{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Vinter Kulder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en stor og for det meste dejlig Oldenborger vallak på 9 år og 172 cm. Han er gammel rideskole hest, han var det i 3 år og blev derefter min i sommers. Jeg har redet på Galanto i al den tid han var rideskole hest og kender ham derfor godt.

Galanto har altid været vinter kuldret, på den måde at han løber af med mig, men nu har det taget overhånd! Han løber af med mig hele tiden og kan slet ikke finde ro igen, han er på Magnesium og det har hjulpet meget, men ikke nok.

Han bliver redet i dressur ca. 1 time pr dag, dog får vi spring undervisning en dag hver anden uge. Han er på fold i 4-5 timer dagligt, hvor han løber og leger.

Af foder får han 5 kg wrap 3 gange dagligt. 600g Robust om morgenen og 500g middag og aften. Som sagt får han også Magnesium pulver blandet op med banan, kamillete og havregryn.

Når vi rider går det fint til at starte med, men så sker der én ting som han bliver bange for og kan derefter ikke falde ned igen heller ikke ved diverse øvelser.

MIT SPØRGSMÅL ER:
Hvad kan jeg gøre så han ikke bliver så kuldret, ved godt at heste bliver kuldret i denne tid, men det er blevet alt for meget.

Håber at i kan hjælpe mig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter Kulder?
  • #1   21. jan 2016 Luk den på fold i flere timer...
    Hvad er der i det foder han får? hvis der er havre i, så find noget uden havre..

Udfordre ham noget mere. Lad være med at give ham tid til at opdage det han bliver bange for.. Masser af volter, masser af temposkift, masser af overgange.. Hold ham aktiveret og fokuseret..

• #2   21. jan 2016 Hvis der er havre i maden og du stadig vil give havre så giv sort havre der er ikke ligeså meget sukker i det hjalp på min pony smiley

• #3   21. jan 2016 Det foder han får er noget som de har på stedet og har derfor ikke mit eget smiley

• #4   21. jan 2016
    Jeg kender ikke foderet, men umiddelbart tænker jeg det er en müsli blanding og der er ofte meget stivelse i. Så start med at find noget foder med lav stivelse i - og mere foldtid.

• #5   21. jan 2016 Så må du gøre som mig..købe dit eget foder..har en dejlig dreng der er nøjagtig ligesom din smiley
    Jeg har accepteret at det må jeg bare leve med, og håber at det bliver bedre med alderen (5 års) smiley

Mvh TT

• #6   21. jan 2016 Mer foldtid, 4-5 timer er jo ingenting.

• #7   21. jan 2016 vil anbefale tørret ingefær blandet i foder eller som snack i evt hjemmelavet mix med betfore evt klementiner

• #8   22. jan 2016 Prøv Paskachevals Nostress smiley Den virkede super meget på min hoppe der var meget sensitiv.

profilbillede
  • #9   23. jan 2016 Her i vinterperioden står de kun ude i de timer desværre smiley vi har muligheden for at sætte ham ud selv, så han får mere fuldtid, men det giver modsatte effekt og det ønsker jeg bestemt ikke

Tænker I at vi skal prøve et specielt bid?

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #10   23. jan 2016 Det fodr du har med i staldlejen er rigtig godt, hvorfor får den havregryn og banan, du børe ikke give den andet end sit alm. Foder, hvis det er for at den spiser sit magnesium så brug en håndfuld foder i stedet, hvis magnesium ikke har den ønskede effekt så ville jeg helt fjerne det.

Når du rider en time hvor meget skridter du, traver du, gallopere du, hvis det primært er skridt og trav så kommer myrerne ikke rigtig ud af kroppen smiley

• #11   23. jan 2016 Mgnesium har hjulpet rigtig meget, men ikke helt det sidste og ønkser ikke at fjerne det helt:)

Når vi rider skridter vi varm i ca 10 min, hvor der bliver arbejdet fra start, med biddet samt øvelser. Der efter Traver vi i ca. 15 min måske mere, hvor der bliver lavet sidebevægelser, overgange osv. Så galoperer vi i ca. 20 min, hvor vi hele tiden laver temposkift, volter og andre øvelser. Så traver vi af i 5 min, hvor tøjlerne bliver lange og han får ryggen op. Til sidst skridter vi af for lange tøjler.

Hvad synes du om den måde vi rider på? Har overvejet et D-ringsbid?

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #12   23. jan 2016 Det lyder umiddelbart fornuftigt nok, hvordan forløber timen, bliver den mere og mere hyper feks efter trav og galop ? Hvis du rider nok sekvenser der hedder 5 min trav 1 min skridt osv ligeså i galop så syrer den ikke til hvilket også kan være med til at den bliver spændt smiley

Min er meget varm og når den først var igang og blodet susede rundt i kroppen så eskalerede det, fik faktisk stor succes ved at lægge skridt ind imellem så pulsen kom ned undervejs i timen, du kan jo prøve om det kan hjælpe jer smiley

Kommentér på:
Vinter Kulder?

Annonce