{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.720 visninger | Oprettet:

mette h
mette h
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22

hvordan ser jeres hest ud til hverdag {{forumTopicSubject}}

hej med jer.

Sad og tænkte på, hvilken udstyr og hvor meget pynter i jeres heste til hverdags trænning?

Kan man fx godt tilade sig at ride med hvide bandager til en hverdags træning smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan ser jeres hest ud til hverdag
  • #1   8. jan 2017 Ja da - jeg rider ofte med hvide gamacher fordi det er nemmere at se i spejlet, hvordan hesten flytter benene.

Og ellers synes jeg det er flot, når folk virkelig kan matchebandager og underlag smiley

Jeg er for doven til at bruge bandager - og har valgt kun at købe gamacher i sort og hvid.

Mvh Charlotte

• #2   8. jan 2017 Hvis man vil flette hesten op hver dag kan man tillade sig det smiley så ja, har du lyst til at ride med hvide bandager gør du bare det.

Min hest bliver børstet hver dag inden ridning, får ordnet man, hale og pandelok og renset hove. Ellers gør jeg som sådan ikke noget. Generelt har jeg det dog sådan at min hest gerne må se velsoigneret ud, så den får jævnligt klippet man, hale, kodehår og hår ved ørene.
    Af udstyr til dagligt er det bare min alm trense og sadel, et underlag, afhængigt af hvad vi skal gamacher eller ingen og afhængig af vejr et lændedækken eller ej. Jeg må indrømme jeg til dagligt ikke som sådan går op i om mit tøj matcher min hest og jeg bruger heller ikke en masse tid på at sætte man eller andet på den.

• #3   8. jan 2017 Selvfølgelig kan man det. Jeg rider med hvide gamacher/bandager når det passer mig.. hun er smart klædt på, den kære hest.

profilbillede
  • #4   8. jan 2017 Dette er vores hverdags outfit når vi rider smiley

- Lam på sadlen for beskyttelse (fin sort/rød portugisisk sadel), det grimme underlag på (har et fint rød middelalderunderlag til pænt brug), men rider tilgengæld med hendes middelalderinspirerede trense hver gang (er dog ikke færdig med den) smiley

profilbillede
  • mette h
    mette h Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #5   8. jan 2017 okay djligt at høre. Var lidt usikker på om man virker for selv sikker hvis man giver dem på smiley

• #6   8. jan 2017
    Har alverdens sæt, ind imellem bruger jeg gamacherne, ind imellem ikke.

Men jeg elsker og shoppe udstyr, så jeg får konstant nye sæt og ting at putte på ;o). Bandager ligger jeg aldrig, jeg kan ikke finde ud af det og de støtter intet - så det er bedre og lettere og ligge gamacher på.

• #7   8. jan 2017 Jeg rider næsten altid med matchende underlag, bandager og klokker, hvis ikke er klokker og bandager i sort eller brun.
    Jeg rider ikke med hvide bandager til hverdag, da det er for besværligt at vaske hele tiden, og gider ikke de bliver for beskidte.

Jeg bruger ikke gamacher, mest fordi jeg ikke har nogen, men har heller ikke købt, da jeg godt kan lide at matche, og ved, at jeg bliver for doven og tidsbesparende, hvis jeg har gamacher smiley

• #8   8. jan 2017 har du lyst til at flette hesten hver dag, så gør det.
    har du lyst til at ride i hvidt, så gør det.
    har du lyst til at ride i brun sadle og sort trense, så gør det.

det er ens eget valg hvad man har på alt efter alt smiley

Her er det meget forskelligt hvad vi har på, med 2 sadler, 8 trenser (+ rebgrime), og mange sæt af underlag+klokker+hutter+gamacher/bandager, så er der lidt at vælge mellem smiley

her har du et lille eksempel på vores lyseblå smiley hvor jeg har for og bagklokker, bandager og gamacher, underlag, og hut XD

profilbillede
  • #9   8. jan 2017 Jeg er en stor fan af matchende farver og mørkeblå er min basis farve. Sekundære farver er farver min hest ser godt ud i som turkis og diverse nuancer af blå smiley Tindur bliver hver mandag striglet med minimum tre børster på kroppen (plastik strigle, hård børste og støvbørste) får red man hale og pandelok(olie i efter behov) , tørret øjne og røv, børstet hovede og renset hove. Plus at han får olie eller creme på haserne da han skraber disse..Onsdag og fredag (træner kun 3x ugentligt) får han kun to børster på kroppen og minus pandelok og ingen olie. Efter træningen bliver han striglet med magic brush der hvor han er svedig og får sprayet hove. Her er et helt normalt billede fra vores hverdag hvor min datter er med i skoven og tager et billede af os smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #10   8. jan 2017 Her i lyseblåt smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #12   8. jan 2017 Og her i mørkeblåt og med bandager på til ære for fotografen smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #13   9. jan 2017 Du kan aldrig virke for selvsikker smiley

Du må bruge lige præcis hvad du synes er pænest! Om det så er neongrønne gamacher og lyserødt underlag eller hvide bandager, det er da fuldkommen lige meget så længe du kan lide det og hesten ikke tager skade smiley

• #14   9. jan 2017 Zarina og Maja kommer ikke andre steder end i skoven og her hjemme til træning. Men de er ALTID klædt på deres farver jeg har ikke andet. smiley
    Zarina og rødt og Maja i blå .
    VH
    Annette

• #16   9. jan 2017 Vi har altid vores matchende røde RBH sæt på til undervisning, og nogen gange hvis jeg magter plejer jeg at flette hans man smiley

profilbillede
  • #17   9. jan 2017 I hverdagen har min ofte ingen udstyr på (træner løsarbejde fra jorden) fra ryggen får hun bare alm sadel og trense på. smiley

I princippet kan du godt ride med hvide bandager. Og det er ikke det at de er hvide der genere mig. Men det er ikke sundt for hestens ben at ride med bandager på til dagligt smiley

• #18   9. jan 2017 sådan her ser vi ud.
    Til photoshoot, har vi bandager og hut - til hverdag har vi ikke. smiley Har desværre ikke engang et hverdagsbillede xD
    - Og ja, trøjen matcher...

profilbillede
  • #19   9. jan 2017 Jeg er nok selv lidt OCD agtig med mit udstyr, kan godt li at alt matcher. Nu bruger jeg ikke bandager/gamacher pga. kæmpe hovskæg på mine heste. Men gjorde det på min frieser hoppe, og red tit med hvidt, mest bare fordi jeg syntes det var flot til hende. smiley

profilbillede
  • #20   9. jan 2017 Noget i den her stil som regel.. Ganske kedeligt, men det fungerer. smiley

profilbillede
  • #21   10. jan 2017 Vi ser sådan her ud til hverdag lige pt. Kan godt lide, at farverne ikke er for voldsomme, og synes heller ikke altid tingene ser godt ud bare fordi farverne død og pine skal være de samme i underlag, gamacher og hut smiley

profilbillede
  • #22   10. jan 2017 Selvfølgelig kan man det. Der var en periode, hvor jeg synes det bar super hyggeligt at flette, så min daværende part blev flettet hver gang vi red.
    Når jeg skal ride på min hest nu, kommer udstyret an på hvad vi skal lave. smiley
    Hvis vi skal springe, har vi for det meste lædersadel på og enten sidepull eller trense. I dressur har hun lammeskindssadel på og trense (uden næsebånd) og kapsun. Og i skoven kommer det meget an på, hvad jeg lige har lyst til den dag :b.

Kommentér på:
hvordan ser jeres hest ud til hverdag

Annonce