{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Tilridning {{forumTopicSubject}}

Gode råd søges
Jeg er gået igang med tilridning af min unghest. Han er nu sadle og longevant og høre fint efter med stemmen, mit næste skridt er så at komme op på ham Jeg kan godt "svinge" longen over ham så den ramer på sadlen og krydset og klappe på sadlen, uden han siger noget til dette men når jeg laver. Små hop ved siden af ham går han til siden så jeg ikke kan komme op ??
Nogle gode råd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning
  • #1   12. jul 2016 Vend den til skammel med det samme.. Lær den at stå stille ved skammelen mens du går op og ned fra den.. Når hesten står stille ved skammelen kan du læne dig ned på sadlen, så der kommer lidt vægt.. På den måde undgår du tåspidser i siden, at sadlen bliver trukket skævt osv..
    Næste skridt bliver at sætte en fod i bøjlen, og lægge dig hen over sadlen og så hav longen i, så hesten bliver ledt rundt om dig og skammelen.
    Igen undgår du for meget vægt i den ene side indtil du kommer op at ligge..

• #4   12. jul 2016 Når din hest flytter sig for dig, når du hopper ved hans side, og du så stopper med det. Så finder han hurtigt ud af at han "SKAL" flytte sig. Hvis du ønsker at han skal forstå at han ikke bare skal vige fra dig når du laver denne bevægelse, så skal du følge med ham og fortsætte bevægelsen, ind til han selv stopper, og så kan du stoppe der og rose ham. På den måde bliver han bekendt med at det er okay at du rumstere som du gør, uden at det er noget han hverken skal blive utryg over eller vige fra.

Du skal være velkommen til at skrive PB hvis du har flere specifikke spørgsmål. Jeg tilrider en del selv, og har lige nu igang med 2, hvor begge er bekvem ved rytter i både skridt og trav. Og jeg har INGEN hjælp brugt andet end mig selv, hesten og dens udstyr og har brugt denne metode hele dette år, udover at jeg har tilredet heste i 6 år i træk efterhånden.

Kommentér på:
Tilridning

Annonce