{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Tilridning tilbydes-jeres mening? {{forumTopicSubject}}

Syntes vi er ved at have mange af - Tilridning/undervisning tilbydes- inde i marked.

Hvad syntes i man skulle kunne for at undervise andre?
Og for at tage andre heste i ridning?

Min´mening- Jeg syntes at man først skal have redet nogle heste for f.eks. ens venner uden at tage penge o.lign. for det. Så man får erfaring, også med andre heste end ens egen, for det hjælper jo ikke hvis man kan ride M klassen på ens egen hets men slet ikke kan styre andres heste.
Desuden syntes jeg oss der skal være en vis aldersgrænse for at tage heste i ridning, for det er jo egentlig et stort ansvar.

Dette er ikke lavet for at støde nogen, bare for at hære andes mening (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning tilbydes-jeres mening?
  • #1   23. apr 2007 jeg er helt enig med dig.. jeg underviser min veninde. men jeg har selv tilredet en del heste og har redet på mange forskellige.. har redet på rigtig mange forskellige racer.. lige fra shetter til shire..

• #2   23. apr 2007 Kan godt se hvad du mener. smiley

Jeg sys' også man skal have redet i et godt stykke tid, være god til dyr mm. Og så skal man kunne lidt-hvis man ikke kan, kan hesten jo heller ikke lære noget. smiley

Jeg tilrider mange heste og får lidt i ridning. Men. (Ikke for at prale eller andet) Jeg er meget god til dyr. (Især heste) Jeg bliver kaldt "Hestehviskeren", da jeg kan noget ikke alle kan. (Mener folk) smiley

-Det får jeg self. også noget for. Men jeg gør det mest fordi jeg får rutine og lære at ride/omgås andre heste. smiley

• #3   23. apr 2007 -Jeg sys' selv det er for tidlig at tilride/ride andres heste i min aldersgruppe. Men alder har ikke altid den store betydning. smiley

• #5   23. apr 2007 enig (;

• #6   23. apr 2007 man skal kunne ride en M til 60 %

• #7   23. apr 2007 Ja Præcis, altså syntes man skal have redet mange forskellige heste , både varme og kolde (: Vide hvordan man hånterer de forskelligt tempramenter.
    Jeg har selv meget erfaring, har nok redet 15 heste for andre, hvilket jeg syntes er meget, men vil ikke tage heste i ridning nu. For har slet ikke tid (:

• #10   23. apr 2007 Line Rønn .

Præcis!
    nogle gange tvivler jeg lidt på at så unge piger kan klare det, altså nogle af dem er kun 13 år, det syntes jeg Ikke er meget. !

• #11   23. apr 2007 100% Enig med AS .. smiley

Desuden er det altså også nogle mennesker der ikke selv rider, men bare VED hvordan det skal gøres og hvordan det skal se ud...

• #13   23. apr 2007 man behøver faktisk ikke selv kunne ride for at undervise...

• #14   23. apr 2007 Enig med dig.
    Men jeg ville ALDRIG modtage undervisning for en som ikke kunne ride. Min træner SKAL kunne sætte sig op på min hest og få den til at gå som hun/han vil have jeg skal ride den.

• #15   23. apr 2007 min gamle springtræner red af helvede til. men han er den bedste underviser jeg nogensinde har haft!
    jeg har ingen krav til at min underviser skal kunne ride min hest. faktisk vil jeg ikke have at vedkommende gør det.

• #16   23. apr 2007 Jeg syntes der er for mange på 12 år som tror de kan noget. Men jeg giver dig helt ret i der er alt for mange som ikke kan nok til det.
    Min mening er at man skal være rigtig god for at undervise andre og så få penge for det.

• #17   23. apr 2007 man skal ha erfaring, og prøvet forskellige slags heste, og vær klar over, at heste ikke skal rides ens, men det forskelligt hvilke metoder man skal bruge, for at få mest muligt ud af den enkelte hest..

• #18   23. apr 2007 jeg ville aldrig lave en annonce på nettet om at tilbyde tilridning af andres heste, med mindere jeg var prof eller berider eller noget.. for dem der skal have deres hest i tilridning kender jo ikke den der tilbyder det, i mange tilfælde.. man har jo ingen garanti på at det bliver gjordt ordenligt.. hvis den der tilbyder det selv synes hun/han er super dygtig til at ride, bare fordi man har redet mange heste og har prøvet lidt af hvert, men alligevel ikke er så god som han/hun udgiver sig for når det kommer til stykket, kan man jo risikere at få sin hest ødelagt.. så synes jeg hellere man skal spørge sin ridelære eller en man virkelig kender og ved er god til det... bare fordi man har prøvet noget forskelligt, er det jo ikke ens betydende med at man er god... en på 11 år, kan da også sagtens være beder end en på 15 år, selvom den 15 årige måske har redet længere.... -min mening...

• #19   23. apr 2007 man bliver jo også nødt til at prøve forskellige metoder på den enkelte hest, indtil man finder den rigtige metode...

• #20   23. apr 2007 Emilie:

enig, vil heller aldrig få en herinde til at ride min hest, så heller sende den hen til nogle jeg kender og ved kan ride den rigtigt og som jeg ønsker min hest bliver redet..

Kommentér på:
Tilridning tilbydes-jeres mening?

Annonce