732 visninger
|
Oprettet:
Nybegynder {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er begyndt at træne en pige på 8 år. Hun har redet i 3 år, men har aldrig lært de ting det kræver for at kunne have egen hest. Det vil jeg gerne lære hende, men hvordan? Hvad skal man lærer en som kun er van til at side på ryggen af en hest? Pleas hjælp, og på forhånd tak
dec 2014
Følger: 18 Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 106
Dvs at hun skal lære at strigle og hente hesten fra fold. Hun skal lære at sadle op og håndtere hesten. Hun skal lære at være rolig og respektere hesten (ikke råbe eller have vilde armbevægelser).
Hun skal lære at sadle af, strigle igen og evt lukke den på fold igen og måske også lære lidt om hvordan hesten skal fodres
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
Jeg synes personligt at det er rigtig vigtig at man kan longere sin hest samt ligge bandager korrekt.
Hvis mor og far er med hende i stalden hver dag og de selv er hestekyndige så er det måske knap så vigtig at hun for lært alle de ting, for det vil så komme helt af sig selv
jun 2009
Følger: 148 Følgere: 2018 Heste: 9 Emner: 97 Svar: 300
Hun skal lære hvordan man opfører sig i en stald, og hvordan man omgås omkring heste. Man skal lære selv at sadle sin egen hest, og selvfølgelig muge hos den. Dog syntes jeg dette skal være under opsyn pga hendes alder, og manglende erfaring
- God fornøjelse
jun 2009
Men det sker desværre rigtig ofte også må man jo informere hende om alt ting. Specielt hvis forældrene tror at de bare lige kan have ponyen i baghaven.
feb 2014
Følger: 52 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 9
jun 2009
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Udover det skal hun lære at strigle og delvist at sadle op
Men at hente heste fra fold syntes jeg personligt ikke en 8 årig skal gøre, det kan altså hurtigt blive farligt hvis de andre heste vil med.
Nybegynder