Læderbid {{forumTopicSubject}}
Halløj hg håber i kan hjælpe mig lidt her. Jeg har set op til flere der rider med læderbid. Har selv overvejet at prøve sådan et bid men hvordan fungere det og skal man træne hesten inden man bruger den slags bid? Jeg har selv en islænder så jeg undre mig også over om man overhoved kan ride en islænder med læderbid og hvad er jeres oplevelser med læderbid?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
selvføkgelig kan man ride en islænder med læberbid, men om din kan gå med bidet er ikke til at vide
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 113 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 256
Men jeg gav min hest biddet i munden og lod den stå 10min med det første gang jeg introducerede det. Han accepterede det og stoppede med at gumle efter ca 30sek. Første gang red jeg med hovedtøj og anden gang indianer style uden hovedtøj. Oplevede at han accepterede det og reagerede på mine signaler som han plejede.
Eneste forskel var at når jeg red uden hovedtøj skal man have rolige hænder og støtte meget på udvendige da man kan komme til at dreje biddet rundt.
Nu ikke et problem jeg oplever. Generelt synes jeg det er et ret blødt bid der er fint at ride med hvis man ikke har en tendens til urolige hænder. Prisen er dog pebret når man tænker på hvad et stykke godt kernelæder og metalringe koster.
feb 2015
Følger: 156 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 148
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 113 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 256
Jeg tænker ihvertfald at det er mange penge hvis så ikke hesten går godt på det. Men ideen med læder frem for metal er rigtig god i mine øjne. Har mærket på læderet lige når jeg tager det ud af munden på hesten, og det mærkes blødt som smør!
feb 2015
Følger: 156 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 148
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 339
Læderbid