{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

ros {{forumTopicSubject}}

hey alle

hvordan roser i jeres heste? jeg er ved at lære min unghest lidt af hvert, men det der med godbidder resultere altid i at han begynder at bide for at få flere.

kom gerne med ideer til både forskelig ros, men også hvad jeg kan gøre for at få ham til at forstå at e guf, er EN guf og så må man gøre sig fortjent

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ros
  • #1   14. apr 2015 Min bliver rost ved at blive nusset og med stemmen. smiley Havde samme problem, jeg stoppede med det samme med godbidder, da hun bed mig i hånden. Så mine heste får kun godbidder på fold smiley

profilbillede
  • #2   14. apr 2015 Jeg arbejder mest med negativ forstærkning, altså at hesten roses ved at et pres forsvinder. Dette gør jeg fordi min pony stresser ved godbidder og ikke kan finde ud af at tage dem af hånden medmindre han tager alle fingrerne med smiley

At hesten tigger kan løses meget simpelt: Hesten får kun godbidder hvis den ikke tigger, med bare kigger lige ud i luften i stedet for smiley

• #3   14. apr 2015 En blanding af negativ og positiv forstærkning smiley At presset forsvinder er en ros vi bruger meget tit! , men så giver jeg lige lidt ekstra i form af enten godbidder eller at blive kløet på halsen :)!

• #4   14. apr 2015 Ham jeg rider kan på ingen måde håndtere godbidder. For det første så æder han hele min hånd og så bliver han ved, så han får slet ikke godbidder. Jeg roser ham med stemmen og ved at fjerne presset fra ham, når han gør det der bliver bedt om, det er mindst lige så fint ros som godbidderne, hvis ikke bedre. Ved stemmen og presset undgår jeg også at han bliver ukoncentreret, da vi slipper med al bøvlet, led efter flere godbidder.

• #6   14. apr 2015 Jeg havde en hingst i ridnining en overgang, og den kunne slet ikke kapere at få godbidder. Så han fik masser af klap og nus når han gjorde noget rigtigt, og så fik han EN godbid på folden når jeg havde taget hingstekæden af, fordi han godt kunne finde på at løbe før jeg var klar, og det er ikke særlig fedt hvis de løber med hingstekæde på og så kommer til at træde på den smiley

Men ellers arbejder jeg også meget med unghestene med at presset forsvinder når de gør det jeg ønsker smiley især når jeg træner trailer eller bare det at går pænt i snor. Jeg arbejder meget efter Tristan trucker metoden og har stor succes med dette smiley

• #13   14. apr 2015 Negativ forstærkning og nus smiley undgår at klappe da hesten ikke altid ser det som ros. Prøv fx at klappe et føl og du vil opleve at den bliver forskrækket og hopper tilbage.

• #14   14. apr 2015 Roser med stemmen, og godbider hvis det skal forstærkes endnu mere smiley

• #15   14. apr 2015 Dusty er frygtelig til at tigge og slider hans sko ned i snuden på at stå at skrabe i jorden. Godbidder får Dusty i hans krybbe og ikke andre steder og ikke til ros - og man kan nemt mærke hvis han har fået godbidder af nogen i stalden. smiley

Jeg roser med stemmen fordi Dusty er meget opmærksom på mit toneleje og lytter rigtig meget efter min stemme. Det virker for mig og jeg får en positiv respons fra det. smiley

• #16   15. apr 2015 Min hest har i den grad været en "lomme-hest" og af den grund har jeg også altid sagt at træning med godbidder bare ikke virkede for os (Jeg har før trænet andre heste med godbidder). Jeg havde forsøgt flere gange med ham, men stoppet hurtigt fordi han blev for mad-fikseret, hovedet ved lommen hele tiden, bed efter hånden osv. Jeg fik dog undervejs lært ham at "tigge pænt", så han kun fik godbidder når han kiggede væk. Men jeg synes ikke rigtig det fungerede alligevel, jeg synes han blev for fokuseret på maden frem for øvelsen, samt han nærmest åd hele hånden. Jeg har dog aldrig før brugt en decideret klikker kun ordet "dygtig"
    MEN i år havde jeg så en periode, hvor jeg synes han virkede sur ved træning, desuden små-snappede han - det har han altid gjort når han blev frustreret eller er usikker. Så jeg tænkte nu prøver vi igen. Jeg købte en klikker og koplede godbidderne på og begyndte at træne og så ganske kort tid efter, så havde jeg en hest der lyttede, tog godbidderne pænt af hånden og allerbedst- en glad hest som ikke smånappede mere.
    Jeg tror at fejlen har været, at før hen har min timing dels været dårligt, og dels var ordet ikke skarpt nok + at jeg formegentlig bevidst og ubevidst har brugt det ord uden der faldt noget af, så han har nok været temmelig forvirret.
    I hvert fald så virker det nu og det er kanon når man skal indlære en ny øvelse, eller forbedre en øvelse som han synes er træls smiley

Så jeg vil sige, hvis han kan godbid-trænes så kan alle smiley

• #17   15. apr 2015 Jeg roser ved at fjerne pres og jeg roser ham også meget ved klap/nus og stemme.. Godbidder får han kun engang imellem, han er nemlig også lidt af et madøre og bliver liiidt grådig og tager fingre med i farten.. Det fylder vel alt sammen smiley

• #19   24. apr 2015 Klør og giver efter på tøjlen.
    Hvis hun har været virkelig god, får hun en godbid eller to smiley

Kommentér på:
ros

Annonce