Intet stopsinal? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeghåber I kan hjælpe mig lidt.
Jeg har en 12 årig dansk varmblod, som jeg bruger til lidt hyggespring Og tur ridning. Men hendes stopsinal er rigtigt dårligt. Især på tur, er jeg nogle gange til at trække rigtig meget på tøjlen. (Det bryder jeg bestemt ikke om!!)
Jeg tror det er rigtigt dårligt da tideligere ejer, red rigtig hård dressur som har ødelagt hende. Så hun rigtig nemt stresser op, især på tur, det ene øjeblik kan hun gå for lange tøjler, og det næste prøve at vende om i galop for at komme hjem. (Hun vil altid gerne hjem)
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre for ville inderligt ønske at hun kunne gå for lange tøjler på tur, det er virkelig min drøm, for hun betyder meget for mig.
Håber I kan hjælpe mig. For nogle gange ville jeg ønske jeg havde en lille islænder som bare gjorder hvad jeg beder om.
feb 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 37
mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
TS - Det eneste jeg kan sige er: træning træning træning. Evt få en underviser på der kan hjælpe.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 62
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Sådan er vi jo så forskellige hvordan vi læser.
feb 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 118
Jeg tænker ikke at det nødvendigvis er stop-signalet der fejler noget. Især hvis det fungerer til UG på banen. Men hvis hesten stresser er flugtinstinktet måske stærkere. Hvordan er hun hvis du rider med andre? Stresser hun så også?
Noget der har hjulpet rigtig meget på min har været et magnesium-tilskud.Han stresser ikke lige så nemt som før han fik magnesium. Det gør at jeg nemmere kan få kontakt til ham når han bliver bange. For ½ år siden havde jeg en tur hvor han vendte på en femøre og satte i galop. Han gjorde det 4 gange og fortsatte et par gange på banen. Nu hvor han får magnesium er det noget helt andet. Og i lørdags red vi tur efter han havde stået stille i 14 dage. Og han hoppede måske et par gange til siden, men stoppede så med det samme.
En anden ting, hvordan har du det når I rider tur? Jeg er blevet meget obs på mig selv, da trafiktræning var rigtig svært fordi JEG var bange for hvordan han reagerede. Og det gik lige i hesten som blev utryg. Så vær obs på om du har lidt mere fat, trækker du vejret, spænder du lidt, hvad TÆNKER du osv osv... Mange heste reagerer med det samme de mærker vi ikke er helt trygge. Så bliver de vågne for den på ryggen indikerer jo at der måske er noget farligt.
Intet stopsinal?