585 visninger
|
Oprettet:
LA2, Galop for længere tøjler {{forumTopicSubject}}
I La2, skal vi på volte vise galop for længere tøjler. Hesten skal have en let strækning af halsen.
Hvordan skal den øvelse vises?
Hvis jeg løsner tøjlerne vil min hest søge ned, og strække halsen, (som jeg har øvet med ham, når vi har trænet dybderidning). Skal jeg løsne tøjlerne mere end han strækker halsen, altså at vise en helt løs tøjle, og derved skal til at lære ham at blive lidt ståede, selv om jeg løser tøjlerne. Eller skal han følge med mine tøjler ned, når han gør i dag, og jeg ikke viser en helt løs tøjle?
dec 2005
Følger: 65 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Blot en længere.. Mange tager hænderne frem, for at give tydeligt efter på tøjlen uden at skulle fumle med tøjlerne..
Hvis din hest tager hovedet langt ned når du giver løsere tøjle, så er det ikke længere en let strækning af halsen.. Øvelsen går også ud på at vise at hesten fortsat er eftergiven.. Jeg havde også en der søgte pænt ned, og der fik jeg gang på gang at vide at han faldt på næsen, eller for dyb..
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Der står direkte i programmet, at øvelsen skal rides med "kort afbrydelse af støtten på biddet". Der står ingen steder noget med let strækning eller længere tøjler.
Der hvor der beskrives at der rides med "længere tøjler" og "let strækning af hals" er øvelse 9, som foregår i skridt.
Mvh Charlotte
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Tak for opklaringen
Men tak for de andre fif, jeg tror også nemt jeg kunne komme til at lægge min for dybt, det vil jeg være obs. på.
LA2, Galop for længere tøjler