{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.078 visninger | Oprettet:

Min hest er en djævel overfor min part {{forumTopicSubject}}

Godmorgen

Jeg har denne her dejlige dreng. Som jeg lige har fået en halvpart til.

Hun er sød og rar overfor mig og hesten. Men når hun rider ham eller de er sammen alene så går den indre djævel op i ham.

I onsdags da hun red ham, der var der nogle andre ryttere som åbnede lågen for at de kunne komme ud. Min hest syntes at det skulle han os, så ham løb mod udgangen og hun kunne ikke stoppe ham.

Når de ellers rider sammen så bliver han "forskrækket" og hopper til siden med hende.

Igår var jeg med ude og se hende ride og det jeg ser er faktisk en rytter som har forkorte ben til ham, han ville ikke gå til bidet med hende og hun mangler at støtte ham når de rider rundt i hjørnerne.

Jeg er ikke typen der sidder og retter på andres ridning men jeg kan godt forstå at han prøver hende af eller hvad han nu gør?

Meningen er faktisk at han skal bruges som tur hest eller rides på vores store mark. Men som hun selv siger " Det tør jeg ikke " Det duer desværre ikke syntes jeg fordi han skal ikke kun bruges på ridebanen.

Det skal os siges at jeg har været meget i tivivl om jeg skulle ha en part til ham eller ej. Fordi jeg er meget følsom overfor ham. (Til jer der har børn kender måske følelsen)

Det der er sådan lidt underligt det er at han slet ikke gør de ting ved mig, og vi snakkede lidt om der kunne være fordi at hun er lille og tynd og jeg er lille og buttet?

Men hvad tror i at han er i gang med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest er en djævel overfor min part
  • #1   7. apr 2017 Forskellige signalet, forskellige reaktioner fra hesten. Giv dem tid, og gerne lidt undervisning så de kan lære hinanden at kende og "finde melodien" smiley

• #2   7. apr 2017 Selvfølgelig reagerer han, I giver forskellige signaler og det er mega forvirrende. Sådan er det jo at have flere ryttere. Han bliver deraf lidt usikker og hans motivation for at være med andre heste øges der gør at han så gerne vil med dem for det giver tryghed.
    Hvis du opsiger parten lærer din hest ikke at acceptere andre ryttere..og så er dit arbejde ikke særlig godt. Men giv de istedet tid til at lære hinanden at kende og giv lidt undervisning i stedet for, og efterhånden kommer de sig nok ud på tur smiley

Mvh TT

• #5   7. apr 2017 det med signalerne og båndet er vigtigt uanset hvad folk påstår en hest ikke har følelser etc. Min ofelia sætter sig galanat på hug og tipper folk af i slow motion ganske enkelt fordi de rider efter reglerne og ikke "med" hesten smiley

kan ikke forstå man skal lede efter fejl udfra en lærebog kig dog på harmoni og samarbejde smiley

• #6   7. apr 2017 Jeg havde(/har) selv samme 'overfølsomhed', da jeg havde part på min pony, som du beskriver.. Det kan være lidt grænseoverkridende at lade andre ride på noget man har kært, og som man har arbejdet meget med.
    Jeg brugte meget tid på at undervise parterne på ham, inden de red på egen hånd, så jeg kunne nå at forklare 'alle knapper' og metoder jeg bruger, som fungere for os i ridningen - dermed følte jeg, at jeg satte parterne op til succes og ikke mindst skulle min pony ikke præsenteres for en masse nye signaler, anderledes tøjleføring osv. smiley
    Som der allerede er forslået, er det en rigtig god idé med undervisningen, så du kan guide hende i de svære situationer, og hjælpe hende med at 'sætte sig igennem' overfor ham - det kan også være hun er lidt tilbageholdende, når det jo ikke er hendes egen hest, og derfor ikke vil være 'for hård' eller lave fejl overfor dig, når det er din hest? smiley

• #7   7. apr 2017 Den prøver hende ikke af, det har den ikke hjernen til. Men det er jo klart, at ingen ryttere er ens, både i kroppen og måden at ride på. Den er sikkert forvirret og ved ikke helt hvad den skal. Måske de bare ikke er det rigtige match, det kan jo ske. Prøv at give hende lidt undervisning og hjælp hende, uden andre heste i ridehuset, så der er ro på det hele. Fungerer det ikke, jamen så hellere sige stop mens legen er god, så rytteren ikke bliver fuldstændig skrækslagen og hesten ikke bliver mere forvirret end højest nødvendigt. Du kan også vælge at den første lange tid, skal de slet ikke ride, men træne og lære hinanden at kende fra jorden, opbygge et bånd og en tillid. Det er ikke sikkert sin hest stoler på hendes fra ryggen af.

• #9   8. apr 2017 Tak for alle jeres svar.

Jeg har af andre grunde valgt at opsige hende som part.

Men de andre ryttere i stalden sagde os at de ikke var gode for hinanden smiley

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #10   9. apr 2017 Hvem siger heste ikke har følelser??? Måske semi rigtigt hvis man knækker dem. Men kan også lave følses kolde børn og mennesker af at knække dem!!
    Men meget same procedure/holdning tænker jeg med børn og heste. Synes jeg at komme langt med ihvertfald. Lidt forskellig intilekt evt smiley men vi reagere alle meget ens under samme basale vilkår. We are all family afterall smiley

• #12   10. apr 2017 Er kemien der ikke nytter undervisning og jordtræning intet , og så er det bedre at sige fra i tide . Heste er ikke legetøj .

Kommentér på:
Min hest er en djævel overfor min part

Annonce