654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Gider ikke galop? Gider ikke galop?

Ja, har det lille problem ~ at min part ikke vil galoppere. Når jeg prøver at springe an i galop, traver hun bare hurtigere!!.. Det er som om hun ikke forstår signalet.

Men jeg ved hun kan, da jeg nogle gange ser hun galoppere på fold!.

Hun går stabilt i trav og skridt!.

-nogle der har prøvet problemet før? Og ved hvad jeg kan gøre ved det?

God aften/nat/dag til jer smiley og tak på forhånd!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gider ikke galop?
  • #1   8. jun 2015 Min shetter gad det hellere ikke begyndte at ride med pisk give hende signalet og hvis hun ikke vil kort hende ind og prøv igen og denne gang lagde jeg klar med pisken og så hun bare sprang an i galop behøves ikke gå mere en 1-3 skridt så roste jeg og gav hende en godbid så hurtigere og hurtigere lærte hun signalet fordi hun viste hun vil have en godbid nu kan jeg ride uden pisk og bare give signalet dog stadig rose

• Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #2   8. jun 2015 Det kunne være hun har ondt? Hvad med at nævne det for ejeren, og så få en kiropraktor eller sadelmager ud? smiley

• #3   8. jun 2015 Tusinde tak til begge!, vil prøve på det du skrev Johanne smiley

Laura.. Det virker ikke som om hun har ondt, men kan da prøve at sige det! smiley

• #4   8. jun 2015 Få undervisning på den.. For gud skyld lad nu være med at bruge pisken

• #5   8. jun 2015 Okay smiley

• #6   8. jun 2015 Og hvis du ikke har undervisning på den så få det og tjek den lige for smerter først du må dog kun slå så hårdt på hesten som du selv vil have hvis det var dig og ikke slå den fuldstændigt mange gange evt giv signalet vær klar med pisken hvis den ikke reagere kort den ind prøv igen det kan jo også være dig denne gang være lidt klar og klap den lidt evt rid med sporer i stedet for pisk men evt også pisk så småt kan du begynde at ride uden alt det hvor gammel er hesten ? Er det en elev pony ? Undskyld mine mange spørgsmål rider du også andet en baneridning ?
    Og der er nogle heste der finder bedst ved pisken nogle uden noget og andre sporer osv

Men en regl er hvis du vælger pisken du skal kunne ride med den samme sporene og hvis du slår dig selv på låret med pisken du må slå hesten så hårdt at det ikke må gøre ondt hvis du selv klapper dig en så pisken slå dig på låret mærk hvornår det gør ondt og hvor hårdt du slog inden det gør ondt på dig sådan må du klappe til hesten pisken er mest en støtte og hjælpemiddel ikke en du skal slå med 3-5 gange max 1 -2 gange

• #7   8. jun 2015 Tak til alle svar!

-hun er 16 år, nej rider ikke kun bane ridning, og hun bliver kun redet af mig (og en anden part) smiley rider IKKE med spore! Kun pisk.

• #8   8. jun 2015 Undskyld Johanne men hvad er er det dog for et råd?
    Du kan ikke bare sparke eller slå en hest og så lærer den på magisk vis signalet for galop?

En hest kan godt galoppere ude på folden, men det er ikke det samme som den har lært signalet under rytter..

• #9   8. jun 2015 Johanne: ikke for at være flabet eller ond, men det ville altså være noget nemmere at få en korrekt sammenhæng ud af din tekst, hvis du satte komma og punktum, for jeg har lidt svært ved at læse det smiley

• #10   8. jun 2015 Okay Mette

Ja for nogle heste virker det og man må gerne nogle reagere også sån at hvis de rider uden pisk bukker de og stejler og jo man må gerne have den til at støtte og siger ikke hun skal slå den men havde den klar evt ligge den bagpå og drive lidt fortil ikke slå den voldsomt så snart den springer an rose og godbid

Sandra DSV vi har ikke lært komma og punktum fuldstændigt endnu

• #11   8. jun 2015 TS: Jeg vil helt klart også anbefale, at få hesten undersøgt - vi kan ikke se med det blotte øje om der er noget smiley det kan også sagtens være, at hesten bare ikke forstår signalet og så synes jeg du skal få en dygtig underviser ud og hjælpe dig.

• #12   8. jun 2015 Så måden man lærer en hest, at slå i galop, er at piske den til den slår i galop.
    Og så stoppe op for at give den en godbid?

• #13   8. jun 2015 Har du nogensinde set hesten galopere under rytter ? Det kan jo være hun aldrig har lært signalet og derfor ikke aner hvad du vil have hende til smiley Hvis dette er tilfældet så få en underviser til at hjælpe dig ^^

• #15   8. jun 2015 Vil undersøge det med undervisning og self. Undersøge om der er noget i vejen smiley

• #16   8. jun 2015 Siger ikke at du skal piske den evt hvis det er helt galt komme pisken bagpå ikke slå eller noget når den gør det ros og evt godbid ( an på hvilken hest )

Ellers undervisning og få den evt tjekket

• #17   8. jun 2015 TS: Får en underviser ud. Sådan du kan lære rigtigt hvordan man springer en hest an i galop. smiley

• #18   8. jun 2015 Ja har set hun har galoppere under rytter smiley og når hun først er i galoppen ELSKER hun det! smiley det har tidl. Part sagt ihvertfald.

• #19   8. jun 2015 Det skal lige siges, at når hun er i galoppen elsker hun det!, men tror aldrig hun har lært signalet smiley

-hun har også inden jeg fik part stået stille i 5 år med ridning i ny og nær smiley

• #21   8. jun 2015 Tror faktisk det er det med balancen der er problemet! smiley så vil prøve fra skridt, og ellers longere jeg imorgen, og indlære et mundtligt signal smiley

• Laura
    Laura Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
    #22   8. jun 2015 Jeg ville alligevel få tjekket sadlen. Hvis hun har stået stille i så mange år, er der meget stor chance for at hun har tabt muskler, og derfor ændret sig ift. sin sadel, og derfor måske ikke kan passe den længere. smiley

• #23   9. jun 2015 Jep! smiley

Kommentér på:
Gider ikke galop?

Annonce