{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Genoptræning efter sygdom {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Min hest har været syg i 10 dage hvor hun var indlagt på Højgård hestehospital.
Hun er blevet rask igen, men skal have en uges ro mere.
I sygdoms perioden har hun mistet utrolig meget muskelmasse især på ryggen og bagparten. Defor vil jeg gerne have opbygget dette igen, når hun er klar til det.
Jeg tænker at starte med noget longe træning, og evt. Noget bomtræning fra jorden.
Har I nogle gode øvelser til genopbygning af ryg og bagparts-muskler, både fra jorden og fra ryggen? smiley

- Grøndahl

Her er et billede af min lille syge hest, som heldigvis er rask igen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning efter sygdom
  • #1   5. dec 2016 Kun bomtræning fra jorden hvis hesten er afslappet og kan holde et tilpas tempo, da det ellers ikke giver den optimale virkning som man gerne vil smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   5. dec 2016 hvad har hesten fejlet?

så megey muskelmasse burde den ikke have mistet på så kort tid smiley

• #3   5. dec 2016 Hun har haft tarmbetændelse. Hun havde ikke de bedste muskler i forvejen, men det er blevet værre nu smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   5. dec 2016 en masse gå ture i bakket terræn - hvis det er muligt smiley

så kan hesten nemlig få brugt hele kroppen, og så er man ikke afhængig af at hesten skal hå på helt bestemte måder for at arbejde korrekt smiley

og god bedring med den smiley

• #5   5. dec 2016 Tak smiley der er desværre ikke så meget bakket terræn her i området desværre smiley
    Trine - tak det vil jeg huske på smiley

• #6   5. dec 2016 Ud og gå en masse ture i forskelligt terræn, gerne med en masse bakker.

Gulerodsøvelserne, dagligt.

Bomtræning, hvis hesten vel og mærket bruger sig korrekt.

Longering på stor bue hvor hesten igen skal bruge sig korrekt (så uden brug af diverse "hjælpemidler").

- Alt dette har jeg brugt til min som er i genoptræning.

• #7   6. dec 2016 En masse longe arbejde, både med bomme og uden. En masse gå ture i skridt, for at få kondien op. Gå op og ned at bakker for at styrke ryggen lidt og bagparten og styrker godt i bagknæene.
    Gulerods øvelser efter hvad longetræning og ride træning, for at at strække godt ud. smiley

Kommentér på:
Genoptræning efter sygdom

Annonce