{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Blå plastikvand {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Jeg købte den her rigtig lækre springhoppe for et år siden.
For et år siden var hun RIGTIG bange for det her plastikvand og gad slet ikke nærme sig det, hvor hun stoppede 100m før og stejlede og vendte rundt...
Efter hånden kunne jeg begynde at trække hende over... men med kæmpe overspring. Vi begyndte os hurtig at kunne få hende over med rytter, meeeen med en masse stop inden... og når hun så kommer over..... springer hun bare voldsomt op i luften.
På det år jeg har haft hende i, har jeg øvet hende i at blive trukket over for at gøre hende mere tryg ved sitautionen, og nu kan jeg sagtens løbe med hende over uden hun stopper.... men så snart jeg hopper op på hende tvivler hun med det samme og nægter at gå over... Også er der andre gange hvor hun slet ikke kigger og bare hopper??
hvad anderleds kan man gøre for at hun ikke stopper på det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå plastikvand
  • #1   11. maj 2017 Hvilke type undervisere har du haft ude?

Mvh TT

• #2   11. maj 2017 Jeg ville starte med at skridte over vandet, hvor en anden trak hesten og selvfølgelig klap og godbidder i massevis.
    Så ville jeg få en hest, der er sikker på vandet til at skridte over vandet først og dig lige efter og igen en masse ros/godbidder.
    Og så skridte over selv og rose.
    Så galop over med en foran og ros.
    Så galop uden hest foran og ros.
    Til sidst med spring over og ros smiley
    Sådan gør jeg med min og grøft, som hun absolut ikke er glad for, men er blevet meget bedre!

• #3   12. maj 2017 få en til at ride foran dig nogle gange, og når hun så har gjort det der, så skal hun kunne gøre det selv, og om nødvendigt må du sætte dig lidt igennem og bestemme hvad vej i skal.

• #4   12. maj 2017 Jeg tænker, du må prøve med en trækker, mens du rider. smiley

• #5   12. maj 2017 Du har lært hende at den ikke er farlig når der går en ved siden af - derfor skal du med hjælp af en fra jorden nu lære hende at den ligeledes ikke er farlig med rytter på smiley

• #6   13. maj 2017 Jeg havde en gang en hest der var bange for plastikvandgraven. Jeg startede med at lægge bomme over hele plastikstykket og sprang over det indtil den var ligeglad og så fjernede jeg ellers en bom af gangen indtil det til sidst kun var plastikstykket vi sprang over

• #7   14. maj 2017 Tusind tak for alle kommentarende, har prøvet alle forslagende i et år nu. Selvfølglig er det blevet bedre, men det er som om at hun bare stopper for at have noget at skabe sig over.

• #8   14. maj 2017 Så er det jo du skal vise hvem det er der bestemmer, men du skal opdrage din hest alle vegne, hver gang i ser noget hun trykker sig ved, skal du hen til det så hun ser, der hvor du vil hen skal hun gå, sådan opdrager jeg min egen hest, det virker og jeg kan ride den overalt, ikke for at prale smiley men det er dejligt smiley

• #9   15. maj 2017 Har jeg skam prøvet, og hun forsætter smiley

• #10   15. maj 2017 Ville få en BBH underviser ud smiley
    Tror ikke at hun skaber sig "bare for at få noget at skabe sig over" men snarer fordi hun enten er usikker på dig, sig selv, eller har/har haft nogen smerter/spændinger hun relaterer til springet over vandgraven. Min hest har generelt været bange for alt fyld under spring, men det har hjulpet gevaldigt med undervisning fra en BBH underviser, og selvom han kigger nu, så springer han så længe jeg er med ham.
    Pas på med ikke at få presset hende for hårdt, men vær tålmodig, og overvej hvor problemerne kan være. Hver gang hun begynder at skabe sig, så tag et skridt tilbage og tænk over situationen.

Hvis det ikke hjælper når en anden trækker hende, så få en anden rytter op, og træk hende selv. Evt. få en anden til at træne med hende fra jorden også, så de kan hjælpe dig over imens du rider.

• #11   20. maj 2017 Alt så den her hest er meget spiciel. Den kan ride det samme sted 1 time hvor efter den time nliver den bange for noget der hele tiden har stået der? Hvor den både bakker og stjeler, og 5 min efter er der intet igen?

• #12   20. maj 2017 Min hest kan have lidt af det samme, jeg bliver ved med at ride forbi det samme sted og lidt efter holder hun op, jeg bruger også magnesium, det afhjælper de værste spøgelser smiley men har problem med at få den til at æde det, har brugt valset havre med lidt olie, gik fint i lang tid men nu vil den ikke æde det, for tiden får den intet, men fungerer meget godt,måske du skal give magnesium??????? smiley

• #13   21. maj 2017 Det får den allerede :))

Kommentér på:
Blå plastikvand

Annonce