Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning + baby
  • #1   3. mar 2017 håber at manden kan give en hånd til den tid. og jeg kan gøre det mens baby sover

• #2   3. mar 2017 jeg køre derop når jeg ved hun skal til at sove.
    så sover hun mens jeg rider.

og ellers er pigerne i stalden flinke til at lege med hende.

en gang imellem er jeg også så heldig at kæresten har tidligt fri så han kan tage med og hjælpe. så holder han hendes mens jeg rider, og så tager jeg hende mens han træner med sin hest.

Men hun plejer altid at sove mens jeg ordner hestene hver dag.

• #3   3. mar 2017 Følger

• #4   3. mar 2017 Nu har jeg godt nok ikke baby, men der er en ude i vores stald der (næsten) lige har født. Hun har baby med i stalden i en barnevogn, og der ligger baby så og sover, mens hun rider smiley

• #5   3. mar 2017 Følger. Jeg har en datter med kolik og som kun sover ved mors bryst om natten = ingen søvn til mor. Jeg har også svært ved at få det planlagt, samt finde overskuddet. Når det lykkedes er det i hendes lange lur, imens min mor eller kæreste holder øje med barnevogn. Enkelte gange har jeg forsøgt uden "hjælper", men kun når jeg longerer. Hun er lidt svær at stole på mht søvn, så jeg tør ikke helt.

• #6   3. mar 2017 Jeg planlagde det sådan at jeg ammede - fræste ud til den hest jeg skulle ride og fræste hjem igen.. Det kunne oftest nåes imelllem to amninger og kæresten passede hende smiley

• #7   3. mar 2017 Nu har jeg 2 børn og 2 heste hjemme hjemme hos mig selv !
    Og havde jeg hvis hvor hvor stressende det ville være både for børn og ikke mindst for mine heste !
    Og kunne jeg gøre det om. Havde jeg solgt mine heste. Det er helt op lorte og lagkage. Når jeg egentlig troede jeg havde pusterum blev der gerne et barn syg, eller mine parter blev syge !

• #8   3. mar 2017 Sandie, hvordan fik du det til at hænge sammen da Alina (er det korrekt husket med navn?) havde kolik? Og når du ikke fik søvn? Hold op jeg syntes det er svært at få til at hænge sammen, og samtidig gå fra hende hvis hun er vågen. Jeg får helt dårlig samvittighed når kæresten skal have hende alene i vågentid, det skal jeg nok arbejde lidt med smiley

• #9   3. mar 2017 Det handler om timing. Sørg for at lære babys rytme at kende. Der vil vise sig et søvn, æde og lorte mønster. Så handler det om at tage baby med i stalden, amme, lægge til at sove og så gøre hvad man nu skal muge/ride/træne.
    Jeg kan huske med min første, at jeg var overrasket over hvor meget de egentligt sover, og hvor længe i træk. Havner du med et kolik-barn, så kan det til gengæld være lidt sværere.

Jeg har to børn som nu er 3 og 4 (18 mdr imellem) så jeg har haft to små børn med i stalden. Spædbørn med på både Roskilde dyrskue, store hestedag og meget andet. Det handler tit om timing, planlægning og prioritering. Dog vil jeg sige at hvis du kan finde en part du kan stole på, så kan det nok være en god aflastning.

Det skal siges at jeg startede som opstalder, men har dem hjemme nu.

• #10   3. mar 2017 Jeg kommer lige med en tilføjelse til de andres svar,- det kan godt være det er muligt at ride imens baby sover så længe baby er lille og man er på barsel og derved kan time alt efter babys rytme, men jeg skal LIGE LOVE for at så snart baby blir lidt ældre, +8 mndr, og ISÆR når man starter arbejde og baby institution så harmonerer hest og baby/lille barn altså ikke efter min mening.

Hvis ikke det var fordi mine heste står hjemme så havde jeg for længst opgivet. Har derudover masser af hjælp til dem.
    - manden er sød og gør plads til min hobby, og jeg er kun på 34 timer og alligevel, så duer det ikke.
    Sorry to say, men hvis man (når hverdagen rammer) vil hente sit barn fra institution for at "forlade" det igen for hest hver dag, så prioriterer man forkert!
    Børnene er kun små en gang, så medmindre man er heldig at kunne "nøjes" med at tage ud til hesten 2-3 gange ugentligt, så synes jeg man tidligt skal overveje hvad der er vigtigst! smiley

Sagt fra en, der synes at man skal bruge den sparsomme tid en hverdag byder på med omtanke, og med børnenes ve og vel i første række smiley

• #11   3. mar 2017 Mia, det har du ret i. Nogle af de steder jeg har stået så har der været fuldpas, så det har ikke været pine død nødvendigt at tage ud til hesten hver dag.

