690 visninger
|
Oprettet:
Pony bange for at springe ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min pony og jeg har et lille problem, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal løse Hun bliver hovedsageligt kun brugt som " Hygge - pony " (Vi får undervisning). Problemet er, at hun sagtens kan/vil springe op til 60 cm, men så snart bommen bliver løftet højere op end de 60 cm, begynder hun at refussére og " skabe " sig ( løbe udenom og bukke )
Er der nogle som ligger inde med nogle tips eller tricks til, at " afvænne " hende med hendes angst ? Det skal lige siges, at hun også gør dette ved løsspringning, og at hun intet fejler
aug 2013
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 28 Svar: 82
Måske du bare skulle starte stille og roligt så den kan få bygget muskler til det.
Også kan du måske prøve en masse nye ting, måske nogen ting hun synes er overskridende så hun kan begynde, at tro lidt mere på sig selv. Vis hende, at hun godt kan.
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Min hest er nøjagtig sådan vi sprang engang en bane på 100 cm, men efter en masse dumme ture blev jeg bange for at springe på ham, vi kom igang igen, og er kommet op på 100 igen, men hvis springet rammer 80, så begynder han at refusere, og det er fordi jeg enden ikke rider ham nok frem, ikke giver ham rette støtte i tøjlen (hvis jeg slipper) eller han kan mærke jeg bliver det mindste nervøs. Min løsspringes ikke, vi har en ude bane og han tager gerne hegnet men har haft ham til at springe mens jeg havde ham i longe, og 100 cm siger ham intet
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
Har aldrig oplevet en hest skabe sig ved springning med mindre den har fået tæsk.
Den bliver måske usikker fordi du er usikker. Den ved jo ikke hvornår springet er over. 60cm
Pony bange for at springe ?