{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Tilridning {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at have egen hest, jeg er spring rytter, nu til sagen. Jeg ville ønske mig en pony på omkring 4 år og 148. MEN! Så er spørgsmålet om det kunne betale sig at få en 3 års og gå i gang med tilridningen hesten er så ryttervandt mm men så ville jeg selv lære signaler sammen med nogle af dem jeg kender?( de har tilredet mm før ) kan det betale sig? Vil det give et bedre bånd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilridning
  • #1   17. jul 2015 Et bedre bånd vil jeg ikke sige at det giver da der skal meget mere til en tilridningen til for at få et stærkt bånd. Men fordelen er jo at hesten allerede lærer dig, din vægtforskyvning og signaler at kende fra start af så det mindsker forvirringen for den.. Men du sparer ingen penge på købe en utilredet hest... smiley

Mvh TT

• #2   17. jul 2015 Jeg vil sige at det afhænger af hvor dygtigt du er.
    Man ser desværre tit at rytteren bliver bange for hesten, fordi at hesten ikke forstår, hvad det er rytteren vil.

En ung hest skal hjælpes til at forstå hvad det er du vil, du skal kunne guide og vejlede hesten, så den får forståelsen af at "gå til ridning".

Jeg har selv lige købt en 4 års, som lige er gjort ryttervant, jeg har valgt at lade den blive i tilridning en måned mere, så har den været i tilridning ialt 2 måneder, når jeg får den hjem.
    Når den kommer hjem er den styrbar i alle 3 gangarter, og jeg kan komme op og ned uden problemer.
    Men arbejdet starter først når hun kommer hjem, så har vi en lang rejse foran os.

Jeg vil sige at du skal tænke dig rigtig godt om inden at du køber så ung og uprøvet en hest/ pony.

Held og lykke med at finde noget at ride på smiley

• #3   17. jul 2015 Tak, men hvis sete bliver det der sker vil jeg dog ikke være den eneste rytter da jeg har brug for en til at hjælpe med tilridning og som har prøvet det før da jeg ikke har men har en ide om hvordan

• #4   17. jul 2015 din første indskydelse af ponyen på 148 cm på 4 år lyder da godt så er alt det tilridnings halløj ovre og du kan arbejde videre med det du gerne vil opnå i din springning.
    det virkelig sjovt og noget helt specielt at tilride nå man kan selv.
    på min profil har jeg 2 ponyer, Baron og Orlando 2 etter ponyer jeg selv har tilredet og det var nogle fantastiske ponyer.
    men det tager tid og tålmodighed.
    nu kender jeg ikke dig og ved ikke hvad du brænder for du skal selvfølgelig følge dine drømme. jeg vil bare vurdere at du ville få mere glæde af en der var redet til og kan grundridningen.
    tilliden kommer lige så let til dig og din nye hest om den er 3 eller 4 tilredet eller ej:)

• #5   17. jul 2015 Ok, tak

• #6   17. jul 2015 Tjaaa, du kan bare meget let risikere, at ponyen går over ponymål hvis den er 148 som 4-års smiley De vokser oftest indtil de er mindst 6 år.

Men et bedre bånd vil jeg nu ikke nødvendigvis mene man får, og du skal også tænke på at når ponyen er så ung må du ikke bare lige starte de klasser du vil. Min er blevet 4 år i år, og må dermed højest starte LC3 (dressur) i år, fra næste år må hun højest starte LA6 osv. Dette kun for dressur, der er lidt andre regler i spring smiley

• #7   18. jul 2015 Det det der er pointen, da jeg er 13 år så vil jeg stadig gerne starte klasser når jeg bliver 16 og beholde hesten over længere tid

Kommentér på:
Tilridning

Annonce