593 visninger
|
Oprettet:
Tilridning {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at have egen hest, jeg er spring rytter, nu til sagen. Jeg ville ønske mig en pony på omkring 4 år og 148. MEN! Så er spørgsmålet om det kunne betale sig at få en 3 års og gå i gang med tilridningen hesten er så ryttervandt mm men så ville jeg selv lære signaler sammen med nogle af dem jeg kender?( de har tilredet mm før ) kan det betale sig? Vil det give et bedre bånd?
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Man ser desværre tit at rytteren bliver bange for hesten, fordi at hesten ikke forstår, hvad det er rytteren vil.
En ung hest skal hjælpes til at forstå hvad det er du vil, du skal kunne guide og vejlede hesten, så den får forståelsen af at "gå til ridning".
Jeg har selv lige købt en 4 års, som lige er gjort ryttervant, jeg har valgt at lade den blive i tilridning en måned mere, så har den været i tilridning ialt 2 måneder, når jeg får den hjem.
Når den kommer hjem er den styrbar i alle 3 gangarter, og jeg kan komme op og ned uden problemer.
Men arbejdet starter først når hun kommer hjem, så har vi en lang rejse foran os.
Jeg vil sige at du skal tænke dig rigtig godt om inden at du køber så ung og uprøvet en hest/ pony.
Held og lykke med at finde noget at ride på
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 52
jun 2007
Følger: 58 Følgere: 84 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 242
det virkelig sjovt og noget helt specielt at tilride nå man kan selv.
på min profil har jeg 2 ponyer, Baron og Orlando 2 etter ponyer jeg selv har tilredet og det var nogle fantastiske ponyer.
men det tager tid og tålmodighed.
nu kender jeg ikke dig og ved ikke hvad du brænder for du skal selvfølgelig følge dine drømme. jeg vil bare vurdere at du ville få mere glæde af en der var redet til og kan grundridningen.
tilliden kommer lige så let til dig og din nye hest om den er 3 eller 4 tilredet eller ej:)
okt 2014
nov 2009
Følger: 85 Følgere: 100 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 5.276
Men et bedre bånd vil jeg nu ikke nødvendigvis mene man får, og du skal også tænke på at når ponyen er så ung må du ikke bare lige starte de klasser du vil. Min er blevet 4 år i år, og må dermed højest starte LC3 (dressur) i år, fra næste år må hun højest starte LA6 osv. Dette kun for dressur, der er lidt andre regler i spring
okt 2014
Tilridning