Hest bider efter min højre schenkel? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg
Er efterhånden ved at gå ud af mit gode skind, pga. min unghoppe på 4 (2010) der siden sommers har haft forskellige problemer under ridning.
Det hele startede sensommer 2014 med en forkert tilpasset sadel, der forsagede nogle ødemer ved sadel lejet, derefter fik hun fri fra ridning, og det har hun sådan set haft indtil nu her, hvor vi stille er begyndt at starte op igen. Inden vi konkluderede at det var sadlen den var gal med, blev hun tjekket flere gange af dyrlægen, kiropraktor, massage mm, hun er sågar fået taget røntgen, men der var intet at komme efter..
Sadlen er blevet tjekket og rettet af sadelmager efterfølgende. Har også fået en anden til at kigge på den (dog ikke sadelmager, men en med lidt erfaring indenfor emnet) De mener begge at den nu sidder som den skal. Kan også selv se at den ligger væsentligt bedre og Amina virker også tilfreds med den i longen, både i skridt og trav. Før den blev tilpasset kunne man næsten ikke longere hende med den, da det selvfølgelig gjorde ondt.
men så snart jeg sætter mig op, begynder hun at gå og bide efter mit højre ben i traven, i skridt er det intet, når jeg bare holder schenklerne i ro. Det er især når jeg vil sætte hende frem i trav at hun virker til at blive meget irriteret - ligger ørene tilbage og bider efter mit højre ben - ALTID det højre ben! Hun stopper lidt op og vender sig rundt, med mulen mod min læg. Selv når vi står stille og jeg kommer til at ramme hende med schenklen kan jeg mærke at hun bliver "sur" Igen kun den højre..
Er helt på bar bund, hvad pokker kan det være? Hun er en ultra sensitiv hest og reagere med det samme hvis der er det mindste galt.. Så er slet ikke i tvivl.. Men på samme tid kan jeg ikke lad være med at tænke, at det måske kan være fordi, hun tror det stadig gør ondt? eller er det helt hen i vejret?
Det skal lige siges at det overhovedet ikke er så vildt som det var i sommers, og hun er overhovedet ikke øm over ryggen, eller er ked af at få sadel på, samt spændt gjord.. Men hun kan slet ikke have at jeg ligger schenklen til hende.
Så hvad pokker kan jeg gøre? ):
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 238 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 389
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det kan også være, som du siger, at det er en slags 'vane' for hende, at hun tror, at det gør ondt. :o) Men det kan måske også være relateret til noget helt andet? Hvis I lige er startet op igen, kan det være noget signalforvirring, eller måske ømme muskler? Hvornår har du sidst fået hende tjekket?
feb 2012
Følger: 157 Følgere: 221 Heste: 4 Emner: 701 Svar: 5.786
Min ene bliver ikke reder eller striglet nusset m.m så meget mere og dyrlægen siger hun keder sig hun er begyndt at væve ;(
Men vires dyrlæge sidder hun keder sig ved dog ikke hvad din gør men tænk lige over det
Og få en straks til at koncentrerer sig om dig husk at ride ture eller gå ture hvert fald en masse forskelligt
apr 2010
Overvejer at tage fat i en kiropraktor igen, men da jeg er udeboende studerende hænger pengene bare ikke på træerne, så jeg ville lige høre andres bud på hvad det måske kan være.
Men ja det kan uden tvivl være noget hun "bilder" sig ind, ved bare ikke om jeg tør tage chancen.
okt 2007
Følger: 80 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 255
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Lyder som lidt signalforvirring, så ville få en hjælper på jorden, så du stille og roligt kan lære hende det..
apr 2010
Sanne - Det kunne umiddelbart godt være lidt signal forvirring, men hun er yderst nem at få i trav og reagere super godt på stemmen og har aldrig som sådan haft behov, for at bruge mine schenkler særlig meget. (:
nov 2014
Følger: 97 Følgere: 66 Heste: 8 Emner: 30 Svar: 481
Ellers kan du kontakte en telepatør og spørge
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Og giv det en måneds tid og se hvordan det så går.
apr 2010
apr 2010
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Red en hest, som begyndte at løbe meget pludseligt, mere eller mindre fra den ene dag til den anden. Det blev værre og værre, og efter den en dag fik nok og stak af, blev der tilkaldt en dyrelæge, som konstaterede at den havde et trykket ribben. Hesten kom på smertestillende, fik kiropraktor og massør og helt fri i 4 uger, dyrelægen blev igen tilkaldt og der kom grønt lys til at genoptræne.
Hesten var bedre, men det var tydeligt den stadig troede det gjorde ondt, vi var nu endnu mere opmærksom på tegn fra hesten og der blev igen tilkaldt dyrelæge - intet var der at finde. Hesten kunne gå som en drøm, for i det næste sekund være umulig og modsatte sig hjælpen, men intet var der at finde i kroppen på den.
På dyrelægens opfordring har den nu stået stille i 4 måneder, og vil langsomt blive startet op igen til foråret, bliver spændende at se om hesten har glemt den har haft ondt eller om den fortsætter hvor den slap - for hesten er gennem tjekket, der er intet at finde på den, men hun er, ligesom din, meget sensitiv og husker hvad hun har oplevet.
apr 2010
feb 2012
Hej følger lige min gør det også meget lidt
Min ene bliver ikke reder eller striglet nusset m.m så meget mere og dyrlægen siger hun keder sig hun er begyndt at væve ;(
Men vores dyrlæge sidder hun keder sig ved dog ikke hvad din gør men tænk lige over det
Og få en straks til at koncentrerer sig om dig husk at ride ture eller gå ture hvert fald en masse forskelligt
feb 2012
Hej følger lige min gør det også meget lidt
Men vores dyrlæge sidder hun keder sig ved dog ikke hvad din gør men tænk lige over det
apr 2010
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 35
Hest bider efter min højre schenkel?