Sur under opsadling {{forumTopicSubject}}
Hejsa hg
Jeg står i den situation at min pony simpelthen bliver så sur på mig når jeg sadler hende op hun sparker bider og går rundt hun bliver sur så snart hun kan se jeg kommer med sadlen. Hun bider også når jeg spænder gjord jeg kan slet ikke nærme mig hende når jeg står med sadlen:-/
Har også prøvet at sadle hende op imens hun får godbidder eller får lov til at spise og det er der ikke rigtig noget, så det syntes jeg er lidt mærkeligt dog bliver hun sur så snart hun har spist op
Ville høre om i har nogle gode råd eller har prøvet noget lignende
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
jan 2011
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 198
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 636
Jeg havde det samme med min pony for en lille måned siden, jeg kunne mærke at han prøvede at undgå sadlen (flytte sig under opsadling).
Han plejde ellers at glæde sig til at skulle få sadel på og komme ud og ride. så det bemærkede jeg meget hurtigt!
Så jeg fik både tjekket sadel igennem igen og kiropraktoren tjekkede ham igennem i hoved og r*v og det viste sig at han havde fået sig en låsning i lænden (styrt fra folden)
Jeg er også meget påpasselig med at spænde gjorden stille og roligt og spænde den i "bider". Hvordan gør du? Det kan også være at hun ikke kan lide at få spændt gjorden?
jan 2011
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
sep 2014
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 7 Emner: 21 Svar: 78
Dog har jeg selv en der har gjort det samme, hun blev også tjekket og der var intet, hun er bare en dame med stærke meninger og jeg hævede bare stemmen en gang, og rykkede hende, Da hun gik hen imod mig, og nu står hun ligeså fint og så hun massere af ros og ind i mellem en god bid
jan 2011
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
Det viste sig så at min hoppe havde skæv rygsøjle, sugede luft ind i skeden, som havde givet hende lidt betændelse og samtidig også havde for mange og forstørrede follikler. Intet under min kære hest ikke synes sadlen var en fed ide!
Og jo jo, jeg havde også kiro og dyrlæge ude. Hun var sågar i rtg, fordi der var mistanke om KS. Torntappene og andet var fin på billeder.
Det var så først nr 3 kiro der fandt problemerne, som så henviste mig til en dyrlæge, der anerkender follikelproblemer! Inden da havde hun været til 2 andre dyrlæger, som kun kunne trække på skuldrene.
Det jeg vil med det er, at nej, din hest er ikke bare en kælling, hun prøver at fortælle dig noget.
nov 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 26
håber du kan bruge det
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det er min også, men jeg er overbevist om at der er en årsag :o)
Så hun bliver tjekket jævnligt af en behandler, ligesom hun får foder efter at kunne have mavesår og tilskud efter det.
Min har altid været kendt som " en kælling " da hun gik på rideskole, men hesten havde på det tidspunkt bare voldsomt ondt og er også en hest der tydeligt siger når noget er galt.
Sur under opsadling