{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Udstyrsløst? {{forumTopicSubject}}

Hey!
Jeg er begyndt at ride igen efter en pause på ca. 3-4 måneder. Og da jeg ikke ser det sjove i at ride stævner eller med sadel vil jeg meget gerne ride fuldstændig udstyrsløst.

Og mine spørgsmål er så:

Hvad skal hesten have rundt om halsen som man holder fast i?
Kan man godt starte med at ride bare med grime og noget at holde fast i (tøjler evt.?)?
Skal man starte med at ride uden sadel eller hovedtøj først?
Hvordan lærer man at springe uden sadel?
Hvis man skal skifte hest kan man så sagtens godt bare ride uden noget udstyr? Eller skal man starte forfra med det hele?
Og hvordan lærer man at hoppe op nede fra jorden af?

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstyrsløst?
  • #1   3. sep 2015 Uden sadel først, klart smiley

• #2   3. sep 2015 Husk - hvis det ikke er på egen hest at have klar aftale med ejer omkring at ride uden udstyr!

• #3   3. sep 2015 Er det en cordeo rundt om halsen du tænker på? smiley

• #4   3. sep 2015 Og husk ikke at ride uden at have grime på den, hvis du ikke rider på indhegnet bane og/eller i skoven.

• #5   3. sep 2015 Tjek evt Alycia Burton. En fantastisk rytter. Hun har videoer på youtube og en facebokkside smiley

• #6   3. sep 2015 Hvad skal hesten have rundt om halsen som man holder fast i?
    Jeg tror, du tænker på en cordeo. Man behøver ikke en cordeo, hvis man gerne vil ride helt uden udstyr - man skal bare kunne styre hesten med benene og sædet. Men ellers ja - det hedder en cordeo. Du kan nøjes med at binde et træktov rundt om hestens hals til at starte med. smiley Men det kræver megen træning at kunne ride sådan.
    Kan man godt starte med at ride bare med grime og noget at holde fast i (tøjler evt.?)?
    Ja, selvfølgelig kan man det. Man skal jo starte et eller andet sted - og det kræver tilvænning at ride uden bid, hvis hesten ikke er vant til det. Man ska bare huske at være sikker på, at man får lov af hestens ejer først.
    Skal man starte med at ride uden sadel eller hovedtøj først?
    Det bestemmer man selv. Men det er altid en god ide at variere sin ridning mellem med og uden sadel, for man får opbygget en rigtig god balance, når man rider uden sadel.
    Hvordan lærer man at springe uden sadel?
    Man hopper ud i det - såfremt man altså har balance til det, når man sidder på hesten. Det er bare at prøve sig frem. Start i de små. smiley
    Hvis man skal skifte hest kan man så sagtens godt bare ride uden noget udstyr? Eller skal man starte forfra med det hele?
    Man bør starte forfra, fordi det ikke nytter noget, at du kan ride uden udstyr, hvis hesten ikke kan. Hesten skal kunne, før man kan komme i gang med sådan noget, og derfor kræver det også megen træning, før man kan.
    Og hvordan lærer man at hoppe op nede fra jorden af?
    Det er igen bare at øve sig. Find en metode, der fungerer for dig. Man skal bare huske at passe på hestens ryg, så man ikke ødelægger den, fordi man prøver at springe op på hesten, så man skal være forsigtig, når man gør det. Ellers er det bedre at bruge en skammel.

• #7   3. sep 2015 Synes at bidløse Madsen har forklaret det rigtig fint /)
    Vil dog lige tilføje 1 ting -
    Man hopper ikke "bare" op og rider uden udstyr, hvis hesten ikke kan styres for ben og sæde. Sørg for at du kan styre hesten 100% udelukkende for ben, sæde, stemme vægt og SÅ kan du begynde. Så starter du med bidløs, husk at du stadig kun skal ride for ben/stemme/sæde og når du så føler dig tryg og i kontrol kan du prøve at skifte grimen/sidepullen ud med en cordeo smiley

• #8   3. sep 2015 Selvfølgelig vil jeg da tale med ejer men ville være sikker på jeg kunne og faktisk ville!
    Vi er bidløse allerede og hun er meget let at styre smiley Så lige nu er tøjlerne næsten kun for at jeg har noget at holde fast i xD Hvilket jeg så syntes er ligegyldigt xD
    Jeg tror jeg starter med en skammel xD

Tænker Cordeo ja men vidste ikke at det hed det xD

Men det er altså heller ikke noget jeg forventer skal være lige nu! Jeg skal have redet hende lidt mere og være helt sikker smiley

Marlene:
    Nu er det så også kun da vi talte om springning at hun sagde man bare hopper ud i det.

Ditte:
    Det var hende der inspireret mig xD

• #9   3. sep 2015 Hvis du søger på "cordeo" her i forum, så kommer der mange gode hits frem, hvor der forklares, hvordan man lærer hesten at reagerer på cordeo/ben/vægt smiley

Kommentér på:
Udstyrsløst?

Annonce