{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

LA2, Galop for længere tøjler {{forumTopicSubject}}

I La2, skal vi på volte vise galop for længere tøjler. Hesten skal have en let strækning af halsen.

Hvordan skal den øvelse vises?

Hvis jeg løsner tøjlerne vil min hest søge ned, og strække halsen, (som jeg har øvet med ham, når vi har trænet dybderidning). Skal jeg løsne tøjlerne mere end han strækker halsen, altså at vise en helt løs tøjle, og derved skal til at lære ham at blive lidt ståede, selv om jeg løser tøjlerne. Eller skal han følge med mine tøjler ned, når han gør i dag, og jeg ikke viser en helt løs tøjle?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LA2, Galop for længere tøjler
  • #1   2. aug 2016 Du skal lave en kort afbrydelse af støtten på biddet (nogle galopspring hen over midten) - dvs hesten skal forblive i samme form, så tøjlen bliver slap smiley

• #2   2. aug 2016 Øvelsen er ikke at give en lang tøjle..
    Blot en længere.. Mange tager hænderne frem, for at give tydeligt efter på tøjlen uden at skulle fumle med tøjlerne..
    Hvis din hest tager hovedet langt ned når du giver løsere tøjle, så er det ikke længere en let strækning af halsen.. Øvelsen går også ud på at vise at hesten fortsat er eftergiven.. Jeg havde også en der søgte pænt ned, og der fik jeg gang på gang at vide at han faldt på næsen, eller for dyb..

• #3   2. aug 2016 Hesten skal vise den er i selvbæring, dvs ikke behøver støtte fra tøjlen/biddet i galoppen i øvelse 12.
    Der står direkte i programmet, at øvelsen skal rides med "kort afbrydelse af støtten på biddet". Der står ingen steder noget med let strækning eller længere tøjler.

Der hvor der beskrives at der rides med "længere tøjler" og "let strækning af hals" er øvelse 9, som foregår i skridt.

Mvh Charlotte

• #5   2. aug 2016 Lige præcis Charlotte, jeg havde fået blandet de to øvelser samme, der var derfor det forvirrede mig. smiley

Tak for opklaringen smiley

Men tak for de andre fif, jeg tror også nemt jeg kunne komme til at lægge min for dybt, det vil jeg være obs. på.

Kommentér på:
LA2, Galop for længere tøjler

Annonce