{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

at skridte.. XD {{forumTopicSubject}}

Well hello everyone... it's me again XD

jeg har i de seneste par uger ikke haft meget tid eller overskud til ridening smiley så jeg har longeret og trukket rigtig meget med min hest, og har rigtig lagt mærke til at han er begyndt at gå SÅ GODT smiley

på hansenberg var min lære overbevist om at jeg holde ham igen, da vi lod ham løbe løs, blev min lære skuffet smiley XD så nej, han har aldrig haft gangarter man bare har tænkt en smule "wow" smiley

men efter længere tid med træning af gangarterne er det godt nok ved at blive godt smiley galoppen er helt på plads! traven mangler vi lige at finde hinanden i endnu, men så har vi den pokkers skridt... han er så tung at ride frem XD jeg rider mest for sæde smiley driver og driver enormt meget for ellers stopper han bare XD og bruger også enormt meget stemme for at drive. Han har aldrig været typen der har gået fantastisk i skridt, og efter mere end 5 år sammen syntes jeg efterhånden vi har prøvet lidt af alt smiley

til folk der siger "underviser" jeg har pt ikke råd til medlemskab + facelitetskort + undervisning, så dette er ikke en mulighed smiley

jeg søger blot råd for at få en god stor skridt forbedret frem, jeg ved han kan gå sådan, både løs og med rytter, men han er bare af tidligere rytter (hos ejeren før) blevet samlet liiidt meget, og lært at gå kort smiley hvad har folk af ider? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at skridte.. XD
  • #1   3. nov 2016 Jeg tænker bom træning. Så han er nød til at tage store skridt for ikke at ramme bommen. Er han ligeglad med at træde på dem, så hæv dem lidt fra jorden.Tempoet har ikke den store betydning. Og så skal du have rumpen godt med, så han løfter ryggen og får nemmere ved at træde ind under sig, og træde langt

• #2   3. nov 2016 mange tak for råd tine smiley

• #3   3. nov 2016
    Lad være med at drive konstant og lad være med og drive med sædet.
    Giv et signal, reagere hesten ikke så tjat til den - hesten skal gerne være selvgående. Der udover, når man driver med sædet så er det en frem og tilbage bevægelse og hestens rygsøjle bevæger sig fra side til side, så de to bevægelser modarbejder hinanden :o)

• #4   3. nov 2016 sam er ikke selvgående i skridt smiley men mange tak, det vil jeg lige huske mig selv på, det med sædet smiley

• #5   3. nov 2016
    Hvis hesten ikke er det, så skal den lære det - man skal IKKE sidde og drive hele tiden, så er det man får en signaldøv hest der ikke er selvgående :o).

• #6   3. nov 2016 godt så smiley mange tak krikken smiley

• #7   3. nov 2016 Du er sådan set i gang med det helt rigtige, som du selv ser - at nu hvor du ikke får redet men går og longerer, så forbedres skridten.
    Ofte vil hesten gå kort, hvis den går og stiver sig.

Det bedste er, at lade hesten gå ligeud, afslappet med sænket hals - så får man trænet en skridt som går hen over ryggen.
    Hvis din hest af natur er nysgerrig og højtstillet, så kan det godt være en svær øvelse at lærer dem at gå dyb og afslappet. Men som alle øvelser gælder det om at vise dem vejen hen mod hvad man gerne vil , og så gentage og rose det smiley

Hvis hesten slapper mere af og går bedre uden rytter, og du har lyst til at træne uden rytter - så gå en masse ture sammen, gerne i bakket terræn.
    Cavaletti/bomtræning er også godt, både i longe og under rytter.
    Og endelig forsøg at give hesten nogle nye gode signaler i skridt, når nu tidligere ejer har fået redet skridten ud af den.

