{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningsplan til ponyen
  • #1   2. nov 2015 Masse motion:-) ikke mad der feder og godt med dressur i det fri også:p

• #2   2. nov 2015 Ikke andet end motion, motion motion. smiley
    Samt mader så den er dækket ind, men ikke får for meget fed mad.
    Min tabte sig af at gå med mundkurv på græs. Og så startede jeg hende i longe og skridt arbejde fra ryggen. Så gik det lige pludselig stærkt smiley

• #3   2. nov 2015 Mere grovfoder mindre krybbe foder/kun vitaminer smiley

• #4   2. nov 2015 Lucerne feder det? smiley

• #5   2. nov 2015 Det kommer an på hvad der er tilføjet i lucernen. Hvis det er med olie eller store mængder sukker, så ja. Men der findes mange typer lucerne.

Intervaltræning er rigtig godt. Generelt aktive ture i naturen er rigtig gode. Det kan være ture på 2-3 timer, hvor der er relativt meget trav/galop indblandet. Men husk, hesten skal lige trænes op til det!!
    Hvis der er bekymring for forfangenhed/EMS og lign, så er lange skridtture rigtig gode til at øge insulin-følsomheden.

• #6   2. nov 2015 Kan se det er en haflinger dame, jeg ville nok overveje at have hende på begrænset græs om sommeren eller bruge mundkurv. De kan indtage gigantiske mængder græs(aka sukker) i sommeren, som det kan tage evigheder at arbejde væk resten af året - og det er super usundt for hesten med store yoyo-vægte (og generelt være overvægtige) smiley

• #7   2. nov 2015 Jeg har først fået hende i år, jeg rider mange ture på hende i skoven. Altså hun har allerede tabt sig meget, tænkte bare på hvis man havde en god plan, så som longering 20 min den ene dag, intervaltræning i skoven den anden dag osv
    Med hensyn til græs kom hun af det for 2 måneder siden ca smiley

• #8   2. nov 2015 Hvis hun allerede har tabt sig meget, så synes jeg bare du skal fortsætte som du gør - evt tage en længere skridt/træktur(fx 30 min) som opvarmning før dressurtræning eller lign.
    Det er heller ikke sundt for dem at tabe sig super hurtigt, så så længe hun taber sig støt ville jeg bare fortsætte smiley

Kommentér på:
Træningsplan til ponyen

Annonce