{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre med hesten? {{forumTopicSubject}}

Jeg har dette problem med min part, at hvis jeg tager ham med ud og græsser, så løber han fra mig. Altså det går fint nok når han græsser, men hvis så jeg hiver i ham, så tager han hovedet op og galopere væk, den modsatte vej. Jeg kan Intet gøre da han simpelthen er så stærk. Håber i har nogle ideer! smiley
Giv gerne et kig til hans galleri også! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre med hesten?
  • #1   16. aug 2015 Prøv at putte en kæde på smiley

• #4   16. aug 2015 Egentlig skulle man jo gå tilbage til basis og indlære stop ordentligt; men det er altså bare for farligt i nogle tilfælde. Så på med hingstekæden og bare ryk til. Ikke hver nervøs for om det kan gøre ondt - det handler altså om jeres sikkerhed, og det skal der slet ikke leges med. smiley

• #5   16. aug 2015 husk at sætte en kommando på (fx nej) hvis du bruger Munk's råd. Så hesten ved en anden gang at det ikke er iorden smiley

• #6   16. aug 2015 Hingstekæder kan være ret farlige, hvis man ikke ved hvordan de skal bruges og hesten alligevel slipper løs.

• #8   16. aug 2015 En hingstekæden kan altså ikke ødelægge nakken. Hvis hesten absolut vil løbe, så er den ligeglad om den så har et rigtig hårdt spansk bid på ( som er med små "søm/stickers" på næsebåndet - dette er prøvet én gang før på en mishandlet hest som vi prøvede at træne op rolIgt og med tid i starten. Ute Lehmann fik ham, projekt Phoenix på hendes side. Men selv med hende så havde traumer fra første ejere og doping sat sig i ham og han kunne vende på en 25 øre tilbage til sit gamle jeg som var UMULIG at håndtere.

For mig lyder det bare som unoder af en krikke som ikke synes det er sjovt at skulle væk fra maden. Prøv med hingstekæden et par gange - går det ikke så synes jeg du skal kontakte en ordentlig uddannet hestetræner, og få hjælp, for så er det tydeligvis ikke noget man kan løse selv.

• #9   16. aug 2015 Hvis du endelig skal bruge noget ala en kæde, så smæk tovet over næsen på den. Effektivt men alligevel ikke en kæde.
    Min egen har haft lavet samme nummer.

Du er velkommen til at skrive en pb med spørgsmål eller for at få nærmere instruktion. Har som sagt selv stået med sådan en hest smiley

• #12   16. aug 2015 Er enig i at træning er vejen frem.. Men indtil han er styrbar så smæk hingstekæde på.. Forsøg at træne ham indenfor i at vente med at spise indtil du tillader det/siger værsgod. Så læg en stak hø indenfor på gulvet. Hent hesten og ikke lad den spise af det før du har bestemt han må. Hav en pisk med til at sørge for at den ikke maser sig på dig/over dig for at spise. Når han har lært at den ikke må spise indenfor før du tillader det så forsøg det samme på banen og til sidst på marken.. En anden god ting er også selvfølgelig at træne stop signalet og også at når I har redet/trænet så får den først lov til at gå/løbe væk fra dig når du siger værsgod.. Dette lærer han nemt ved at det sidste du gør før I siger farvel er at give et stykke gulerod e.l. Når han har fået den træder du væk og siger værsgod smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre med hesten?

Annonce