Grime / tillidsproblem :-( Grime / tillidsproblem :-(
Hej jeg har en lille dame som jeg har lidt svært ved at komme ind på livet af da hun er meget fikseret på min anden hest Mickey
Det er sådan at myra har haft mange ejer før mig og hun har aldrig rigtig været i hænder før jeg fik hende for 1 år og 6 måneder siden
Men jeg vil rigtig gerne mere ind på hende men hun vil ikke "lukke" mig ind
Derfor tænker jeg tillidøvelser og jordarbejde
Det skal lige siges at myra har haft nogle meget voldsomme tildenser som
Masse mig til jeg ikke kunne få luft
Løbet med ned når jeg åbnede boksen ( ikke i vrede ) bare ihærdigt efter at komme ud samt på folden
Puffet/ skubbet til mig
Knaldet hendes hoved ind i mit
Alt dette er vi kommet over men desværre på mange barske måder da galt i mange situationer mit eget liv
Hvor jeg blevet nød til at have en pisk med for at mærkere NEDE I JORDEN
Men nu efter 7 måneder hvor ingen der ellers ingen problemer hat været har hun fundet ud af at hun ikke vil ud af boksen eller have grime på når hun står i boksen
Hun drejer hoved væk og prøver at "gemme " det ???
Jeg har prøvet op til flere gange at lade hende komme hen til mig og prikkede lidt til hendes skulder for at hun skal kigge på mig men hver gang hun ser grimen så drejer hun det igen
Så jeg prøvet at bestikke hende med godbidder hvor grimen er oppe og en godbid der hvor næsen skal igennem og det hjalp i maks en uge så gad hun heller ikke det
Også fik hun en ide om at hun ikke vil ud og der tog jeg et træktorv og kaldte på hende og når hun så kom fik hun en godbid og det er trods alt ved at blive godt
Men er dybt frustreret over det med grimen at der først kommer en reaktion så mange måneder
Kan det være fordi hun brandtaler har haft siddet fast 2-3 gange hvor hun har hængt sig i grimen ?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Det ville min heller ikke i en periode ( og faktisk heller ikke ud af boksen selvom jeg lod lågen stå åben ) og vil stadig ikke ind imellem.
Da hun ikke ville, så startede jeg med at gå forbi og give hende en godbid ind imellem, så lod jeg boksen være åben og gik forbi og gav en godbid ( du kan evt binde noget foran indgangen så hun ikke kan gå ud hvis hun gør det ). Også gå hen med en godbid i hånden og grimen i den anden og give godbid.
Også kunne jeg langsomt snige grimen tættere og tættere på og over hovedet.
Det tog TID - ikke bare et par dage, før jeg kunne få den på.
Når hun ind imellem stadig gør det, så står jeg bare ved boksen med godbidder og venter på hun kommer hen også duer det efter lidt med godbidderne.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 33
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 263
Hun kan uden problem bare stå i boksen med og uden hø og torv foran boksen men vil helt sikkert prøve hvor længe gik der med din kan du huske det ???
sep 2006
Og har opsporet en del af hendes tidligere ejer men de husker ikke så meget om hende "siger de "
Tusind tak for din kompliment jeg passer meget på mine heste og når de først er ved mig bliver de der
sep 2007
En måneds tid tror jeg :o) Hvor jeg ikke "tvang" hende ud af boksen.
Men bare gav godbidder og tid - sad ikke inde i boksen, gik bare forbi og gav godbidder og vænnede hende til at grimen bare var der, uden den kom på og lige så langsomt kom grimen tættere og tættere på uden hun gik.
sep 2006
sep 2007
Min ville gerne ud om morgenen, fordi hun blev lukket ud som den sidste - også havde udlukkeren altid mad med til hende når hun skulle tages ( og grimen blev ikke taget af altid ).
Også var det jo også udlukkeren der foderede = forbinder vedkommende med mad.
sep 2006
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 136 Svar: 1.694
det med hovedet, tjaaa mine kan også godt gøre det.
det med grimen kender jeg alt for godt til. begge mine har perioder hvor man ikke vil have grime på. ingen grime=ingen folk, og så skal de nok få den på. førhen havde de altid grime på boksen. hvis boksen ellers er i orden og man ikke lige bruger hønet eller andet de kan hænge fast i, så sker der ikke noget ved det. jeg tager dem af nu, fordi min boks er en stor fællesboks og der er desværre steder hvor de kan evt hænge fast.
det godt råd er at prøve de 7 lege (prøv at google dem) - jeg var så heldig at finde en træner som lærte mig dem. og det er virkelig et godt redskab
Grime / tillidsproblem :-(