Ridning + baby Ridning + baby
Hej med jer derude.
Lige et spørgsmål til nybagt ride-mødre.
Hvordan får I ridning og baby til at hænge sammen?
Særligt hvis hesten ikk står hjemme på egen gård/matrikel, eller I skal tage over til andre hvor jeres hest står.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 980
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
så sover hun mens jeg rider.
og ellers er pigerne i stalden flinke til at lege med hende.
en gang imellem er jeg også så heldig at kæresten har tidligt fri så han kan tage med og hjælpe. så holder han hendes mens jeg rider, og så tager jeg hende mens han træner med sin hest.
Men hun plejer altid at sove mens jeg ordner hestene hver dag.
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
jun 2004
Følger: 121 Følgere: 136 Heste: 4 Emner: 159 Svar: 395
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.057
jan 2010
Følger: 65 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 95
Og havde jeg hvis hvor hvor stressende det ville være både for børn og ikke mindst for mine heste !
Og kunne jeg gøre det om. Havde jeg solgt mine heste. Det er helt op lorte og lagkage. Når jeg egentlig troede jeg havde pusterum blev der gerne et barn syg, eller mine parter blev syge !
jun 2004
Følger: 121 Følgere: 136 Heste: 4 Emner: 159 Svar: 395
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Jeg kan huske med min første, at jeg var overrasket over hvor meget de egentligt sover, og hvor længe i træk. Havner du med et kolik-barn, så kan det til gengæld være lidt sværere.
Jeg har to børn som nu er 3 og 4 (18 mdr imellem) så jeg har haft to små børn med i stalden. Spædbørn med på både Roskilde dyrskue, store hestedag og meget andet. Det handler tit om timing, planlægning og prioritering. Dog vil jeg sige at hvis du kan finde en part du kan stole på, så kan det nok være en god aflastning.
Det skal siges at jeg startede som opstalder, men har dem hjemme nu.
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 243
Hvis ikke det var fordi mine heste står hjemme så havde jeg for længst opgivet. Har derudover masser af hjælp til dem.
- manden er sød og gør plads til min hobby, og jeg er kun på 34 timer og alligevel, så duer det ikke.
Sorry to say, men hvis man (når hverdagen rammer) vil hente sit barn fra institution for at "forlade" det igen for hest hver dag, så prioriterer man forkert!
Børnene er kun små en gang, så medmindre man er heldig at kunne "nøjes" med at tage ud til hesten 2-3 gange ugentligt, så synes jeg man tidligt skal overveje hvad der er vigtigst!
Sagt fra en, der synes at man skal bruge den sparsomme tid en hverdag byder på med omtanke, og med børnenes ve og vel i første række
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Jeg har også været heldig, at når børnene gik i seng for natten når de blev større, så var det der jeg tog til hesten, mens manden sad ved computeren, så fjernsyn og lign så han kunne høre efter hvis der var en der vågnede, mens børnene sov. Men det har været super vigtigt at være to, og at den anden halvdel er ok med det.
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
Før jeg fødte havde jeg også store drømme om at nå en masse mens baby sov.... Men jeg blev klogere..
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 151 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 1.393
Om aftenen når farmand er hjemme, plejer jeg at tage op og ride, lige efter en amning. Nogle dage når jeg at putte ham den bette, andre dage er det i hans vågneperiode, så må far underhold i de 75 minutter jeg typisk er afsted.
Jeg ville da gerne have mere tid med hesten specielt nu her mens jeg er på barsel, men nogle dage er jeg bare for træt og nøjes med at ordne boks og finde hø - eller så har jeg bare brug for at bruge en dag med ekstra tid med guldklumpen
dec 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 12 Emner: 40 Svar: 651
sep 2006
Men jeg kender alt til den dårlige samvittighed "hvis man ikke lige er der" i de vågne timer... Men jeg har lært at den dårlige samvittighed opvejes af at jeg får det bedre psykisk... Og så længe farmand eller mormor kunne tage hende, så var det ok for mig (og jeg nåede at få en følelse af savn, og glæde mig til at komme hjem og være mentalt opladet
Mia B - Jeg må indrømme at dit svar med at man prioitere forkert hvis man tager ud og rider når barnet er kommet hjem fra institution det pisser mig lidt af... Det er meget individuelt hvad der er forkert prioitering synes jeg....
