{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Løber i galoppen {{forumTopicSubject}}

Jeg har endelig oplevet fremskridt, hvad angår min hoppes holdning, på lige ud strækning! Og samtidig bedre holdning på hendes 'dårlige' volte.
Men jeg har stadig et problem, i galoppen glemmer hun at lytte til mig, hun løber 100% i hendes eget tempo, jeg har slet ikke mulighed for a bestemme over hende.

Er der nogen forslag til, hvad jeg kan gøre?

Jeg får undervisning, jeg rider for sæde og ben, har forsøgt at bremse hende ved at "ødelægge" hendes rytme, ved at sætte mig tungt i sadlen, og alverdens ting. Jeg kan også sagtens få hende ned i trav, men det er ikke det ønskede. det ønskede er en er en kontrolleret arbejdsgalop.

Et stærkere bid er ikke vejen frem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber i galoppen
  • #1   15. sep 2016 Jeg tænker altså at den mangler balance i galoppen og derfor løber for at holde balancen.
    Det gjorde min vallak meget i starten, og jo mere han har fået trænet galoppen jo længere ned kommer tempoet. smiley

• #2   15. sep 2016 Der er bare ingenting i spring, så tror ikke rigtig det er balancen. smiley

• #3   15. sep 2016 Hvor gammel er din hoppe og hvilket bid og sadel rider du med + er sadlen tilpasset?? smiley

• #4   15. sep 2016 Hun er 17, og jeg rider med et alm 3 delt bid smiley

Jeg rider med en wintec cair, dressur sadel, som er tilpasset ja smiley

• #5   15. sep 2016 Jeg tror du skal ride overgange fra trav og galop, og hver gang den løber forfra, det kan tage lidt tid men, skulle hen ad vejen kan du så galopere længere og længere, det er ren og skær uddannelse smiley

• #7   15. sep 2016 Peter - Det lyder som noget vi skal prøve kræfter med smiley

Thomine - Hun søger selv ind i holdning i galoppen, ikke fordi hun er tvunget derind. I spring, går hun også med hals og hovede i holdning smiley

• #9   15. sep 2016 så længe det er i orden og det ikke tyder på hun har "ondt" så skal du bare ligge en masse øvelser ind i galoppen smiley

- hvis balancen er i orden, så ville jeg personligt først kigge på hvordan det er DU sidder i galoppen.. min ene gamle dreng er en stor holstener på 17 år som ikke bryder sig om at jeg sidder alt for tungt i sadlen.. de ældre heste kan jo godt have små skavanker hist og her smiley

nu har jeg ikke problemet med at mine løber for mig mere, men jeg lille racer hest gjorde det i starten, jeg lagde en masse 10m volter og holte hende på en 20m volte det først stykke tid for at lærer hende at vendte.. overgange fra trav til galop og tilbage i trav - han være en god øvelse også.. evt. lad hende strække sig lidt mens du er i let sæde også tilbage og gå en mere pakket galop er også godt smiley

• #10   15. sep 2016 Lisette - Jeg har hverken billeder eller video desværre. Men før havde vi rigtig mange problemer på ligeudretning og den ene volte, fordi hun manglede balance, til at søge ned, så derfor gik hun med hovedet hvor det passede hende. Vi har redet rigtig meget lige ud, og den dårlige volte, så hun nu har fået mere balance, og har mulighed for at søge ned.

Jeg har fået besked på af min springunderviser, at jeg skal bryde hestens takt, for at sænke tempoet.

Matilde:
    Alting er i orden, og hun har ikke ondt, hun har massør og kiropraktor og lign ofte.
    Jeg får undervisning en gang i ugen, og hun ser ikke rigtig noget i min opstilling, der gør at hun bare løber.
    Men volter og overgange er helt klart på træningsprogrammet smiley

• #11   15. sep 2016 Jeg vil dog ikke udelukke at det handler om dårlig balance. Hvordan træner jeg hendes balance?

