{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Michael Gascon {{forumTopicSubject}}

Er der andre der har erfaringer med Michael Gascon? Han var her på Padborg rideskole igår og kommer igen idag. Jeg var lidt skeptisk til en start efter jeg så nogle videoer på Youtube, men nu, efter at have set ham, hørt ham og fået besvaret en masse spørgsmål af ham har jeg fået vendt min meget stærke holdning til noget mere positivt.

Jeg synes at han pressede hesten igennem for mange forskellige ting på kort tid hvor han fortalte at han ikke går videre til det næste før hesten har klaret den første opgave han stiller den for. Han fokusere på at hesten holder fokus på ham og ikke alt andet der sker omkring dem. Hver gang hesten mister fokus fra ham, så forlanger han den, og så snart fokus gives til ham, så løsner han op og giver hesten plads til at slappe af. Han for hindre den ikke i at reagere, men forsætter presset til den giver efter og først der efter slipper han presset.

Han arbejdede idag med alt fra godmodig fjordhest til bisset og stædig haflinger som eleverne på rideskolen er bange for til springhest, til dressurhest, til trækkerhest til stor bryggerrace der ikke er blevet redet i over et halvt år, det var virkelig imponerende at se ham arbejde med så forskellige heste og opnå samme resultat. Inden af dem var bange for ham eller en pressening når han var færdig og alle var opmærksomme på ham når han bad dem om det.

Imorgen kommer han igen og der skal han hjælpe mig med at få min 3,5 årige cannemara/islænder-blandings vallak i trailer for første gang siden han havde en meget dårlig oplevelse i en hvor han havde lagt sig ned, sparket bagbenene ud af sidedøren og hang fast i hø-nettet med den ene for-hov. Michael Gascon fortalte mig idag at han vil tage min Snowstorm igennem den samme træning som de andre inden, og så derefter tage ham i trailer. Jeg har dog bedt ham om ikke at sætte sig op på ham eftersom jeg endnu ikke selv har været oppe, og det er noget som jeg gerne selv vil have æren af at være den første til smiley

Hvis i har lyst til at komme og så Michael Gascon arbejde med min connemarablanding, to islændere og en araber, så er det på Padborg rideskole imorgen fra klokken 10. Det koster kun 50kr som tilskuer og er gratis når man er under 16 år smiley Adressen er Skyttehusvej 10, 6330

Jeg er virkelig spændt på at se hvordan min basse tager det da han endnu er meget rå

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Michael Gascon
  • #1   30. jul 2017 Er det ham der har Gascon Horsemanship på YouTube?

Er det ham her? https://youtu.be/cw_b7b2PqK4

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   30. jul 2017 louise: det er også den vieeo jeg fandt af ham. lidt barsk måde at tvinge hesten til at acceptere en genstand

• #3   30. jul 2017 Præcis. Hvis det er ham, skulle han aldrig i nærheden af mine heste

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   30. jul 2017 men okay, jeg kunne ikke rigtig finde andet fra ham, så måske er det bare et uheldigt eksempel.

• #5   30. jul 2017 Hm. Synes det siger meget allerede. Han gør det jo ikke ligefrem ved et uheld. Hvis det ér ham altså.

• #6   30. jul 2017 Det var også Den eneste video jeg fandt af ham inden og jeg var pisse skeptisk efter jeg havde set den. Men efter at have set ham håndtere alle hestene her og snakket en masse med ham, så er den video gjort fuldstændigt til skamme. Han var så super god med min Snowstorm som er helt rå, her bandt han ingen heste, alt foregik i horsemanship grime (kan ikke lige huske fagudtrykket) og et laaaangt trækketov. Når hesten bevægede sig væk fra pisken med plastic på fik han hesten til at vende front mod ham, men fulgte ellers med den bagud, holdte plastikken oppe i ro, men fulgtes i hestens eget bakketempo, når hesten stod stille, så gav han efter og roste. Der var ikke en eneste hest der ikke gav efter i løbet af kort tid, og alle accepterede den over hele kroppen før han gik videre til næste opgave. Nogle heste tog slf. Længere tid om det end andre. Min egen, næsten rå pony svedte ikke engang da vi var færdige trods han havde været hele turen + trailertræning igennem fordi han hurtigt gav efter når Gascon udsatte ham for noget nyt ??

Michael Gascon sagde "så snart hesten har accepteret eller givet efter for det jeg forventer af den, så går jeg videre til det næste. Der er ingen grund til at blive ved med at gøre noget som den har vist at den godt kan"

Kommentér på:
Michael Gascon

Annonce