden at miste balance og kontrol) når du er klar lægger du ben til i den modsatte side af den vej du vil have hesten (det ved du sikkert godt), holder den tøjle i bevægelsesretningen lidt ud fra hesten (for at vise hesten at det er den vej) og evt. lægger den anden mod hestens hals for yderligere guiding. til sidst lægger du en smule mere vægt på det haleben væk fra bevægelsesretningen.

Jeg håber det giver mening for dig og at jeres schenkelvigninger lykkes! smiley

• #10   9. mar 2018 Her er faktisk et godt skriv: http://www.ridehesten.com/nyheder/traening-schenkelvigning/46922

Du kan også finde videoer på Youtube, hvis du har brug for noget visuelt, fx denne: https://youtu.be/ng89xXODShk

• #11   9. mar 2018 Jeg skulle også indlære det på min egen hest, og det synes jeg virkelig også var svært. Har altid redet heste der godt kunne det, så der synes jeg det var nemt nok. Men nøj det har taget tid med hende jeg har nu, det er først nu her vi er begyndt at få det nogenlunde på plads, efter vi begyndte at træne det for et par år siden. Har dog ikke trænet det så meget som jeg måske burde.

Men noget af det mest essentielle er at støtte på udvendig tøjle! Det har jeg i hvert fald lært med min, og så bare tage det i små bidder. Men få dig en underviser det kan hjælpe dig smiley

Kommentér på:
Schenkelvigninger?? Hvordan gør jeg!?

Annonce