{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

Afveksling af træning med spat hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Min dejlige dreng fik desværre konstateret spat i november sidste år, hvor han stod halt frem til februar, hvor han blev erklæret rengående og måtte begynde genoptræningen. Vi er stadig igang med genoptræningen og begynder stille og roligt at ride normalt igen (dog er jeg opmærksom på, ikke at presse ham).
Sidst vi havde dyrlæge, sagde han, at han kunne se store fremskridt og tror, at vi vil komme til at springe lidt småspring igen, men det vil tage noget tid.

Sagen er så den, at jeg kan mærke på ham, at han er ved og være død træt af alt den dressur/sandkasse ridning. Jeg skridter en masse ture på ham og rider ''dressur'' ude på vores springbane en gang i mellem, men hvad kan jeg ellers gøre, for at variere vores træning, når han ikke må så meget endnu? Det skal lige siges, at han rides i alle gangarter, men skal helst galopperes en hel masse. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afveksling af træning med spat hest
  • #2   4. maj 2017 Hvis du har muligheden, så kør til stranden inden badesæsonen går i gang, og rid ham i vandkanten hvor sandet ikke er for tungt..

Eller kør ud til andre natursteder og rid tur..

Lav en masse miljøtræning på bane, rid over presenninger, læg paraplyer på jorden og rid mellem dem..
    En masse hvor han skal tænke lidt og på den måde også bliver lidt træt..

• #3   4. maj 2017 Han kan desværre ikke gå i trailer, så det kan ikke rigtig lade sig gøre. Har dog overvejet at begynde og øve trailertræning med ham, så han også kan bruge noget energi på den måde.
    Miljø træning lyder som en rigtig god ide - tak! smiley

Kommentér på:
Afveksling af træning med spat hest

Annonce