702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Vil ikke have grime på :/ Vil ikke have grime på :/

Hej HG smiley
Jeg rider en rigtig sød hest på min rideskole, men jeg har et problem.
Jeg kan nemlig bruge mega lang tid på at få grime på ham, da han tager hovedet væk, og prøver at vende bagdelen til når han ser grimen (tror ikke han vil sparke)
Jeg har prøvet med godbidder og en sliksten, men det er bare lidt svært at holde det i den ene hånd, også skulle putte grimen på ham med den anden.
Nogle ideer til hvordan jeg kan gøre det?

Så har jeg også et andet problem. Jeg rider om aftnen, og når jeg er færdig med at ride, har hestene fået mad.
Så vil den hest jeg rider jo rigtig gerne ind i boksen, fordi han kan lugte mad. Jeg bliver nærmest slæbt med hen af staldgangen, og kan ikke holde ham tilbage. Jeg plejer normalt at gå ned til jeg er ok tæt på hans boks, også slippe ham, så han selv får lov til at gå ind.
Kan det gøres på andre måder?
Hvis jeg skal følge ham ind i boksen, bliver jeg mast smiley
Håber i vil svare smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke have grime på :/
  • Laura C
    Laura C Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #1   21. aug 2015 prøv evt. at holde grimen i nakkestykket og så brug din anden hånd til at holde sukkerknalden under grimen, så hesten bliver nødt til at stikke hovedet ind i grimen for at få godbidden.

med hensyn til det med at den rigtig gerne vil ind i sin boks efter du har redet, så må du sætte dig lidt i karakter. Lige så snart du føler at den slæber dig afsted så stop den bed den om at gå et par skridt tilbage og fortsæt. Når du kommer helt hen til boksen kan du evt. stoppe den tage hovedtøjet af og lade den gå ind i boksen.

• #2   21. aug 2015 Den er simpelthen ikke opdraget ordentligt. Da det er en rideskolehest vil det være meget svært for dig at ændre, da hesten vil blive håndteret meget forskelligt.
    Dog ville jeg mht det at den maser sig ind i boksen få lukket boksdøren, så den ikke bliver belønnet (får mad), når den trækker dig ned af midtergangen. Det er DIG der bestemmer hvornår den går ind i boksen, så stå udenfor boksdøren, og vent til hesten står stille. Når den gør det så beløn, og væn den så til at du åbner boksdøren uden at den kommer ind i boksen.
    Men som sagt, med en rideskolehest er det svært....

• #3   21. aug 2015 Ved sådan nogle heste, og når jeg fanger hest på fold, så plejer jeg at lægge træktovet om halsen på dem. Ved de mere ustyrligt haver det gerne helt oppe ved hovedet. Så er hesten fanget og det er meget nemmere at lægge grime på smiley

• #4   21. aug 2015 Eventuel godbid får de EFTER grimen er kommet helt på dem, men ikke nødvendigvis lukket.

• #5   21. aug 2015 Laura C: det er nok umuligt for mig at stoppe den, da den er meget stærk.

• Laura C
    Laura C Tilmeldt:
    mar 2014

#6   21. aug 2015 så drej den hele vejen rundt hvis der er plads på staldgangen...

• #7   22. aug 2015 Stopper den så?

• Laura C
    Laura C Tilmeldt:
    mar 2014

#8   22. aug 2015 når du drejer den rundt så den står med hovedet væk fra boksen var hvad jeg mente, så når den slapper af roser du den og vender den om og går videre.

• #9   22. aug 2015 Ok, det vil jeg prøve smiley

• #10   22. aug 2015 NU det er en elevhest, så ville jeg få en ansat eller din ridelærer til at hjælpe dig. Sig hvad problemet er.. Det er deres ansvar at hestene er håndterbare i stalden..

• #12   22. aug 2015 Ok, jeg skal ride ham på onsdag, så der vil jeg prøve det med volte smiley
    Det lyder som en meget god ide.
    Grunden til at jeg gerne vil finde en løsning på det, er fordi at jeg overvejer at få part på ham, også skal jeg ride 3 gange om ugen på ham smiley

• Laura C
    Laura C Tilmeldt:
    mar 2014

#13   22. aug 2015 Ikke blive sur på den! men vis den at du er lederen.

Kommentér på:
Vil ikke have grime på :/

Annonce