697 visninger
|
Oprettet:
Arbejde med plag {{forumTopicSubject}}
Godaften.
Jeg står med en super fin plag på 2,6 år, som skal tilrides til næste sommer.
Han er alderssvarende i forhold til at kunne trækkes med uden problemer, stå bundet på staldgangen, løfte hove, gå i trailer og generel omgang fra jorden. Han er rigtig flink, men også en dreng
Jeg vil gerne arbejde noget mere med ham, til dels for at lette processen til næste år, men også for at give ham lidt afveksling i hverdagen.
Hvad ville I lave af arbejde med en plag? Jeg har ikke ridebane, men rotunde til rådighed. Det er muligvis en mulighed at køre ham i ridehus en til to gange ugentligt.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Longering et par gange om måneden, bare så han lige lærer kommandoer til de forskellige gangarter.
Måske lidt løsspring.
Og så vil jeg gå ture med ham gerne i skoven så han kan se noget.
Og det er jo super at lærer ham at kører i trailer.
Skulle vejret blive dårligt, og/du ikke har tid, så er der ikke noget som jager - så bare giv ham fri. Heller for lidt håndtering, end for meget så han bliver træt af det.
Mvh Charlotte
maj 2015
Følger: 34 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 208
Hun er meget sensetiv, så alting går ikke så hurtigt. Jeg har vænnet hende til sadlen, og vi skal i gang med nogle trec øvelser. Derudover går vi nogle ture og jeg vænner hende til alt det farlige der er ude i verden.
Udsæt ham for alt du kan komme i tanke om. Rør ham med en kost, med plastik. Kun fantasien sætter grænser
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 168
Lær ham at han skal blive stående der, helt stille indtil du giver ham signal til at gå. Du kan bare stå og nusse ham på ryggen. Få ham til at synes at det er superlækkert at stå der.
Øvelsen kan så, når han er helt afslappet med at stå der, udviddes med at du svinger et ben op over ryggen på ham, hænger lidt over hans ryg etc.
Så bliver det så meget nemmere for dig når du skal på ryggen af ham.
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.606
Trailer er han vant til, så det er kun vedligehold
Farlige ting kunne jeg med rette vende ham til, men da jeg bor ud til en hovedvej er der langt til nærmeste babyvenlige vej, hvor vi kan starte ud i det små.
Sadel og hovedtøj samt let longering tror jeg er det vi lægger ud med - så kommer tilvænning til nye ting jo så småt med, da han skal køres ud for at komme i ridehus mv
Arbejde med plag