{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Longering {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt hjælp og råd.

Jeg har en dejlig hoppe på 3.5, der er igang med tilridningen. Det hele går over al forventning. Vi er begyndt at arbejde lidt mere i longen nu her, for at hjælpe hende med balance og styrke hende.

Hun er egentlig en meget smidig hest trods hendes alder og bærer sig super flot i longen - På den ene volte dog. Den venstre side er hun en smule mere stiv i det. Hun får jævnligt ET massage, bla fik hun igår. Hun er ellers sundt og rask, men har bare tildens til at spænde lidt til den side. Også derfor jeg har valgt at få hjælp til hun kan blive løsnet lidt op. Bare fra igår til idag har der været stor forskel.

Det er en smule nyt for min at arbejde i longe og ønsker ikke at putte alt muligt på hende, det er blot for at give hende lidt noget andet. Det er bestemt ikke her vi lægger al vores tid og kræfter.

Men vil alligevel gerne have råd til at gøre det godt. Hun er nem at få til at slappe af i trav og lægger sig flot og er begyndt at søge mere og mere ned. (Jeg vil ikke have støvsuge ridning dog)
Men hvordan kan jeg evt hjælpe hende til at blive bedre på venstre volte? Hun vil gerne skyde skulderen lidt denne vej, så hun skal have lidt hjælp der. Hun løber også en smule hurtigere denne vej. Så tænker om det blot er pga balancen.

Jeg tænker selv det nok kommer så småt med tiden med balancen, men har i nogle råd til hvordan jeg kan hjælpe hende? eller andre råd til hvordan jeg kan gøre hende lidt mere smidig og bøjelig til den side?

Da hun stadig har en ung alder skal hjælpen også tilpasses derefter smiley

Tak for forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longering
Kommentér på:
Longering

Annonce