{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Ride 15 årig op i dressur? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Dette er måske et dumt spørgsmål for nogen af jer
Men har kigget og forelsket mig lidt i en lidt ældre hoppe på 15 år gammel og hun kan kun gå LC i dressur, men når jeg rider undervisning er det på lidt højere plan.
Vil man kunne ride hende op til at gå højere klasser (sidebevægelser) og vil det kunne betale sig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride 15 årig op i dressur?
  • #1   5. apr 2015 Jeg rider selv en 15-årig hoppe. Da den kom for et år siden gik den og kiggede stjerner, reagerede ikke for hjælpere og kunne ikke sine sidebevægelser. I dag går hun LA-øvelser til træning, både schenkelvigninger, versader, kontraversader og lidt traversader samt kontragalop smiley så jeg vil bestemt mene at de er værd at ride op, hvis man ligger nok tid og arbejde i dem smiley

• #2   5. apr 2015 Har den evnerne/kapaciteten til det, så ja, så kan du da sagtens gøre det smiley Og er det bare lige HESTEN, så ville jeg da ikke tøve med at gøre det smiley

• #3   5. apr 2015 Hvis hesten er frisk og med rette indstilling, er det slet ikke noget problem! :))

• #4   5. apr 2015 Dejligt at høre at det kan lade sig gøre og mange tak for de positive svar smiley

• #5   5. apr 2015 Intet er umuligt...

MEN jeg vil sige, at hvis du gerne vil op og ride øvelser og stævner osv ( ved jeg ikke om du vil??) - Så ville jeg nok personligt gå efter en yngre hest smiley

• #6   5. apr 2015 Rider jo som sagt allerede højere øvelser til undervisning. Men har ingen stævneplaner, da min interesse ikke er til at tage ud og starte.

• #7   5. apr 2015 jeg er igang med en lettere omskoling af min 18 årige hoppe, som hos tidligere ejere primært er redet med chambon etc i dressuren og selvom vi primært rider lette skovture så påvirker det til tider voldsomt bremsen på hesten, så her er dressuren lagt ind igen og hun arbejder fint med det, hun kommer nok aldrig op og gå fantastisk dressur, men det har hjulpet på hendes smidighed og bremsen er blevet bedre, og i det hele taget er hun meget mere lydhør nu, og bliver hun hys i skoven kan jeg arbejde hende ind i schenkelvigninger/versader etc og det kræver hendes opmærksomhed fuldt ud.

Så en ældre hest kan skoles og hvis du ikke har stævne ønsker og hesten bare er hesten vil jeg sige go for it.

Mvh
    Mie

• #8   5. apr 2015 Det ville sagtens kunne lade sig gøre.. Dog ikke noget jeg personligt selv ville gide da jeg nok ville føle det var lidt " spild af tid" sådan meget hårdt sagt. smiley

• #9   5. apr 2015 Men hvad er "højere øvelser"??

Er vi ude i travers og changementer, eller er vi i schenkelvigninger i skridt?? smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #10   5. apr 2015 Altså hvis du alligevel skal købe en hest, som du forventer et vis niveau af, så ville jeg ikke vælge en 15 års som skal rides op.
    .så hellere vælge en yngre som enten kan eller som er under uddannelse smiley

Kommentér på:
Ride 15 årig op i dressur?

Annonce