For eks. i MIT tilfælde, der fik jeg en fødselsdepression oven i det hele, så jeg har BRUG for at komme VÆK... Vil det sige at jeg prioitere forkert i at jeg tager ud og ride, for at få lidt MIG TID og ikke ende op som sindsyg som har lyst til at bortadoptere mit barn - eller bare generelt slet slet ikke magter opgaven???
Synes det var utrolig hårdt sat op.. Og noget som jeg i hvertfald tager personligt... Men jeg ved så til gengæld også at jeg træffer de rigtige valg for MIG og mit barn... Da jeg ikke har overskud til at være en glad mor, hvis jeg KUN skal være mor og ikke have noget MIG tid...
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
hun sover når jeg rider, ordner stald osv.
og når hun vågner tager vi hjem, og så bliver der leget osv med hende, så der går ingen tid fra til hende fordi vi har heste.
så det kan du godt pakke sammen igen.
nov 2013
Ja Dingle, jeg tænker også at bruge tid med hesten i aftentimerne er en god løsning, specielt hvis man ellers bare var landet på sofaen
nov 2013
Er ked af du har haft det så skidt, det må ikke have været nemt.
Men ja, det er hårdt sat op. Men i en hverdag med arbejde og praktiske gøre mål synes jeg ikke man kan være bekendt at skulle ud til hesten hver dag.
Hvis min kæreste, efter vi havde fået børn, insisterede på, at spille fodbold hver eftermiddag, så var den heller ikke gået.
Selvfølgelig skal man have luft, og lade op et par gange ugentligt, men jeg kan ikke se hvordan man kan flette 1-2 timer med hest ind i en dagligdag hver dag, uden det går ud over både barn og mand, i al fald ikke hvis man skal passe et arbejde også, som alt andet lige, også er temmelig vigtigt.
-Men del gerne nogle tricks ud
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Og hvordan folk prioriterer må vel være deres sag, så længe ungerne får dækket deres behov og ikke overlades til dem selv.
sep 2006
nov 2013
Nej det har jeg heller aldrig sagt var en dum ide, jeg tar da også min datter med så meget hun gider -
Det jeg synes er en forkert prioritering er, når man vælger hesten frem for barnet, ved at gå fra barnet, flere timer dagligt i en hverdag med institution, job og alt det andet.
Kan ikke forstå det er "så hårdt sat op"?
Det er ret logisk synes jeg?
De små børn har ikke så mange vågne timer, jeg vil absolut ikke synes det er ok hver dag at hente sit barn, for bagefter at gå fra det igen fordi hesten er vigtigst? Så er man hjemme til aftenstid, og så er der få timer til barnet skal puttes?
Ah det er da ikke derfor man får børn, og det er da ikke for børnenes skyld
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 63
Da pigerne blev lidt større, rendte de og byggede sandslotte på ridebanen mens jeg red
Da barslen sluttede red jeg om aftenen når de var lagt i seng eller mens far puttede (vi skiftes til det). Selvfølgelig er man indimellem for træt, men ellers er det jo ikke noget problem. Jeg har nu tre børn på 2, 7 og 9, og selvom det har været hårdt indimellem, så rider jeg stadig på topplan. Min hest rides 2-6 dage om ugen alt efter mit overskud...
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
MEN hovedparten har måtte omprioriterer i deres hesteliv i de første 6-8 år af børnenes liv.
Nogle har mænd, som tjener godt, og hvor mor så arbejder deltid, for at få tid til at ride hesten før børnene skal hentes i daginstitution. Nogle arbejder med skiftende vagter, så de på den måde har frihverdage og friformiddage. De fleste har parter på deres hest. Og de fleste får redet mest, hvis hesten opstaldes ude på fuldpas, så de kun skal ride. Og så er der mange, som ender med en kælehest.
Mvh Charlotte
feb 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
Jeg har 2 børn nu. på 2 og 4.
Da de var babyer kom de med i stalledet. da de bliv lidt ælder og ikke sov så meget mere. måtte jeg vente med at tage ud og ride efter kl 20 hvor de sov og far var hjemme og passe. eller har jeg jeg dem med i stallen.
men det kab være et pulsespil at få til at hænge sammen
Men tænker snart kan den store vel ride med mig hi hi
Ridning + baby