{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Hest med overben {{forumTopicSubject}}

Min hest fik for et godt stykke tid siden et overben lige under knæet på indersiden af det ene forben, for noget tid siden. Han var ikke halt, og han har været redet osv. Siden. Nu har han desværre kommet til at "slå det" igen, sidste torsdag. Det blev lidt større, men var Iben umiddelbart varmt. Han var ikke halt! Nu har han stået i lidt over en uge, men back om track på om natten, og gamasher på fold. Overbenet er blevet mindre, og virker stadig ikke varmt. Ville i begynde at ride nu? Selvfølgelig med skridt et par dage, og så stille og rolig genoptræning? Jeg ringede til dyrlægen i går, for at spørge men de ringede ikke tilbage og nu er det jo weekend. Hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest med overben
  • #2   30. apr 2016 Altså er overben skifter ikke størrelse over tid, da det er en stationær skade på knoglen. Så det du oplever skifter størrelse er ikke en del af overbenet, men det kan jo godt være en øvelse som sidder uden på overbenet som måske er kommet af slaget.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #3   30. apr 2016 Hvis ikke hesten har mærkbart ondt så kan jeg ikke se noget til hinder for at du rider, gode skridtture i skoven og genoptræning er ikke nødvendigt efter en uge uden ridning hvis den kan på fold det meste af dagen kan den også sagtens bære dig rundt smiley

• #4   30. apr 2016 Min lavede et overben på indersiden af piben på et forben, under knæet, nok som din, på størrelse med en valnød for ca 6 år siden, aldrig været halt af det (sad fast i et halmbur). Hvis det ikke er varmt(er det varmt,vokser det,har jeg fået afvide), og hesten ikke er halt, så start bare stille op igen. Self holde øje med om den forbliver rengående. Dyrlægen kan ikke gøre noget ved et overben alligevel. PS min's overben er blevet halv størrelse efter at stå med BOT staldgamacher siden november.

Kommentér på:
Hest med overben

Annonce