654 visninger
|
Oprettet:
Sadel til denne type pony {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Hvad er bedst at lægge på Haflingere af Dressursadler ?
Den skal være 16,5 "
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
dec 2013
Følger: 175 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 44 Svar: 108
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 378
Har du overvejet, hvad du har af ønsker til en sadel? Skal det være med eller uden bom, osv.?
Det bedste bud vil være, at få en sadelmager ud. Det er ikke dyrt, og så får du til gengæld lige den sadel, som ligger bedst på netop din hest, og som du sidder rigtig godt i. På den måde undgår både du og din hest skavanker.
God fornøjelse med det
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Har selv haft held med Wintec-dressursadler (500 og Isabel Werth) og en bomløs (Barefoot London) på mine. Skulle jeg købe igen, så ville jeg igen kigge på sadler uden bom eller med flexbom, men det er jo smag og behag. Der findes også diverse sadler, der er designet specielt til haflingere og andre koldblodsheste - jeg har også hørt, at arabersadler er gode, fordi arabere også har ekstra runde ribben.
dec 2013
Følger: 175 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 44 Svar: 108
Har prøvet , hvidt, blåt, rødt, sort, og gult...intet passer på hende.
dec 2007
Er hun for tyk? For det kan være næsten umuligt at få en sadel til ikke at skride frem, selvom den ellers passer, når maven skubber gjorden fremad. Her kan en bananformet gjord måske hjælpe.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
dec 2007
På den tyske version af siden står der, at den er specifikt god til (sports)haflingere. Ser lækker ud (hvis man er til udvendige, store knæpuder). Men hvordan er det nu - er det kvaliteten af Stübben eller Kieffer, som folk siger er faldet med årene? Den koster alligevel 15.000 kr...
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Den er købt i samarbejde med saddlefitter. En super lækker sadel med smal talje og dybt sæde.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
også en lige bom, nu ved jeg jo ikke lige hvordan hesten ser ud
Selvfølgelig afhængig af sadelmager mht. mærker/modeller, men er det Kit Hansen du skal have ud, bliver det sikkert Kent & Masters, Ideal, Jeremy Rudge eller Morris & Nolan, selvfølgelig afhængig af hvilket prisniveau du siger du søger i Kit anbefaler nærmest altid engelske sadler.
Sadel til denne type pony