1.192 visninger
|
Oprettet:
Hvad hedder øvelsen (dressur)? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg sidder lige nu og tænker over de øvelser jeg laver med min hest når vi en gangimellem øver dressur, og har fuldstændig glemt hvad det egentligt hedder, så håber i kan hjælpe mig
Den jeg ikke kan huske hvad hedder er hvor vi rider ned af midterlinjen og trækker så sidlæns ud til barrieren/hovslaget. Vi laver denne øvelse til både højre og venstre barriere, for at smidiggøre ham og træne lydighed for benene, da han stadig er ung og mangler både smidighed og balance (og en del træning)
På forhånd tak
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.073
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
maj 2015
Følger: 62 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 16
dec 2015
Følger: 1 Svar: 2
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 590
Jeg bliver så let forvirret i navnene på øvelserne
jan 2013
Vi har de sidste to måneder kun øvet schenkelvigninger fra den ene side af grusvejen til den anden (og det er jo ingen udfordring på så kort et stykke!), da markerne har været uridelige -.-' Forhåbentligt kan jeg komme igang med ordentlig træning til januar, hvis alt går efter planen
Savner godt nok også den bog jeg havde hvor alle øvelserne var beskrevet til punkt og prikke. Det er rart at læse lidt tekniske detaljer efter ens underviser har givet lektier for
jan 2013
Jeg gør mit bedste for at holde hans træning ved lige, men det er ikke nemt, hvilket også kan ses på hans form... Han har taget gevaldigt på de sidste to måneder til trods for at han er gået ned i foder -.-'
Glæder mig til vi får adgang til ridebane (forhåbentlig), så det også noget nemmere at blive undervist og opretholde (og forbedre) øvelserne
jan 2013
jan 2013
jan 2013
Grusvejen er den mest ideelle 'træningsbane' jeg har lige nu
Håber du kan få lov til at låne/leje dig ind et sted!
Jeg flytter min hest til et nyt sted for at få adgang til fascilliteter som ridebane, ellers skal jeg vente til april/maj, og det gider jeg ihvertfald ikke, da foldene til den tid alligevel er perfekte at ride på (vi har en indhegnet 'ridebane' med græsbund), og så kan en ridebane næsten være lige meget XD
dec 2009
Følger: 15 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 16
Hvad hedder øvelsen (dressur)?