{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.041 visninger | Oprettet:

Underlag til galopspor/Ovalbane. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er igang med at ligge planer for evt. ridemuligheder når vi får købt gård. Derfor har vi tænkt meget over at udnytte pladsen mest muligt, og få mulighed for at træne de forskellige ting.

Vi har snakket meget om, at ligge et galopspor rundt om foldene, der er 2-3 meter bred og løber rundt om alle foldene. På den måde, er det et langt spor hvor man kan træne tölt og pas, og selvfølgelig også galop, i lange strækninger. Da jeg har islænder, finder jeg det ret vigtigt - og så er det jo super til intervaltræning. Udover det, er der jo også det bonus at der jo så vil være dobbelthegn rundt om alle foldene = ekstra sikkerhed.

Men hvad slags underlag skal man have til sådan et slags spor?

Vi havde selv tænkt lidt på sand eller stenmel, men jeg frygter det bliver for tungt. Altså at harve hele stien rundt om foldene, blande grus i og tromle hver 3-4 dag i 3 uger, for at ligge et lag sand/stenmel ovenpå. Men vil det hurtigt blive for vådt, eller hvad er jeres erfaringer? Vi har også tænkt på fint grus, men så vil det nok kræve sko til hestene, og det er vi ikke intresserede i.

Det er vigtigt at underlaget ikke er alt for tungt, og holder sig okay tørt året rundt, til trods for det danske klima. Vi er ikke intresserede i muslingeskaller, det lugter for meget..

Vi havde forestillet os at lægge den rundt om 1 stor fold, og dele den fold op så man kan gå igennem midten og over på den anden side af banen, uden problemer. Så målet på sporet ville nok være omkring 90 meter bred, og 4-500 meter langt.

Vh. Louise.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlag til galopspor/Ovalbane.
  • #1   12. aug 2015 OBS: Underlaget må meget gerne være sulky/hestevognsvenligt også.. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   12. aug 2015 nu ved jeg ikke hvad det hedder, men hvsd med det de bruger til hingste kåring?

eller fiberbund (det der ligner tæppe)

• #3   12. aug 2015 Tak for dit svar AMT smiley

Fiberbund, er det ikke kun til indendørs brug? Jeg har desværre ikke mulighed for tag over banen, det ville blive noget af et byggeprojekt. smiley

Det de bruger til hingstekåringen, jeg prøver lige at finde ud af hvad det er. Men tak for svar smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   12. aug 2015 Det ved jeg faktisk ikke. ved bare at det er en super lækker bund.

kan du ikke evt. kontakte et sted med en oval bane, og førhører dig om hvilken bund der bliver brugt?

• #5   12. aug 2015 Jo, det er jo ikke en så tosset idé smiley Det var da værd at prøve. Tak! smiley

• #6   12. aug 2015 Ridestierne i hedeland er belagt med sorte slagger. Det er rigtig fint at ride på. Deres ovalbane og pasbane var belagt med det samme førhen. Jeg tror måske de har renoveret siden jeg red stævne der for 14 år siden. Men slaggestier er super fine til ridesti

• #7   12. aug 2015 Kan man ikke finde ud af hvad de har anlagt baner med i Herning? Der har jo lige været VM. Jeg var godt nok ikke dernede, men jeg så da til landsskue, at de allerede der havde bygget en ovalbane smiley

• #8   12. aug 2015 Min veninde der har Islændere har lavet sin oval bane med sorte slagger sten smiley ikke egnet til at falde af på.. Og tror ikke at kørsel ej heller er optimalt smiley men hun er utrolig glad for den til hendes brug smiley

Mvh TT

• #9   12. aug 2015 Man kan sagtens bruge fiberbunde uden for, så skal man bare være sikker på at have de der små "stof stykker" i som jeg ikke aner hvad er smiley Ellers bliver den alt for tung fordi den mangler vand om sommeren især og det er næsten umuligt at holde den våd nok lige meget hvor meget vand man giver den smiley
    Sådan var det i hvert fald i starten på min rideskole smiley

Kommentér på:
Underlag til galopspor/Ovalbane.

Annonce