Styrkelse af bagparten Styrkelse af bagparten
Jeg har en hest, som mangler styrke i bagparten, så han kommer ind under sig selv og derved bedre kan bruge ryggen og generelt hele kroppen.
Han har tidligere inden jeg købte ham sidste år, været meget låst og spændt pga brug af meget forkert sadel, uden der var gjort noget ved det. Han synes derfor ikke det er naturligt at gå "korrekt" for at undgå flere låsninger og spændte muskler. Han får nu jævnlig behandling for at undgå låsninger, men det har taget tid at få det helt væk.
Han er ligesom to delt under ridning, hvor han slet ikke kan få bagparten med. Tænkte derfor jordarbejde ville være godt, hvor han ikke skal forholde sig til en rytter også.
Jeg har overvejet akademisk dressur, hvor man træner fra jorden + bom arbejde.
Er der andet jeg kan gøre? Nogle råd og fif angående akademisk dressur??
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
Derudover også op/ned af bakker, især hvis dette foregår i skridt
Overgange er også rigtig gode til at få aktiveret bagparten, ligeledes igangsættelsen fra parade, primært til galop
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 454
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.774
Jeg har også en hest der har svært ved at få bagparten med ind under sig og er generelt muskelfattig i bagparten. (han er dog skadet lige nu, men med visse øvelser holder jeg ryg, skulder og hals muskulatur ved lige, men mangler nogle til bagparten)
Så hvis der evt. er nogle der kender til øvelser man kan lave til bagparten så vil det være fedt!
Ts: Undskyld jeg invaderer din tråd! Håber det er ok!?
Blogger
Følger: 5 Følgere: 124 Heste: 2 Annoncer: 2 Emner: 4 Svar: 55
Men om du får noget ud af dit arbejde, afhænger af om hesten er helt afklaret med ømheder i bagparten. Er der smerte vil den altid kompenserer ved at lægge vægt på forparten i stedet.
Refleks øvelsen hvor du løfter lænd og hofte ville sikker også være rigtig fin.
Styrkelse af bagparten