Når banen er våd... Når banen er våd...
Nu går vi jo den mørke vintertid i møde, og står i den situation at der desværre kun er en udendørsbane, der hvor min dejlige part står, uden et ridehus i rideafstand.
Hvad gør I, når det er for sjasket, men hesten skal ud og lave lidt?
Der er en skov i nærheden, men det tager alligevel en 20-30 minutter hver vej, hvilket er meget tid, når man kun kan nå at ride en time i hverdagene, dog er der væsentlig mere tid i weekenderne.
Derudover er jeg først derude klokken en 17-18 stykker i hverdagene, så det er også ved at blive lidt mørkt derude på det tidspunkt.
Men jah, det dejlige pony dyr er ikke bange for biler, hunde, høje sære lyde osv. kun når han har en doven dag (hvilket er næsten hele tiden xD ), hvor han "er bange" for ting i håb om, at vi så bare vender om og går hjem, dog skal han bare drives lidt på, så går han igen.
Der er også en lille round pen/longe bane, men den er også udendørs og bliver så også ramt af dårligt vejr.
Men jah, what to do i dårligt vejr?
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 369 Svar: 1.628
feb 2013
Følger: 45 Følgere: 56 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 604
For hvis en dag til et stævne hvor banen er mega træls og våd og det regner så er det jo vigtigt at den har lært det
Fx jeg red stævne i Nibe der regnede det og man kunne stort set ikke se banen så smattet var der
Så der er jo en god til at træne på banen selv om det er lidt træls
mar 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27
Dog har vi nogle gange redet på banen alligevel, dog med det resultat at han er helt gennemsvedt bagefter, da vist er pænt hårdt xD
Banen er ikke af sådan noget ordentlig bund, men noget grus halløj, så han synker næsten ned til knæet, på dagene hvor det er rigtig slemt.
Der er ikke den store belysning derude, da det er lidt en blindsidevej udenfor en landsby, hvor han står.
I skulle vel ikke have styr på reglerne/kravene for reflekser, lys osv.?
Der er nemlig en kasse med alt muligt "rid ved vej"-halløj, men har ikke helt styr på hvor meget/lidt der skal på, om der er noget man ikke må ride uden og sådan
mar 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 27
Har folk erfaring med om de der lygter man putter på cykler er gode nok til at have på rytters ben?
dec 2014
Følger: 42 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 293
Når banen er våd...