{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Hjælp til springning! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har en hest som ikke er særlig rutineret i spring. Hun har sprunget 70 cm og så har vi kun prøvet at springe to spring efter hinanden, men jeg ved ikke helt hvordan jeg træner hendes balance over springene og afstande. Det skal lige siges jeg heller ikke selv kan finde ud af det med afstande, så gerne komme med nogle tips. Ellers bare nogle øvelser vi kan lave, så vi begge bliver bedre smiley tak på forhånd og tak fordi du tog dig tid til at læse det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til springning!
  • #1   20. nov 2016 Har du en underviser ?

• #3   20. nov 2016 Nej har ingen, kan ikke finde nogen på Djursland som underviser i spring. Har kun en dressur smiley

• #4   20. nov 2016 aller bedste er at finde en underviser. De hjælper aller bedst..

Men af hvad jeg har erfaret mig ved at stå som underviser for min veninde på knappe ponyen på min profil.

Du kan give noget forarbejde ved at lave bom arbejde i longe smiley derudover bomarbejde under rytter. Cavalettis er også rigtig gode at træne basic med, og jeg har indtil videre stor succes med det på Lala smiley Kryds er også fantastisk at starte med. Sener hen som rytter og hest bliver rutineret kan man begynde på lodrette, okser osv. sætte flere spring på banen, og lave det mere indviklet. Men først skal i begge starte fra bunden smiley tag et skridt af gangen smiley

• #5   20. nov 2016 Det er altid en dårlig idé at lære en hest at springe, når du ikke selv kan afstande eller har underviser til hjælp.

Så hold dig enten til det ene, måske to spring, eller find en der kan hjælpe.

• #7   21. nov 2016 En underviser vil være det bedste. De kan lære dig utrolig meget, og når hverken du eller hesten er særlig erfarne med springning, så ville jeg klart anbefale det smiley

• #8   21. nov 2016 Hvis du ikke har mulighed for at finde en underviser vil jeg anbefale at du starte med at finde balancen i din grundridning inden du begiver dig ud i springningen,dette har nemlig en alt afgørende funktion som du skal føre med. det du kan gøre er at lave volter i galop start med større volter også begiv dig ned i det små til sidst, når dig og hesten er klar til det smiley
    Hvis du absolut VIL springe på den nu hvor den ikke har så god balance så start med nogle bom øvelser osv. - alt efter hvordan det går kan du jo lave nogle små hop til den som er nemme smiley

en god ting at starte med er bomme der ligger ligeud derefter kan du jo ligge dem som du vil feks. i en firekant. smiley

• #9   21. nov 2016

profilbillede
  • #10   21. nov 2016

profilbillede
Kommentér på:
Hjælp til springning!

Annonce