{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Første part. Hjælp tak<3 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart have min første sådan "rigtige" part, den har en dressur sadel og et kombineret hovedtøj en grime træktorv og fleece dækken.

Han skal primært lære mig at springe ordentligt, men vi skal self. Også ride dressur og starte lidt af vært til stævner.
Men nu til sagen, er der nogle ting som jeg kunne kæbe til ham som ville være nyttigt til hvorves ridning? Nogle ting som jeg skal huske eller noget som jeg burde købe?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første part. Hjælp tak<3
  • #1   14. maj 2015 Spring gamacher til når i skal springe smiley

• #2   14. maj 2015 Nææ.. Hvis du rider med chambon eller martingal eller lign. så måske det, men ellers ikke rigtig noget. Altså en spring sadel ville jo nok være godt når du skulle springe smiley Men ikke nødvændigt. Og som ovenover, springgamacher smiley Jeg køber ikke udstyr fordi hesten rigtigt har brug for det, men fordi det er flot eller fordi jeg ikke kan lade være smiley Men hvis det bare er "for sjov" kan du jo købe underlag, lammeskindsgjord, bandager, hut osv smiley

• #3   14. maj 2015 Ja, nok en god ide??
    Hvad med bandager lændedækken osv. ( vi rider kun udendørst året rundt) ville det være en ide? Eller totalt lige gyldigt.

• #4   14. maj 2015 Karla H
    Havde faktisk også kikket på hut underlag ( hans er grimtXD ) og bandager m.m.

• #5   14. maj 2015 Regn-ridedækken ville nok være godt smiley Vi har intet ridehus der hvor jeg rider, så der er det super nederen når det regner smiley Et fleecetæppe til når hun står indenfor i stalden om vinteren. Lændedækken kan du også købe til vinteren men ellers er det ikke nødtvændigt. Bandager kan du sagtens, men det er mest til pynt eller støtning om hestens ben, så som sagt er det ikke nødvændigt smiley

• #6   14. maj 2015 Er der noget der ville være anderledes fra rideskole hest til en privat hest? (Pony)

• #7   14. maj 2015 Snak men ejer om det, for det første om de synes du bør købe noget eller hun helst ikke vil have det og evt. hvad..

hvis hesten ikke går med dækken om vinteren har du intet at bruge et lænde dækken/ride dækken til overhovedet det skal den ikke have på medmindre den går med dækken om vinteren og der er altså 6måneder mindst til du overhovedet for brug for den slags..

bandager og gamacher skal du kun købe hvis den har brug for det, igen snak med ejer om den har brug for det..

jeg er selv hesteejer og har en part på min hest, hun har købt godbidder det er det.. jeg har intet i mod hvis hun købte en grime eller nogen andre små ting som f.eks. indlæg til stigbøjler og sådan men alt som kan gnave hesten, gøre hestens ben mindre følsomme osv jamen det skal igennem mig, og sådan er det bar, skal ikke resikere der bliver købt noget som er for stort, for småt eller som kan gøre benene mere følsomme osv..

så mit råd SNAK MED EJER

• #8   14. maj 2015 Da jeg skiftede fra rideskolehold til part var der meget der var anerledes. Du har et større ansvar, da der altid var ridelærer på som kunne holde øje med os, jeg skal muge, blande foder, hente wrap og nogle gange lukke heste ud. Indgræsning skal også gøres osv smiley Hvis du ikke får undervisning skal du også selv ride, og selv kontrollere at du ikke pludselig rider 3 timer. smiley

• #9   14. maj 2015 Hesten går med dækken og hesten bliver ikke redet af ejer men kun af parter da ejeren er for stor og faktisk slet ikke "bruger" hesten 100%

• #10   14. maj 2015 Ja men derfor er det stadig ejer der skal bestemme hvad den må gå med eller ej, om de rider den eller ej, snak med ejer om du må købe noget og hvad der er okay med ejer at du køber

• #11   14. maj 2015 Har snakket med ejer om det, må købe alt! Fra sadel til godbidder ( med sadel hovedtøj osv. Skal ejer være der og tjekke om den sidder 100% rigtigt.

• #12   14. maj 2015 okay var bar det jeg gerne ville være sikker på..

men ja så er der jo gamacher til spring, ville ikke købe bandager og ville kun bruge gamacher til spring så den ikke for svage ben fordi den bliver vant til at være beskyttet..
    når i når efteråret kan du købe regn skridtdækken og til vinter skridtdækken med gram i..

så der jo self. grime og træktorv, strigler, jeg er selv glad for min showshine til mine heste, når deres hale er filtret er den genial så kan den redes ud uden at trække for mange hår ud..

Massage strigler, jamen mange af de der basis ting som man bruger til hverdag, men tænk dig godt om, om det du køber kan have en negativ effekt..

• #13   14. maj 2015 Ok, tusinde tak for svar<3

• #14   14. maj 2015 Hvis du allerede har normale stigler kan du købe nogle andre slags:
    Håndklæde (til at tørre når hesten er blevet vasket)
    Svedskraber
    Svamp
    Man- og halebørste
    Evt. manelastikker
    Hov børste
    Massage strigle
    Sæbe til pelsen

Håber det kunne bruges smiley

• #15   14. maj 2015 Hvis i rider udendørs året rundt kan et varmt lændedækken være godt når det er koldest, og et lidt mindre varmt lændedækken være godt når det er for varmt til det tykkeste med for koldt til ikke at have et på smiley

- husk at snakke med ejer om om du overhovedet må bruge dine egne ting til hesten ( fx skal sadlen jo passe hesten osv) og om hun har nogle af de ting du "mangler" i forvejen. smiley

• #16   15. maj 2015 Jeg købte min egen grime, træktov, striglet osv da jeg fik part;)

Kommentér på:
Første part. Hjælp tak<3

Annonce