Gjord god eller i vejen? {{forumTopicSubject}}
Nå ja, så skriver jeg da igen!
Sagen er den, at jeg har fået en ny dressurgjord i julegave (equisoft stubben), men jeg er altså lidt i tvivl om den simpelthen kommer til at hæmme for ben-bevægelserne...
Jeg prøvede den for første gang i går, og udover at min dame er lidt halvfed, så er jeg i tvivl, for synes nu at det lignede at forbene blev "stoppet"/"ramte" - something - gjorden.
Men ved ikke om jeg bare ser "spøgelser"
Jeg regner med at få min mor ud og kigge, så jeg kan få set det med andre øjne, men det kunne være meget rart at høre jeres meninger eller ideer. Hvordan tjekker I om gjorden er den rigtige til jeres heste? For der er jo forskel fra hest til hest, og nok skal længden passe, men formen skal jo også passe!
Arh tvivl, tvivl!!
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Hvad hvis du rykker den lidt tilbage??
Det er en gjord jeg selv havde i overvejelserne da jeg ville have ny gjord til min store ungbasse som har haft tendens til gjordkrampe.. Men jeg endte dog ud med en prestige (den med den store runde bløde plade under brystet)..
Lige til min dreng er der plads til næsten hvad som helst.. han har så voldsom en skulder, at hans gjordleje er tvunget for langt bagud.. så en gjord der fylder meget under brystet er optimalt for ham
aug 2012
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 132
det er vigtig at få den rigtige størrelse så selve gjorden ikke sidder forkert. Mine gjorde genere bestemt ikke og kommer ikke i vejen for benene ??
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 79
Jeg synes ikke der er noget i skridt, det er i traven jeg er i tvivl. Jeg er heller ikke meget for at spænde alt for stramt! Jeg har en anden gjord, som jeg egentlig også er glad for, den er med neopren og gele, og er anatomisk formet, men den er liiiige lang nok, også har jeg jo gerne ville have denne gjord (stubben), men den skal jo også sidde ordentligt, ellers er der ingen grund til at have den... Suk
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
aug 2012
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 132
maj 2008
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.073
Og hvor lang er gjorden? Hvis enten spændet eller kanten af gjorden sidder lige i albuehøjde, så hæmmer det bevægeligheden i albueleddet, og hesten vil kompensere ved at videregive bevægelsen til de øvrige led
maj 2008
Ah ja, tak, jeg kigger lige grundigt, grundigt på det i dag ^w^
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 298
Hvis du kender en sadelmager, vil jeg spørge dem til råds ift. gjord, da de kan vurdere din hests gjordleje. Min hest har ikke noget problematisk gjordleje, så da jeg begyndte at snakke om de fleksible gjorde, anbefalede min sadelmager straks Xpand fremfor Equisoft, så den købte jeg. Og det var grundet, at de havde en tendens til at nive.
Men hvis den hest er lidt halvfed nu, kan det jo være, at den ikke klemmer, når den har tabt sig. Så jeg vil beholde gjorden, men nok finde en anden i mellem tiden, og når hesten så har tabt sig, kan man prøve igen. Og ellers findes der helt sikkert mange købere til den
maj 2008
- Det er sjovt, for jeg ved jo egentligt godt det med håndfladen med hensyn til gjorden, også alligevel har jeg svedt det totalt ud ^__^! -
CAMI: tak Ja, jeg har længe haft i tankerne at spørge min sadelmager til råds, også må jeg lige finde ud af hvad jeg gør, for det er lidt tosset når gjorden jo kan byttes, at så beholde den, også kommer trunten muligvis aldrig til at kunne passe den... men jeg har heldigvis den anden gjord, som fungere super fint. Så jeg må lige kigge på det.
Gjord god eller i vejen?