Hjælp min pony vil ikke trave {{forumTopicSubject}}
Skriver her efter vi har fået problemer med ponyen ikke vil trave efter vi har fået den hjem vi har haft hende i små 3 uger nu og vi har haft problemet siden midt første uge dyrlægen har været her og givet kiropraktorer behandling og anbefalede vi red med bidløs de næste 4 mdr da hun spænder vildt op når hun bliver redet med bid hun havde låsninger fra kæbe og ned til halen
Da dyrlægen var her blev hun redet uden de store problemer slog lidt med hovedet med bid og hun var ikke taktfast med bid og spændte op
men hun var afslappet og taktfast uden bid og nem og ride frem
Men vi har stadig problemer efter dyrlæge besøget med hun ikke vil ride frem i traven hvad vil i anbefale vi skal gøre træne det næste lange stykke tid
Min datter er knust over hun har brugt 20000 kr på noget hun pt ikke kan bruge
Kan hun forbinde rytter med smerter ?? Og hvordan vil i så vise hende hun ikke skal være bange mere for og ha ondt ??
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 238 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 389
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Som jeg umiddelbart læser det, så KAN det være en mulighed at vente med at ride, til hun er ordnet helt. Og så tage det langsomt. Ja din datter har brugt 20.000 kr på "noget hun pt ikke kan bruge", men når hun har brugt så mange penge burde hun også kunne tænke lidt mere langsigtet end 3 uger Det vigtigste er vel ikke at hun skal op og ride med det samme og nu nu nu, men at hesten får en ordentlig start hos jer.
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Derudover er jeg i øvrigt enig med Funke.
sep 2016
Følger: 29 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 30
Han var blevet redet samtidig med at han havde smerter, så han er stadig lidt usikker, men han får mere og mere selvtillid!
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 28
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.073
Jeg tror jeres pony kunne have godt af at få en gang massage også.
Og er sadlen tilpasset? Ellers ville jeg også få det gjort.
En god idé er også at lade hesten få ridefri, mens "helingsprocessen" står på. Lad den istedet blive longeret over nogle bomme, så den får strukket i kroppen, finder sin nye balance (for denne påvirkes meget, når kroppen ændres), og så den finder ud af, at det ikke længere gør ondt at bruge sin krop
aug 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 255
Min datter er ikke så gammel så ja self vil hun gerne ride sin pony
Men efter en god snak er vi også blevet enig om det longser og skridt med rytter kun i de næste uger og mandag ringer jeg efter en massør med laser så hun får den beste pleje der er og hjælper det ikke så må vi prøve en fys
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
aug 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 255
Hjælp min pony vil ikke trave