Jeg har også været heldig, at når børnene gik i seng for natten når de blev større, så var det der jeg tog til hesten, mens manden sad ved computeren, så fjernsyn og lign så han kunne høre efter hvis der var en der vågnede, mens børnene sov. Men det har været super vigtigt at være to, og at den anden halvdel er ok med det.

• #12   3. mar 2017 Jeg er først kommet i sadlen 8 mdr efter jeg fødte. Og mine heste står endda hjemme... Baby har aldrig sovet mere end 40 min af gangen så det var svært at planlægge noget. Han sover stadig ikke særlig godt, men nu da det er lysere om eftermiddagen kan jeg nå at ride der når manden er hjemme.
    Før jeg fødte havde jeg også store drømme om at nå en masse mens baby sov.... Men jeg blev klogere..

• #14   4. mar 2017 Jeg går små 2 km op på rideskolen om formiddagen og ordner boks og finder hø, han plejer at sove sin lange lur om formiddagen - men af en eller anden grund ved han bare hvornår vi er deroppe, og så vågner han. Så enten er der en af de søde piger i stalden, som underholder ham, ellers 'sætter' jeg ham op i barnevognen (laver skråstol med dynen) så han kan følge med. Nogle dage har han været så træt eller haft er stort behov for nærhed, så har jeg måtte give op og gå hjem igen.
    Om aftenen når farmand er hjemme, plejer jeg at tage op og ride, lige efter en amning. Nogle dage når jeg at putte ham den bette, andre dage er det i hans vågneperiode, så må far underhold i de 75 minutter jeg typisk er afsted.

Jeg ville da gerne have mere tid med hesten specielt nu her mens jeg er på barsel, men nogle dage er jeg bare for træt og nøjes med at ordne boks og finde hø - eller så har jeg bare brug for at bruge en dag med ekstra tid med guldklumpen smiley

• #15   4. mar 2017 jeg køre ud til hestene så det passer med formiddags lur og rider har redet dem på skift de to jeg har og det er gået så fint ingen problemer og har nydt at jeg kan få der til at hænge sammen

• #17   4. mar 2017 Shanie - Jo du husker korrekt, Alina havde kolik de første 3 mdr (et helvede! for hun ville heller ikke bruge sut)... Jeg fik jo oven i det hele en fødselsdepression pga hele det tomulte forløb med fødslen, så at prioitere noget tid med hesten var noget jeg var lidt nød til - for der ladede jeg op...

Men jeg kender alt til den dårlige samvittighed "hvis man ikke lige er der" i de vågne timer... Men jeg har lært at den dårlige samvittighed opvejes af at jeg får det bedre psykisk... Og så længe farmand eller mormor kunne tage hende, så var det ok for mig (og jeg nåede at få en følelse af savn, og glæde mig til at komme hjem og være mentalt opladet smiley )

Mia B - Jeg må indrømme at dit svar med at man prioitere forkert hvis man tager ud og rider når barnet er kommet hjem fra institution det pisser mig lidt af... Det er meget individuelt hvad der er forkert prioitering synes jeg....

For eks. i MIT tilfælde, der fik jeg en fødselsdepression oven i det hele, så jeg har BRUG for at komme VÆK... Vil det sige at jeg prioitere forkert i at jeg tager ud og ride, for at få lidt MIG TID og ikke ende op som sindsyg som har lyst til at bortadoptere mit barn - eller bare generelt slet slet ikke magter opgaven???

Synes det var utrolig hårdt sat op.. Og noget som jeg i hvertfald tager personligt... Men jeg ved så til gengæld også at jeg træffer de rigtige valg for MIG og mit barn... Da jeg ikke har overskud til at være en glad mor, hvis jeg KUN skal være mor og ikke have noget MIG tid...

• #18   4. mar 2017 mener bestemt heller ikke mit barn bliver forsømt af at jeg rider osv.

hun sover når jeg rider, ordner stald osv.
    og når hun vågner tager vi hjem, og så bliver der leget osv med hende, så der går ingen tid fra til hende fordi vi har heste.

så det kan du godt pakke sammen igen.

