Sadler... {{forumTopicSubject}}
Jeg står igen i saddel helvede, har haft prøvet mere end 20 sadler, hvor 3 af dem har været overe længere tid gennem det sidste år. Men fordi hesten endu en gang har valgt at vokse mangler jeg igen noget at ride i.
Har haft saddel mager over og tilpasset de sadler jeg allerede har haft redet med. Er nu ved at gå ud af mit gode skind og skør i bøtten.
Hesten ikke have wintec, bates eller andet der ikke er stoppet med uld (har prøvet)
Hesten er meget sensitiv og vil ikke gå frem trykker sadlen forkert.
Tør ikke købe af ny, før han er helt færdig med at vokse.
Han er meget bred i rygraden, har brede ribben, kort anlægsflade og er meget lige i ryggen.
Nogle der har noget de tænker der kunne være et forslag?
For så vil det blive tages i mod med kys hånd.
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 200
maj 2008
mar 2007
Følger: 120 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 310
Jeg tror det bliver for dyrt at blive ved ed at købe brugte sadler hver gang..
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Vores krav var så specielle at det flere gange endte med nye sadler, fordi der ikke fandtes brugte. Og det taber man altså rigtig mange penge på når de skal sælges igen
Da jeg skulle igang med min næste unghest valgte jeg at prøve en baloun fordi jeg ikke havde råd til samme omgang igen.
Hesten er nu seks år og sadlen passer stadig helt perfekt og har intet kostet mig i tilpasninger.
maj 2008
mar 2007
Følger: 120 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 310
Men ellers jeg ved at frieser hestene, at der bliver lavet nogle specielt til dem, tænker også de kan gå til din så, de er jo også korte i ryggen og bredde.
maj 2008
Og det er en fin ide med det at lede efter frisersadler, men han er bare meget vandret i hans overlinjen, hvilket er atypisk for frisere.
Det er nogle gode tanker du gør dig, men har desværre allerede været der.
Jeg har faktisk haft en islænder saddel prøvet på, men det var en ny saddel og prisen var der efter.
Plus det var med udskiftlige kopfjern og det stiver sadlens flexibilitet.
Jeg er også selv kredsen hvilket heller ikke gør det bedre.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 58 Svar: 691
Sadler...