• #12   15. sep 2016 overgange og volter KAN være godt men i nogle tilfælde kommer det ved bare at ride på et lige spor vil dog sige det mest er til ungheste smiley

• #13   15. sep 2016 Den berømte slangegang er også en god ide smiley

• #14   15. sep 2016 Kan slet ikke styre hende på en slangegang, fordi hun tonser afsted smiley

• #15   15. sep 2016 Du skal ikke bryde hendes tempo hvis det er fordi hun mangler balance, for så forstyrre du balancen endnu mere. At gå i et langsommere tempo kræver mere af hesten. Så lad den løbe og prøv at få så meget kontrol som muligt, lav volter - ikke for små, sørg for at hesten har mulighed for at søge ned, da halsen blandt andet benyttes som balancestang. Så skal det nok komme! Og ud og rid i naturen, det giver super god træning samt muskler.

• #16   15. sep 2016 Kan slet ikke lave volter på hende, fordi hun løber sådan :i

Kan desværre ikke ride i naturen

• #17   15. sep 2016 Så vent - når der begynder at komme et lidt langsommere tempo på, så skal det nok blive bedre.

• #18   15. sep 2016 Men hvordan træner jeg hende i at løbe langsommere?

• #19   15. sep 2016 Som jeg har nævnt ovenover. DU skal ikke træne det, hun skal selv have lov til at finde en balance og et godt tempo og det kan tage tid. Men hvis ikke du kan nogen af ovenstående er det jo svært..

• #20   15. sep 2016 Jeg havde også det problem i galoppen med Emil - det var så et balanceproblem, men det har vi trænet hårdt på de sidste 9 mdr., og der er vi godt nok kommet langt!
    Jeg gjorde det, at jeg lavede volter på ham, så han ikke havde langsiden til at tonse afsted på. Og ja, nogen gange var jeg sikker på, vi væltede fordi, han nogen gange kunne lægge sig så meget ned smiley Det er ikke rart. Men jo længere jeg har formået at få ham presset ud på hovslaget med schenkel og mere og mere ned i fart, jo bedre er han blevet. Det har bestemt været en lang kamp, og jeg har indimellem været klar til at smide håndklædet i ringen, men vi holdt fast, og vi er godt nok kommet langt smiley

Men jeg tænker, om det også er sådan i longe? For det kunne jo være et godt sted at starte og så få 100% styr på det smiley

• #21   15. sep 2016 jeg kan se, at du har en fjordhest, dem har jeg redet nogle stykker af og selv haft 3. Min erfaring med dem er, at galoppen kan være svær, og jeg har fået at vide, at det er fordi de har en anden bygning, der gør, at de er sværere at samle. Jeg har nu det samme problem med min haflinger. Andre heste, jeg har haft har været nemmere i galoppen, meget nemmere. Men øvelse gør mester, jeg ville lade den gå med hovedet, hvor den bedst selv kan balancere og så senere arbejde med holdning. Hvis den skulle kigge ud i volten er det måske fordi, at den her balancerer bedst.

• #24   15. sep 2016 For 4 måneder siden havde min basse præcis samme problem. Det var balance (han er så også kun 5). Vi trænede meget i roundpen (longe) og det styrkede ham helt vildt fordi han var tvunget til at bevæge sig på volte som jo er svært når balancen ikke er optimal. Nu kan vi selv ride galop på volter. Man kan mærke på ham at det er hårdt og han arbejder, men han kan. Han søger fint ned og er selv begyndt at gå i holdning i galoppen, selv med helt løse tøjler. Vi kan ride i roligt arbejdstempo selv på lige og buede strækninger. Der er stadig meget at arbejde med men man kan mærke det går fremad smiley

• #26   15. sep 2016 Jeg har svaret på facebook også, så vil ikke gentage her.

Men jeg kom til at tænke på, du skriver på FB at det kun er på dressurbanen. Rider du mon i en anden sadel på springbanen? Mon det kunne være sadlen?
    Det ville jeg få tjekket, hvis jeg var dig. Luftpuderne i sadlen kan være blevet beskadiget siden den blev tjekket sidst.

• liselotte L
    liselotte L Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #27   15. sep 2016 Jeg kan forslå og prøve anspring fra skridt, og så et kort stykke frem. Måske kan det hjælpe lidt på løberriet. ?

• #28   16. sep 2016 Rikke - det er samme sadel smiley

Liselotte - stadig et problem smiley

Kommentér på:
Løber i galoppen

Annonce