• #19   4. mar 2017 Puggard: du er stadig på barsel kan jeg høre smiley

Ja Dingle, jeg tænker også at bruge tid med hesten i aftentimerne er en god løsning, specielt hvis man ellers bare var landet på sofaen smiley

• #20   4. mar 2017 Sandie:
    Er ked af du har haft det så skidt, det må ikke have været nemt.
    Men ja, det er hårdt sat op. Men i en hverdag med arbejde og praktiske gøre mål synes jeg ikke man kan være bekendt at skulle ud til hesten hver dag.
    Hvis min kæreste, efter vi havde fået børn, insisterede på, at spille fodbold hver eftermiddag, så var den heller ikke gået.

Selvfølgelig skal man have luft, og lade op et par gange ugentligt, men jeg kan ikke se hvordan man kan flette 1-2 timer med hest ind i en dagligdag hver dag, uden det går ud over både barn og mand, i al fald ikke hvis man skal passe et arbejde også, som alt andet lige, også er temmelig vigtigt.
    -Men del gerne nogle tricks ud smiley

• #21   4. mar 2017 Mia -man kunne jo slæbe barnet med i stalden. Det har jeg kendt en del forældre der gjorde, og ingen af de unger ser ud til at have taget varig skade af praktisk talt at vokse op i en stald, tværtimod smiley

Og hvordan folk prioriterer må vel være deres sag, så længe ungerne får dækket deres behov og ikke overlades til dem selv.

• #22   4. mar 2017 Mia - Ja det var skisme noget hårdt stillet op smiley

• #23   4. mar 2017 Michelle:
    Nej det har jeg heller aldrig sagt var en dum ide, jeg tar da også min datter med så meget hun gider -
    Det jeg synes er en forkert prioritering er, når man vælger hesten frem for barnet, ved at gå fra barnet, flere timer dagligt i en hverdag med institution, job og alt det andet.
    Kan ikke forstå det er "så hårdt sat op"?
    Det er ret logisk synes jeg?
    De små børn har ikke så mange vågne timer, jeg vil absolut ikke synes det er ok hver dag at hente sit barn, for bagefter at gå fra det igen fordi hesten er vigtigst? Så er man hjemme til aftenstid, og så er der få timer til barnet skal puttes?
    Ah det er da ikke derfor man får børn, og det er da ikke for børnenes skyld smiley

• #24   5. mar 2017 Mens jeg havde barsel red jeg altid når den lille sov. Ja man risikerer at stå med opsadlet hest og vågent barn, men så gik jeg lidt med barnevognen til den lille sov igen, eller opgav og sadlede af alt efter hvor bøvlet den lille var.
    Da pigerne blev lidt større, rendte de og byggede sandslotte på ridebanen mens jeg red smiley
    Da barslen sluttede red jeg om aftenen når de var lagt i seng eller mens far puttede (vi skiftes til det). Selvfølgelig er man indimellem for træt, men ellers er det jo ikke noget problem. Jeg har nu tre børn på 2, 7 og 9, og selvom det har været hårdt indimellem, så rider jeg stadig på topplan. Min hest rides 2-6 dage om ugen alt efter mit overskud...

• #25   5. mar 2017 Jeg kan ikke få børn, så jeg kan kun beskrive hvad jeg har set ifht veninder - og det er meget forskelligt hvad de har kunnet magte/prioriteret kald det hvad man vil smiley

MEN hovedparten har måtte omprioriterer i deres hesteliv i de første 6-8 år af børnenes liv.
    Nogle har mænd, som tjener godt, og hvor mor så arbejder deltid, for at få tid til at ride hesten før børnene skal hentes i daginstitution. Nogle arbejder med skiftende vagter, så de på den måde har frihverdage og friformiddage. De fleste har parter på deres hest. Og de fleste får redet mest, hvis hesten opstaldes ude på fuldpas, så de kun skal ride. Og så er der mange, som ender med en kælehest.

Mvh Charlotte

• mette h
    mette h Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #26   10. mar 2017 hej,

Jeg har 2 børn nu. på 2 og 4.
    Da de var babyer kom de med i stalledet. da de bliv lidt ælder og ikke sov så meget mere. måtte jeg vente med at tage ud og ride efter kl 20 hvor de sov og far var hjemme og passe. eller har jeg jeg dem med i stallen.
    men det kab være et pulsespil at få til at hænge sammen smiley

Men tænker snart kan den store vel ride med mig hi hi

Kommentér på:
Ridning + baby

Annonce