{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
192 visninger | Oprettet:

genoptræning .. {{forumTopicSubject}}

Naomi har stået halt i næsten 4uger og nu fandt smeden ud af det var en hovbyld, efter at ha haft to dyrlæger ude der ikke havde kunnet finde noget smiley men nu er hun rengående og skridtede hende for første gang idag.

men så tænker jeg lyder det her realistisk:
Skridte 1½uge, starte med 15-20min. og langsomt komme op på 30-40min.
så begynde at trave lidt ca. 2uger, først 5min og langsomt op til ca. 20-30min.
og der efter skridte og trave normalt et par dage og så galoppere lidt, først bare et par runder og så langsomt op til mere (tager nok 1uges tid)
altså ca. 5uger og så der efter ride hende ca 1-2uger helt normalt dressur og så springe igen ..
lyder det dumt eller ? kom gerne med ændringer !? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  genoptræning ..
  • #1   24. apr 2007 man kan få genoptræningsprogrammer af dyrlægen smiley

• #2   24. apr 2007 det er såå dejligt at begynde at ride dem igen X) rex har lige været halt 3 uger pga meget hårdt spark, så han fik medicin i en uge og nu er hen lige blevet genoptrænet, fuck jeg savnede at ride ham X)

• #3   24. apr 2007 fandt lige dette (link fjernet)

• #4   24. apr 2007 hmm du behøver slet ikke at lave sådan en lang genoptræning, du kan få naomi færdig med den om en 3 uger X) det tager slet ikke så lang tid X) men det må du om, jeg hjalp min veninde da hendes havde fået hovbyld , det tog ca 3 uger så kunne de også ride i skoven og få dressur undervisning ovs X)

• #5   24. apr 2007 tinna: ja ved jeg, men orker ikke rigtig at ringe til dyrlæge IGEN! smiley har haft dyrlæge ude ca. 4-8gange på den sidste måned og været ved ham to gange smiley

Sara: org ja lyder træls smiley savner os vildt at ride dressur, for bare en måned siden red jeg 4ponyer hver dag, men så blev bonnie halt, kom i røntgen og viste sig at have et smadret knogle led og kan ALDRIG rides mere smiley og så blev Naomi halt, og nu er Rondale syg (har været 2uger nu) han har fået bronkitis smiley

• #6   24. apr 2007 Tinna: mange tak smiley

sara: nej okæii måske ikke, jamen er bare så bange for at den bliver halt igen smiley men gør den jo nok ikke når det "bare" var en hovbyld. men frygter bare så meget, da jeg har haft en del skadede ponyer smiley

• #7   24. apr 2007 Mette J
    oorgh STAKKELS DIG X( gør mig ondt det med Bonnie X(

• #8   24. apr 2007 tja, tak smiley er ret ked af det..
    Bonnie begyndte at halte til et stævne og dommeren mente det var helt min skyld fordi jeg havde alt for hård hånd og hang i den og sådan, og det blev jeg jo meget ked af for vil sku altid hesten det bedste ! smiley men fandt så ud af i røntgen at det var en gammel skade tidligere ejer intet havde sagt om, men hun ikke kunne holde til at rides mere smiley (hun er 7år). og så da naomi begyndte at halte, frygtede jeg jo det værste :s men heldigvis ikke så slemt ..

• #9   24. apr 2007 Mette J
    forstår dig sku godt,.. hmm måske vidste den tidligere ejer det ikke, min havde støvalagi og det vidste den tidligere ejer ikke,..- uuh LORTE dommer, argh nogle gange når man måske tager lidt meget ponyen igennem fordi den er dum den dag og dommerne siger sådan siger min ridelære bare jeg skal gå hen til dommeren og spørger om de vil prøve at ride den og gøre det bedre XD HAHA,.. men altså sådan noget må dommere sku da ikke sige og især ikke vis de ikke ved en skid om hesten X( grr sådan noget bliver jeg seriøst sur over,.. stakkels dig mange gange og stakkels bonnie at det her er sket X(

• #10   24. apr 2007 tja, jo tror nu godt tidligere ejer ved det smiley hun var ikke så dyr og sådan men tænkte ikke over det dengang;) hun kunne ikke løfte baghove nok fordi hun har ondt smiley
    jaa, jamen tog ikke igennem smiley ponyen havde det bare med at hidse sig op og spænde lidt, da det var dens tredje dressur stævne hele dens liv smiley
    tja, blir tit sur på dommerene, men tør intet sige eller spørge, og ja der blev jeg enlig mere ked af det og såret på en måde ..

• #11   24. apr 2007 men fik du hende ikke dyrelæge chekket da du købte hende ?

• #12   24. apr 2007 nej/ja, hun kunne ikke bøje prøves da hun var en måned fra at fole og hun ville ikke løfte baghove, men dyrlægen tjekkede sådan nogen lunde og mente hun var fin. men jo der er det jo min egen skyld, men går nok, vil intet klage over til ejeren da vi jo har føl efter hende og hvis handlen sku gå tilbage ska de jo ha ham med og vil ikke af med nogen af dem, hun kan jo få massere føl smiley smiley

• #13   24. apr 2007 ja det er rigtigt XD

Kommentér på:
genoptræning ..

Annonce