Mvh Charlotte

• #8   3. nov 2016 Charlotte, han er nemlig typen der kigger på alt, også gerne stresser over absolut intet smiley det har taget ham 5 år at kunne gå koncentreret i trav og galop (det meste af tiden da) men jeg gør mit for at få ham redet så godt som muligt smiley mange tak for råd, jeg vil huske på et nyt signal til imorgen smiley og forhåbentlig begynde at træne skridten godt op fra næste uge af smiley

• #9   3. nov 2016 Min hest gik også kort til at starte med, men husk at der er forskel på at gå kort (langsomt) men korrekt, og at gå kort (korte skridt der ikke bærer) og ukorrekt.
    For at heste skal gå en korrekt samlet skridt, skal de langt ned i tempo, og bøje i deres led så der er bevægelse.
    Hvis din hest hele tiden går i stå fordi den ikke træder ind under sig, skal den lære at gå frem, så den bagefter kan lære at bære sig selv i kort skridt.
    Du må ikke drive på den, som de andre siger, så gør du den døv. Det jeg gjorde med min, som var ret effektivt, var at ride i skoven i ujævnt terræn. Her gjorde jeg det, at jeg gav ham så tydeligt at fremad signal at han satte i trav (signalet skal være lige på grænsen, så hesten prøvende sætter i trav), derfor rette jeg ham stille og roligt tilbage i skridt. (inden han kommer rigtigt i gang, så hurtigt man kan, så han næsten ikke når at tage et trav trin). Skridten vil her være lidt mere energisk, og så snart han går i stå igen, frem i 'næsten' trav. Det tager noget tid, men til sidst vil hesten forstå at det er skridt i hurtigere tempo du ønsker. Hvis du har en anden hest med, så bed rytteren om at trave, og så retter du din hest ned i skridt når den prøver at følge med i trav. Dette kan godt gøre dem lidt hidsige, da de gerne vil med.
    Det samme gør du på banen, og også når du longere. Han skal skridte fremad med energi, så der kommer sving i ryggen og nakken bliver løs. Når du longere skal du fokusere på hans bagpart og bagben, de skal være aktive men ikke jappende, og bøje godt i ledene smiley
    håber at det kunne hjælpe smiley husk det tager tid, lige pludselig har den lært det.

• #10   3. nov 2016 mange tak malene smiley

• #11   4. nov 2016 Med en hest der har problemer med skridten, ville jeg aldrig begynde at arbejde med noget som nærmer sig samlet skridt, før end den kan gå en god afslappet middelskridt.

Samletskridt bør reelt set kun øves på heste, som er så langt i deres uddannelse at de er slut la5-6/start MB. Og kun i meget små sekvenser fx i forbindelse med skridtpiuretterne.

Det er så nemt at ødelægge en skridt, og er den først ødelagt, så er det rigtigt hårdt arbejde at ændre, fordi man skal starte forfra i skridten i lang tid.
    Hvis hesten så gerne vil stå højt fortil, og nemt spænder, så er samlet skridt endnu svære at gå i gang med. Og bevæger du dig så ud i at "ride og provokerer" hesten, ved at presse den af en travende hest, så kan du virkelig få problemerne forstærket x mange.

Så start endelig med at finde en god, afspændt og i særdeleshed taktfast middelskridt, og væn dig og hesten til det først.

Mvh Charlotte

• #12   4. nov 2016
    Charlotte, du har så mange gode indput til folk :o)

Har du indput til en hest der efter galop spænder op i skridt - hun har ikke travlt overhovedet, hun spænder bare op i nakken, bliver hård i munden, passer og stivner sig. Hvilket ikke er særligt herligt eller kønt til stævner. Det hjælper ikke at ride hende i en længere form/længere tøjler, at skridte for helt lange tøjler også genoptage skridten når hun slapper af ( hvilket godt kan tage pænt lang tid ).
    Hesten gør det også for helt lange tøjler når man skridter af - fuld fart på og pasish.
    Jeg har forsøgt alverdens ting af folk gode råd og ikke noget duer egentligt særligt godt.

Hun er nok højest sandsynligt araber, så det der pas, spænde let op, hidsig mm. er jeg ikke overbevist om at jeg nogensinde komme af med ;o)

Kommentér på:
at skridte.. XD

Annonce