Hjælp - Vild tinker hoppe {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg sådan en Tinker hoppe som jeg skal ride og holde i form. Men i dag var den næsten sindsyg:( da jeg ville putte trense på den flippede den ud og nåede kun at putte tøjlen over hovedet og så stak den af med sadle og trensen... Det kostede så lige en trense:( men så da vi trak ud på "ridebanen" som er en mark med spring på, så spændte jeg gjorden og hang lidt i stigebøjlen, det skal lige siges at den er ikke redet så meget som ejeren havde fået fortalt, da den har været lånt ud men de har vist ikke redet den... Men bare det man tager fat i tøjlerne og hænger lidt i sadlen, så spænder den og får en hurtigere værtrækning log får store øjne, og så baner hun eller drejer rundt. Hvad kan jeg gøre for at få hende til at slappe mere af? Kom så op at ligge på hende til sidst hvor jeg så kløet hende på røven;) så hun fik noget andet at tænke på.. Nogle ider til nogle lege og sådan så hun syns det er sjovt at være sammen med mig?:) hun får masser af godbidder;)
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Med så voldsom en opførsel er der ingen tvivl om at den enten er bange eller har ondt. I begge tilfælde skal ejeren ind over,
Jeg ville starte med at se ejer ride den, så du kan se hvordan den opfører sig med hende, og fungerer det fint og hun kan ride den uden problemer, så ville jeg spørge om hjælp til håndteringen, og få undervisning.
Hvis hun ikke kan ride den, eller den gør det samme med hende, så ville jeg opfordre ejer til at betale for tilridning/undersøgelse af hesten, og ikke selv ride den, da det kan ende helt galt for både dig og hesten.
Håber du finder en løsning
P.S. Husk en sigende overskrift fremover
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Det lyder meget som om den er bange og ikke har fået den tid den skal have til at slappe af med forrige rytter.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Dem lyder til at have haft dårlige oplevelser, så det eneste du kan gøre er at tage det med ro, og måske skære lidt ned på godbidderne så hesten bedre kan koncentrere sig om opgaven og ikke hvornår den får mad i munden Godbidder er et godt redskab, men prøv at se om hesten kan få tillid til dig og ikke maden (dette betyder ikke du skal udelukke godbidder fra træningen)
feb 2013
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 257 Svar: 1.481
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
feb 2013
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 257 Svar: 1.481
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Hjælp - Vild tinker hoppe