{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Underholdning i trailer under kørsel? {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Og ja, hvad underholder I jeres hest med under kørsel?

Vi skal køre ca. 45 minutter hver vej til stævne, og min unghest skal helst forholde sig rolig hele vejen igennem - han skal køre alene.

Hønet, selvfølgelig. Men andre gode forslag?

Havde overvejet at ligge en telefon om bag i, så han kan høre musik på turen... mon det er en god eller dårlig idé? Tænker bare, at han så ikke på samme måde vil være bevist om, at der kører biler o.l. forbi udenfor eller andre "spændende" lyde? Eller hvad? smiley

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underholdning i trailer under kørsel?
  • #1   28. jun 2017
    Hesten skal nok stå fint :o) Underholdning behøves ikke.

Nogen får slet ikke spist af deres grovfoder, fordi de istedet står og er opmærksomme.

Min kørte fra Ringe og til Kolding - det tager en god slat tid med trailer og hun havde bare hønet og stod fint. Det gør langt de fleste heste når man kommer afsted, de har ikke rigtigt tid til andet - eftersom de skal bruge balancen en del.

• #2   28. jun 2017 Ikke andet end hønet. smiley
    Er det fordi den ikke står stille (eller sådan noget?), at du mener den skal underholdes yderligere? smiley

• #3   28. jun 2017 Undskyld off topic, men er du flyttet, Krikken? smiley

• #4   28. jun 2017
    Både og, pony har stået i Ringe længe - eller en to-tre år, men jeg flyttede hen til opstaldningsstedet sidste år i november, så nu bor jeg samme sted :o)

• #5   28. jun 2017 Så I står i Kolding nu? smiley

• #6   28. jun 2017
    Nej, hun skulle til kåring der sidste år - men det var faktisk i Ikast nu jeg tænker efter ;o).

• #7   28. jun 2017 Haha, nååå på den måde! :b Det kan jeg egentlig godt huske, at hun var... Fra Ikast til Ringe - det er en lang tur. smiley

TS: Min, som heller ikke er vant til at køre, kørte i januar fra Vojens til Odense (halvanden time cirka), og hun stod også stille. Hun spiste ikke sit hø, for det havde hun ikke engang tid til... Hun skulle koncentrere sig om at holde balancen, som Krikken også skriver. smiley

• #8   28. jun 2017 Underholdning er helt unødvendigt ;o)

Den har travlt nok med at holde balancen. ( husk at køre fornuftigt )

hønet som ikke hænger og dingler for meget, er altid god beskæftigelse hvis den skulle kede sig.

Vores heste er vant til at stå i traileren 2-5 timer af gangen, og aldrig har der været problemer.
    Den ene havde aldrig tid til at spise, for den var så optaget af hvad den så ude af vinduet. Den anden tager ofte sig en lur under kørslen, og den sidste tænker kun på mad, så den har travlt, for hvis turen er kort, er buffet kun åben i kort tid. Jo smiley

• #9   28. jun 2017 Hønet, den behøver intet andet smiley
    Min unghest havde aldrig været i en trailer før, kun en enkelt gang i lastbil som det eneste.
    Og alligevel tog hun 3 timers transport til Sjælland i stiv hov og bum stille, udover hun mistet balance lidt i rundkørsler. Hun havde kun et Hønet som underholdning og det var stort set ikke rørt smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #10   28. jun 2017 Giv hesten vat i ørerne det tager støjen fra vejen og bilerne og hesten er helt rolig og selvfølgelig hønet smiley

• #11   29. jun 2017 Vi køre 15 km frem og tilbage 3-4 gange om ugen for at ride i skov .. Vores har hønet og de har ikke have brug for andet..
    Det skulle din heller have brug for.
    VH og god tur
    Annette

• #12   29. jun 2017 Kun hønet.
    Da jeg hentede min meget rå 4 års i Juelsminde og skulle køre til Hillerød, en tur på ca 4 - 4½time, var der kun uro, når jeg stopped for at se til hesten. smiley smiley

Den havde travlt med at holde balancen og spise hø smiley

• #13   29. jun 2017 Tak for alle jeres svar smiley

Nu skal vi jo lige huske, at vi IKKE kender hinandens heste - min unghest er bare ret speciel. Og det er derfor, jeg gør mig flere tanker om ham, end jeg ville gøre med nogle af de tidligere heste, jeg har skulle læsse smiley

Pointen her er især, at han skal køre ALENE - for første gang. Der er ingen problemer, når han kører sammen med andre, (de 3 gange, han har prøvet det).

Men tak for jeres svar. Jeg er mere rolig nu. Han får bare et hønet med, så må vi se, om ikke det kan gå smiley Det er 45 minutter pr. vej, og han har heldigvis en god balance, så satser på, han klarer den uden panik smiley

Håber fanme, han vil med hjem igen, selvom der jo sker meget på sådan en fremmed stævneplads smiley

Kommentér på:
Underholdning i trailer under kørsel?

Annonce