{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

At få sin hest til at lægge ned {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Har den her lille minature Kalua, som jeg bruger min fritid på.
Jeg vil gerne lære hende, at lægge ned og vil høre hvordan i har lært jeres at ligge ned.

Jeg har hørt det hjælper ved, at de ruller sig, at de så vender sig til en, men vil høre om der er andre muligheder, da hun rejser sig hurtig op igen. Jeg ved godt man skal tålmodighed og det har jeg også, men er der andre muligheder, må i gerne komme med dem.

Jeg ved også der er det med man kan hæle vand på dem, men tænker om det ikke, er ved at være for koldt til det smiley

håber i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få sin hest til at lægge ned
  • #1   22. okt 2016 Jeg lærte min hoppe det ved, at når hun var våd (når hun har fået bad om sommeren) ville hun gerne rulle sig i ridehuset. Så til at starte med når hun lagde sig, fik hun en masse godbidder for, at hun ville blive liggende lidt længere. Og efter to gange begyndte jeg, at gå ved siden af hende, og pege ned i jorden og sige "ned". Og nu kan hun det næsten, og hun for stadigvæk masser af godbidder når hun gør det når jeg beder hende om det. Men det hjælper meget, hvis du giver hesten et tegn F.eks når jeg skal have min hoppe til, at smile løfter jeg pegefingeren og siger "smile". smiley Men min vil meget gerne rulle sig først smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #2   22. okt 2016 fedt tak for svaret smiley det giver faktisk god mening, det med godbiderne, så det skal jeg da lige huske smiley

• #3   22. okt 2016 smiley smiley

• #4   22. okt 2016 Når de ruller plejer jeg gerne at forstyrre dem, og faktisk gå hen til dem mens de ruller, for så kan man nå dem inden de rejser sig - og de vil højst sandsynligt rulle igen, netop fordi de blev forstyrret smiley Det er bare vigtigt at når man nærmer sig dem mens de ruller, at man siger noget så de ikke bliver forskrækkede og springer op.
    Jeg lærte min det ved at lære ham samtlige step de bruger når de ligger sig ned på folden osv. Først at tage hovedet ned, dernæst at gå i en lille cirkel med hovedet nede ved jorden og til sidst at skrabe. Det kombinerede jeg til sidst sådan at han gik en halv omgang om mig, skrabede, gik lidt videre, skrabede osv. Det tog lidt tid før han lagde sig, men nu kan han ligge så snart jeg beder ham om det, og alle vejne smiley Det er selvfølgelig svært at gøre det på dem måde med en mini fordi det kræver at man går foroverbøjet, men det er en mulighed smiley

• #5   23. okt 2016 Opserver hvad der sker når din hest ligger sig.
    En normal rytme er at hesten går rundt i en cirkel. Snuser til jorden. Skraber med forbenet. Begynder at gå lidt ned i knæ mens den går rundt. Og til sidst lægger sig.

Jeg lærte min at ligge ned. Ved at indlære alle disse ting hver for sig og så samle dem til sidst. På den måde kan du få hesten til selv at tænke ned og til sidst ligge sig ned. smiley

Der ligger en video på min facebookside "Bettemus, Ponyen i orange" hvis du har brug for at se det på video smiley

Kommentér på:
At få sin hest til at lægge ned

Annonce