469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Grime / tillidsproblem :-( Grime / tillidsproblem :-(

Hej jeg har en lille dame som jeg har lidt svært ved at komme ind på livet af da hun er meget fikseret på min anden hest Mickey

Det er sådan at myra har haft mange ejer før mig smiley og hun har aldrig rigtig været i hænder før jeg fik hende for 1 år og 6 måneder siden

Men jeg vil rigtig gerne mere ind på hende men hun vil ikke "lukke" mig ind

Derfor tænker jeg tillidøvelser og jordarbejde
Det skal lige siges at myra har haft nogle meget voldsomme tildenser som

Masse mig til jeg ikke kunne få luft
Løbet med ned når jeg åbnede boksen ( ikke i vrede ) bare ihærdigt efter at komme ud samt på folden
Puffet/ skubbet til mig
Knaldet hendes hoved ind i mit

Alt dette er vi kommet over men desværre på mange barske måder da galt i mange situationer mit eget liv
Hvor jeg blevet nød til at have en pisk med for at mærkere NEDE I JORDEN

Men nu efter 7 måneder hvor ingen der ellers ingen problemer hat været har hun fundet ud af at hun ikke vil ud af boksen eller have grime på når hun står i boksen
Hun drejer hoved væk og prøver at "gemme " det ???

Jeg har prøvet op til flere gange at lade hende komme hen til mig og prikkede lidt til hendes skulder for at hun skal kigge på mig men hver gang hun ser grimen så drejer hun det igen

Så jeg prøvet at bestikke hende med godbidder hvor grimen er oppe og en godbid der hvor næsen skal igennem og det hjalp i maks en uge så gad hun heller ikke det

Også fik hun en ide om at hun ikke vil ud og der tog jeg et træktorv og kaldte på hende og når hun så kom fik hun en godbid og det er trods alt ved at blive godt

Men er dybt frustreret over det med grimen at der først kommer en reaktion så mange måneder

Kan det være fordi hun brandtaler har haft siddet fast 2-3 gange hvor hun har hængt sig i grimen ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grime / tillidsproblem :-(
  • #1   15. jun 2015
    Det ville min heller ikke i en periode ( og faktisk heller ikke ud af boksen selvom jeg lod lågen stå åben ) og vil stadig ikke ind imellem.

Da hun ikke ville, så startede jeg med at gå forbi og give hende en godbid ind imellem, så lod jeg boksen være åben og gik forbi og gav en godbid ( du kan evt binde noget foran indgangen så hun ikke kan gå ud hvis hun gør det ). Også gå hen med en godbid i hånden og grimen i den anden og give godbid.

Også kunne jeg langsomt snige grimen tættere og tættere på og over hovedet.

Det tog TID - ikke bare et par dage, før jeg kunne få den på.

Når hun ind imellem stadig gør det, så står jeg bare ved boksen med godbidder og venter på hun kommer hen også duer det efter lidt med godbidderne.

• #2   15. jun 2015 Har du købt Myra fra København? Jeg er ret sikker på, at jeg har passet hende i en periode, da hun stod på Amager. Ejeren, Line, havde hende vist ikke forfærdelig længe.... Beklager jeg afviger fra dit emne, men hvis det er hende, så ville jeg bare sige, at det er dejligt at hun er havnet hos dig smiley Du virker nemlig som en omsorgsfuld hesteejer - og det fortjener Myra smiley

• #3   15. jun 2015 Ja okey har også prøvet at sidde inde boksen og det er hun helt okey med især hvis jeg har godbidder med og der ligger hø

Hun kan uden problem bare stå i boksen med og uden hø og torv foran boksen men vil helt sikkert prøve hvor længe gik der med din kan du huske det ??? smiley

• #4   15. jun 2015 N&m ja det er præcis lige den myra du tænker på smiley har købt hende af Line men du må meget gerne skrive en PB om hvordan hun var der og hvordan Line og evt du håndtere hende for jeg har fået mange forskellige informationer og meget af det sagte om hende har først kunne passe nu

Og har opsporet en del af hendes tidligere ejer men de husker ikke så meget om hende "siger de "

Tusind tak for din kompliment jeg passer meget på mine heste og når de først er ved mig bliver de der smiley

• #5   15. jun 2015
    En måneds tid tror jeg :o) Hvor jeg ikke "tvang" hende ud af boksen.
    Men bare gav godbidder og tid - sad ikke inde i boksen, gik bare forbi og gav godbidder og vænnede hende til at grimen bare var der, uden den kom på og lige så langsomt kom grimen tættere og tættere på uden hun gik.

• #6   15. jun 2015 Hvordan og hvor ledes med fold tid om morgen kan jo ikke forvente at min udlukker gider at vente smiley ??

• #7   15. jun 2015
    Min ville gerne ud om morgenen, fordi hun blev lukket ud som den sidste - også havde udlukkeren altid mad med til hende når hun skulle tages ( og grimen blev ikke taget af altid ).

Også var det jo også udlukkeren der foderede = forbinder vedkommende med mad.

• #8   15. jun 2015 Smart smiley jeg vil helt sikkert prøve det af smiley

• #9   16. jun 2015 det med at hun puffer til dig er jo fordi hun vil i kontakt med dig
    det med hovedet, tjaaa mine kan også godt gøre det.

det med grimen kender jeg alt for godt til. begge mine har perioder hvor man ikke vil have grime på. ingen grime=ingen folk, og så skal de nok få den på. førhen havde de altid grime på boksen. hvis boksen ellers er i orden og man ikke lige bruger hønet eller andet de kan hænge fast i, så sker der ikke noget ved det. jeg tager dem af nu, fordi min boks er en stor fællesboks og der er desværre steder hvor de kan evt hænge fast.

det godt råd er at prøve de 7 lege (prøv at google dem) - jeg var så heldig at finde en træner som lærte mig dem. og det er virkelig et godt redskab

Kommentér på:
Grime / tillidsproblem :-(

Annonce