{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

anbefal en kapsun? {{forumTopicSubject}}

hvad kan du anbefale når det kommer til kapsuner DU SELV har arbejdet med?
jeg vil gerne høre hvad der er godt og skidt ved de forskellige modeller

kravene er at den skal være af læder, helst ikke en der fylder hele hovedet på min hest. den skal kunne klipses et bid på, og selvfølgelig ikke sidde helt op i øjnene på hesten smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anbefal en kapsun?
  • #1   24. sep 2015 Akademisk kapsun. Hold nu kæft hvor er jeg glad for den kapsun! Jeg har leget med en kææææmpe bulderbasse, hvor den bare har gjort hele forskellen, for det første så kan jeg holde ham i den. For den andet så er den super nem at give signaler i, og reagerer han ikke med det samme er den igen super nem at lige et større og større pres i, og dermed er signalerne nu bare bitte små antydninger.

Der ud over er den nem at tilpasse, nem at holde, og så er den bare super til, at "placere" hestens hovede.

Den kapsun har gjort hele forskellen for mig og "min" hest smiley

• #2   25. sep 2015 "Akdemisk kapsun" som Tine siger.
    Lavet af læder og med cykelkæde i næsestykket, så den former sig efter hestens hoved.
    Jeg har før set man også kan få dem med kindstykker, hvorpå man kan sætte bidet, men ved ikke hvor man kan købe det henne smiley

Men det er ikke værre, end at du kan tage næsebåndet af dit hovedtøj og lægge trensen over kapsunen smiley

• #3   25. sep 2015 Kontour trensen fra Barefoot. Den kan laves til alle mulige trenser og sidder meget stabil. Desuden er den lavet med plads til ørerne i nakkestykket

• #4   25. sep 2015 jeg er mega glad for min Cavesson Kapsun købt hos klassisk-dressur.dk
    man kan bruge den med en almindelig trense, næsebåndet skal blot fjernes smiley

• #5   25. sep 2015 Dem fra Akedemisk dressur er SÅ lækre, har ikke rigtig noget dårligt at sige om dem. Den er super god og ligger perfekt på min hoppe. Den fylder ikke særligt meget og er nem at have med at gøre. Det der måske kan være lidt skidt er at den var lidt stiv til ay starte med, men efter lidt tid var den blød og lækker!

• #7   25. sep 2015 Jeg vil også sige en god akademisk kapsun er noget af det bedste man kan få fat i, hvis man vil ofre nogle penge på godt udstyr.
    Nu har jeg kun part og gad ikke at bruge 700+ på en lækker kapsun. I stedet fandt jeg en på ebay og jeg er simpelhent overrasket over hvor god den er i forhold til at jeg gav lige knap 100 kr. for den.

Den er meget 'grime' agtig og er derfor rigtig god til longering, men man kan også ride med den, da ringene er placeret ordenlig og ligger tryk de rigtige steder. Der er ingen kæde i, men et tykt stykke læder over næseryggen som gør at den er 'tungere' her og ikke kun ren nylon over hestens næseryg, uden at det ser for 'voldomt' ud smiley . Den glider ingen steder og sidder længere væk fra øjnene end de fleste kapsuner jeg er stødt på. Det eneste minus er bare at den har fået meget dårlig anmeldelser omkring sin pasform, men jeg har vidst bare været heldig da den er som syet til min part.
    Ved ikke hvad mærket er, men 'shires' har lavet en der ligner den rigtig meget. Ellers har jeg også set den på Jo-po smiley

profilbillede
  • #8   25. sep 2015 TAK for jeres besyv! smiley

Vil prøve at linke til dem i mener?

• #9   25. sep 2015 Hvis nylon kan gå, så har Skovtursrytteren nogle i farver som sidder PERFEKT og ikke glider. Personligt er min det bedste der er sket for mig og ponyen jordarbejde og ridning. Derudover er de jo også i seje farve. smiley

• #10   25. sep 2015 jeg tror ikke jeg kan finde den du mener Nadia?
    jeg kan kun finde en, og den kan der ikke klipses bid på?

Kommentér på:
anbefal en kapsun?

Annonce