Tilkørsel af pony (FYN) Tilkørsel af pony (FYN)
Hej alle sammen.
Jeg går lidt med tanken om man skulle få tilkørt sin pony.
Jeg ser dog gerne at det bliver gjort helt korrekt - og da jeg ingen erfaring har inden for kørsel af hest, leder jeg efter en der kan gøre det for mig..
Hvem kan i anbefale til det?
Er der noget man evt kan gøre for at tilvænne dem til lidt ting, der kan gøre det lidt nemmere for dem der evt skal tilkøre ham?
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Er du villig til at sende den lidt længere væk, så kan jeg anbefale Henrik Høper, som holder til ved Haderslev -han er super dygtig, også til undervisning efterfølgende, så i kan komme godt fra start, når ponyen er tilkørt (og underviser også rundt omkring i landet).
Ang. hvad man selv kan gøre af forarbejde, så afhænger det jo helt af, hvad man har af erfaring med kørsel. Det er altid bedre at gøre ingenting end at gøre noget forkert, for har hesten først dårlige oplevelser, kan det være svært at rette op.
Men at iføre ponyen seletøj og vænne den til dette, skulle ikke være nogen skade til
sep 2010
Følger: 23 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 83
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 921
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Det er ikke en kritik af travtrænere, de er super dygtige til det de laver. Det er bare MEGET langt fra det vi andre laver med vores heste (antaget at hesten evt. foruden kørslen også skal være almindelig ridehest?). Det svarer lidt til at få tilredet sin dressurhest hos en galoptræner -ingen tvivl om at den får lært at bære rundt på en rytter, men den får jo næppe lært den grundlæggende dressur, som jeg selv ønsker at bygge videre på, når nu dete r hvad jeg vil bruge den til.
Tilkørsel er rigtigt meget mere, end at hesten skal kunne trække med noget. Ligesom tilridning er rigtigt meget mere, end bare at man kan sidde på ryggen af hesten. Særligt hvis den der skal overtage den videre uddannelse af hesten, ikke er så rutineret indenfor det felt.
Så det giver, for mig om ikke andet, rigtig god mening at få hesten tilkørt (eller tilredet) af en der faktisk har forstand på og erfaring med det man vil bruge hesten til fremadrettet. Og det vil i dette tilfælde (går jeg stærkt ud fra) ikke være en travkusk, uanset hvor dygtig han så måtte være til det han laver.
jun 2013
Følger: 15 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 34
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.190
Mette, jeg sender dig en pb
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
Tilkørsel af pony (FYN)