{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Sur under opsadling {{forumTopicSubject}}

Hejsa hg smiley
Jeg står i den situation at min pony simpelthen bliver så sur på mig når jeg sadler hende op smiley hun sparker bider og går rundt smiley hun bliver sur så snart hun kan se jeg kommer med sadlen. Hun bider også når jeg spænder gjord smiley jeg kan slet ikke nærme mig hende når jeg står med sadlen:-/
Har også prøvet at sadle hende op imens hun får godbidder eller får lov til at spise og det er der ikke rigtig noget, så det syntes jeg er lidt mærkeligt smiley dog bliver hun sur så snart hun har spist op smiley

Ville høre om i har nogle gode råd eller har prøvet noget lignende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur under opsadling
  • #1   17. feb 2015 Din sadel passer med største sandsynlighed ikke - eller også har din hest ondt et sted, som sadlen kommer i berøring med smiley

• #2   17. feb 2015 Er hendes sadel tilpasset af en sadelmager? Det tyder på at sadlen ikke ligger ordentligt, eller at der evt. er noget galt i kroppen på hesten smiley

• #3   17. feb 2015 Har fået hende tjekket og der er ikke noget smiley

• #4   17. feb 2015 Jeg ville også tjekke den kiopraktisk!!!! smiley
    Jeg havde det samme med min pony for en lille måned siden, jeg kunne mærke at han prøvede at undgå sadlen (flytte sig under opsadling).

Han plejde ellers at glæde sig til at skulle få sadel på og komme ud og ride. så det bemærkede jeg meget hurtigt!

Så jeg fik både tjekket sadel igennem igen og kiropraktoren tjekkede ham igennem i hoved og r*v og det viste sig at han havde fået sig en låsning i lænden (styrt fra folden)

Jeg er også meget påpasselig med at spænde gjorden stille og roligt og spænde den i "bider". Hvordan gør du? Det kan også være at hun ikke kan lide at få spændt gjorden? smiley

• #5   17. feb 2015 Har fået hende tjekket helt igennem smiley plejer at gøre det så stille og roligt som muligt. Plejer også at nusse hende under maven (det elsker hun) imens jeg spænder. Tænke bare om det kunne være en dårlig vane eller sådan noget ? smiley

• #6   17. feb 2015 Kiropraktortjek! Det lyder som en låsning i ved ribben eller brystben, det har jeg selv prøvet at have en hest der havde.

• #7   17. feb 2015 Har du fået tjekket sadlen af sadelmager?

• #8   17. feb 2015 Ville også først og fremmest få hende tjekket.
    Dog har jeg selv en der har gjort det samme, hun blev også tjekket og der var intet, hun er bare en dame med stærke meninger og jeg hævede bare stemmen en gang, og rykkede hende, Da hun gik hen imod mig, og nu står hun ligeså fint og så hun massere af ros og ind i mellem en god bid smiley

• #9   17. feb 2015 LPS: hun er nemlig lidt af en kælling, så tænkte om det 'bare' var en dårlig vane smiley

• #10   17. feb 2015 Jeg tænkte i starten også om min "hun er bare en k*lling og er generelt lidt speciel i håndtering", alligevel fik jeg andre tanker, da jeg simpelhen ikke kunne træne det væk.
    Det viste sig så at min hoppe havde skæv rygsøjle, sugede luft ind i skeden, som havde givet hende lidt betændelse og samtidig også havde for mange og forstørrede follikler. Intet under min kære hest ikke synes sadlen var en fed ide!
    Og jo jo, jeg havde også kiro og dyrlæge ude. Hun var sågar i rtg, fordi der var mistanke om KS. Torntappene og andet var fin på billeder.
    Det var så først nr 3 kiro der fandt problemerne, som så henviste mig til en dyrlæge, der anerkender follikelproblemer! Inden da havde hun været til 2 andre dyrlæger, som kun kunne trække på skuldrene.
    Det jeg vil med det er, at nej, din hest er ikke bare en kælling, hun prøver at fortælle dig noget.

• #11   18. feb 2015 hvis du har fået hende tjekket skal du måske prøve at starte helt forfra. At mens du strigler hende ligger du sadelunderlaget på hende, så lader du hende stå med det på lidt. Så kommer du med sadlen og lader hende snuse til den, så måske bare hænge den ved siden af hende eller stå med den ved hende. Når hun så er nogenlunde afslappet bare med sadlen i rummet, kan du prøve at lægge den på ryggen af hende Uden at spænde den fast. Så strigler du bare lidt videre til du synes hun er lidt nede på jorden igen. Så prøver du at sætte gjorden let på, den må ikke stramme rigtigt endnu. Så kan du strigle lidt igen, også langsomt spænder du gjorden et hul af gangen, med små pauser hvor hun kan falde ned igen. Så skal du bare blive ved med at gøre sådan til hun forstår at det ikke er ubehageligt med sadlen smiley
    håber du kan bruge det

• #12   18. feb 2015
    Det er min også, men jeg er overbevist om at der er en årsag :o)
    Så hun bliver tjekket jævnligt af en behandler, ligesom hun får foder efter at kunne have mavesår og tilskud efter det.

Min har altid været kendt som " en kælling " da hun gik på rideskole, men hesten havde på det tidspunkt bare voldsomt ondt og er også en hest der tydeligt siger når noget er galt.

Kommentér på:
Sur under opsadling

Annonce