{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Bange for vandkop {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen
Jeg har denne her vallak på 6 år som hele sit liv har drukket af vandkop, men efter de er kommet ind fra sommerfold er han blevet bange for vandkoppen. jeg kan godt regne ud at han på den ene eller anden måde er blevet forskrækket over den, så søger mest råd til hvordan man kan lære ham at bruge den igen.

jeg startede med at få skiftet ventilen og skruet ned for trykket så han ikke skal trykke så hårdt og få vand i næsen.
jeg har prøvet at vise ham den og trykke ned på den hvilket resultere i at han farer ned i den anden ende.
jeg har givet godbidder hver gang jeg trykker på den for at forbinder den med noget godt.
jeg har ladet ham stå uden vand så han blev tvunget til at bruge den det hjalp heller ikke.
jeg har fyldt den op med vand, det gør bare at han drikker uden at trykke den ned.
jeg har lukket ham ind i en anden boks så han kunne prøve en anden vandkop(den var han også bange for)
lige nu er den slukket og fyldt op med gulerødder så han lære at trykke på den uden at der sker noget.
jeg synes snart jeg har prøvet alt så ideer og gode råd modtages smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for vandkop
  • #1   5. nov 2015 Puha.. Du har virkelig prøvet alt..
    Jeg går ud fra at det er i stalden og ikke på fold.?
    Eftersom han gerne vil drikke af den når den er fyldt med vand, er det ikke selve koppen.. Så det må være lyden han forbinder med noget farligt..
    Jeg tænker:
    1) lad den stå med vand i så han drikker af den, så meget det kan lade sig gøre.
    2) prøv at vend ham til lyden, ved at trykke på den når du går forbi og giv en godbid.
    Hvad siger han til det når hestene ved siden af ham larmer med koppen? Måske kunne man begynde med at trykke på dem så lyden er lidt længere væk til at starte med..?

Der skal nok en god pose tålmodighed til. smiley

• #2   6. nov 2015 Kunne du evt skifte den ud med en der fylder sig selv op. De afgiver ikke lyd og hvis man er heldig kan man nogle gange få dem til 250 kr. ellers koster de omkring 500 kr.

• #3   6. nov 2015 Jeg kender også en pony som fra den ene dag til den anden nægtede at drikke af sin vandkop. Der har de også prøvet alt lige fra rengøring til at hælde lidt æblejuice i vandet for at øge interessen for det men den nægter stadig fuldstændigt og har ikke siden drukket af en vandkop.

• #4   7. nov 2015 Hej tusind tak for rådende smiley jeg har desværre ikke mulighed for at skifte vandkoppen ud da jeg står opstaldet et sted, ellers havde det da været en klar mulighed. han er ligeglad når de andre trykker deres ned og larmer (heldigvis), tror jeg vil prøve at følge dit råd Ida og vende ham til lyden og så fortsætte med at ligge gulerødder i den når den er slukket. for det er helt tydeligt at det er lyden han er bange for så tænker hvis man vender ham til lyden og lære ham at trykke den ned uden der sker noget så må det komme igen. smiley
    Bitten og Sheik det er ikke fordi han ikke viser interesse for den han skal nok drikke af den når der er vand i og kan præstere at få den tømt uden at trykke den ned smiley

Kommentér på:
Bange for vandkop

Annonce