{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Hjælp mig, galopovergange... {{forumTopicSubject}}

Hjæææælp! For to uger siden havde jeg den bedste weekend med min part. Han gik mega lækkert. Men så her de to sidste weekender, har han virkelig gået dårligt. Han har været rigtig hård i munden, især til højre side. Og især i vores galopovergange hvor han ved at jeg vil gøre det i hjørnet. Så tager han hovedet op og skyder skulder. Og i galopen går ham som en giraf, og vil slet ikke arbejde med biddet. Jeg har prøvet at bytte side sådan at jeg gjorde alt ting fra højre side istedet fra venstre. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har lavet lidt bøjningsøvelser og han kan sagtens få sit hoved om til bege sider og røre. Hjælp... Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp mig, galopovergange...
  • #1   7. sep 2015 Tænker låsninger? Prøv at få hesten tjekket igennem smiley

• #2   7. sep 2015 Hvordan låsninger? Og hvordan få hesten tjekket igennem? Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt smiley

• #3   7. sep 2015 Få den tjekket af kiropraktor. Hun kan se om hesten har grund til at opføre sig som den gør. Hvornår fik den sidst ordnet tænder?

• #4   7. sep 2015 Det lyder meget som om din hest har ondt eller er generet ét eller andet sted i kroppen. Du kan evt. få tjekket dens tænder, da der godt kan være spidser på kindtænderne eller lignende der er generende.

Men jeg er næsten sikker på at det er låsninger, det kunne det godt tyde på, når du siger den skyder skulder og reagere som den gør når du skal springe an i galop. Jeg havde nemlig nøjagtigt samme problem med min hoppe. Og jeg havde selv MEGET gode erfaringer med KST (kranio sakral terapi). Hun var låst fra nakken og ned til krydser samt stenhård i resten af ryggen. God bedring med din hest!

• #5   7. sep 2015
    Når hesten er tjekket og det så ikke længere er problemet, så ville jeg kun galopere en gang også ned i skridt og skridte for løse tøjer i 5-10 min så hesten kan køle af.

Der udover ville jeg før galoppen træne stop og overgange i skridt/trav/parade så signalet bare sad der.

Har lidt samme problem med min - efter den første galop så mener hun ALT er en hentydning til at sætte tempoet op. Men hvis hesten slet ikke kan stilles til den ene side, lyder det mest som om at der er noget galt i kroppen.

• #6   7. sep 2015 kan se du skriver part, har du snakket med ejer om det?
    er du den eneste der rider på hesten eller rider ejer den også? og hvis ejer rider den, har han/hun også oplevet problemet?

Kommentér på:
Hjælp mig, galopovergange...

Annonce